Welk comment bedoel je dan precies?
Sony haalt nu hun (naar beneden bijgestelde) doelstellingen... Dus tja, heel fijn natuurlijk maar in je post denk je ook nog dat Australie blijkbaar ook op de Sony hand is tegenwoordig... Wat dus eigenlijk alweer ontkracht is door sommigen andere posters.
Als ik zo de zaken bekijk zie ik Sony nog niet in grote aantallen inlopen... In Europa zijn ze het laatste half jaar wel aan het inlopen maar vanaf de komende maanden begint de strijd pas echt en zie ik juist de 360 weer uitlopen (door de lagere prijs en het aanbod aan games).
Boss gaat ervan uit dat eind 2009 de PS3 eindelijk netzoveel of meer consoles heeft verkocht... Een hele tijd geleden dacht zo'n beetje heel de wereld dat Sony deze generatie op zn sloffen zou winnen aangezien de naam Playstation heel veel waar is (was...??).
Het zou voor ons alleen maar goed zijn als Sony sneller inloopt maar ik zie het gewoon nog niet gebeuren... Ik verwacht nog een paar belangrijke delays van games.... (GT5 haalt sowieso eind 2008 niet, Killzone 2 na het bericht van de ontwikkelaar.... tja, verwacht ik ook niet dit jaar...).
De war is zeker wel op gang gekomen vanaf het moment dat MS zn "Next Gen" Xbox in de markt zette... Sony heeft er alles aan gedaan om iedereen te overtuigen dat "next gen" pas begint wanneer hun dat zeggen.... Kijk alleen maar naar de attach rate van games per verkochte console.... MS had hier met de eerste Xbox al de betere verkopen en nu wederom...
Je voorspelde ook dat BR nodig was voor games maar die voorspelling zie ik nog niet waarheid worden. Sony heeft de gamer gebruikt om een film"war" te winnen. Hopelijk voor hen slaat BR ook wat meer aan....
MS is (net als Nintendo), Sony zn ass zwaar aan het kicken.... MS door de record brekende attachrates van games per verkochte console en Nintendo door de record brekende verkopen van consoles.
Dat Sony nu een beetje aan het inlopen is, is niet meer dan logisch en men had al veel eerder gehoopt en verwacht dat dit zou gebeuren peur en alleen door het feit dat het een PS3 is die op de markt is gezet....
Sony moet niet een beetje inlopen maar minstens iedere maand.... Wacht... FF een feit uitrekenen: (ik neem toch maar even nextgen wars als voorbeeld).
PS3 loopt nu 9 miljoen exemplaren achter op de 360.
We hebben nog 20 maanden tot eind 2009:
9 miljoen / 20 maanden = 450.000 consoles per maand.
Als de 360 NU STOPT MET VERKOPEN: Moet de PS3 dus iedere maand 450.000 consoles verkopen om alleen maar in te lopen....
MS stopt natutuurlijk niet met verkopen en alleen in de USA verkoopt de 360 gemiddeld genomen al meer dan 450.000 consoles per maand dus tja.... Eind 2009 de 360 voorbij streven zal OOK een moeilijke, zoniet onmogelijke opgave worden voor de PS3.
Klik om te vergroten...