1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    gafe Aprilla man.. alleen daar mag ik nog niet op:p ik ben nog maar 16.. KUT!

    maar zodra ik 18 word moet ik 2 jaar een rijbewijs hebben en dan komt er een Husquarna 450 SuperMotard.. een witte.. vind ik zo geil he...

    ja dat kan ook noord brabant zijn. heeft net als mij een accent en hebben allemaal paarden:p
     
  2. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Speak for your self :+

    Ik denk dat je het verschil tussen langeveen en brabants wel verschil moet kunnen horen. Zijn wel de beste accenten van NL O-)

    Gave motor iid :D

    Welke Husqvarna bedoel je trouwens? (my want foto)
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2008
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
  4. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Waarom niet de 610? En over dat 25kw, meeste supermotards staan onder de 25kw op kenteken dus daar mag je zo op :+

    De aprilia staat officieel voor 15kw op kenteken maar dat komt dus omdat hij tijdens de inrij periode begrenst is :p na de eerste beurt gooit de dealer er een andere mapping in en je hebt de volle 70pk_O_

    Ook de ktm 525 en de LC4 modelletjes staan ook allemaal met 17kw op kenteken.
     
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ja vind de aprilla wel mooier dan de Husqi... maarja eerst maar geld overhouden voor een mooie auto(Civic Type-R ofzo als ik 18 ben) dan geld voor Rijbewijs en dan een motor..
     
  6. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een mooie volgoorde, die volgoorde heb ik ook gedaan. Ben nu bij het deel van het rijbewijs+motor :D

    Gelukkig mag ik meteen op zware motoren (21+).

    Ik ben wel eens in langeveen geweest, heel kort dan :+
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    cker ook 1x met je ogen knipperen en dan was je er alweer uit:p

    maar je moet 2 jaar een Rijbewijs hebben voordat je meer dan 25Kw mag toch?
     
  8. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee. Als je 21+ bent heb je de keuze om op een lichte of zware(35kW en meer) motor af te rijden. Rijdt je op een zware motor af, dan mag je gelijk op zware motoren rijden :thumbs:

    Daarom wachten ik ook tot ik 21 was voordat ik begon met lessen. Toen ik 18/19 was kon ik het niet betalen en toen ik 20 was had ik wel geld, marja toen heb ik maar afgewacht :p

    EDIT: even van cbr.nl geplukt:
    Ik ben 21 jaar of ouder en wil mijn motorrijbewijs halen. Waaraan moet mijn motor voldoen bij het praktijkexamen?
    Kandidaten van 21 jaar en ouder kunnen kiezen. Ze mogen praktijkexamen doen op de lichte of op de zware motor. Als je op een zware motor afrijdt, moet de motor een vermogen hebben van 35 kW of meer. Ook moet de motor zijn voorzien van twee spiegels, richtingaanwijzers en een L-bordje aan de achterzijde.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2008
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Anders kies je een praktische auto om in te leren rijden :lol:
     
  10. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Alsof je geld overhoud wanneer je zo'n auto koopt :lol: Of je moet rijke ouders hebben.

    Trouwens, een motor zit al dik in de 200 voordat die type-r op de 100 zit \o/
     
  11. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Het begint nu toch heel erg te knagen om te gaan beginnen met motorrijlessen..
    Moet ik helaas wel beginnen op een lichte motor (of terug laten tunen), ik ben nu een beetje aan het rond kijken of er leuke motoren te vinden zijn rond de €1000,- Tjah, student :+

    Maar ik wil gewoon een motor hebben haha :D Ik heb nog geen autorijbewijs, maar voor vervoer naar school en werk in Utrecht is een motor sowieso veel handiger. En het extra plezier van een motor natuurlijk voor in je vrije tijd.
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Het is een snelle auto, maar om hem met een motor te vergelijken is appels en peren vergelijken he......

    Daarnaast, hij denkt dat onderhoud, wegenbelasting en vooral verzekering te betalen zijn als 18 jarige? Ja hoor! Unive knijpt alvast in hun collectieve handjes om jou een premie van doelgroep "ik ben jong en heb een snelle bak dus ik rijd als een malloot" te geven!
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    hoezo? ik bedoel niet de nieuwe type R.. die "04 type r..

    en een vraag.

    Jaloers?

    ik weet gewoon wat ik wil.
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2008
  14. the predator

    the predator Vliegent frietje

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik wil binnenkort (miss over een maandje of 2) gaan lessen voor een motorrijbewijs, Ik heb wat rondgezocht op internet naar wat info maar der zijn toch wat onduidelijkheden...

    ik ben zelf 20 en word in januarie pas 21... maar nu heb ik toch een aantal vragen
    1) als ik nu op ga voor lessen en ik ben 21 en heb nog geen examen gedaan, kan ik dan examen doen voor een zware motor? of moet ik dan bij de lichte blijven?
    2) is het wel zo verstandig dat als je op een zware motor mag rijden dat je dan ook meteen een zware motor koopt?
    :cool: hoe hard kan/mag een lichte motor eigenlijk?
    4) en wat is nou een groot verschil tussen een zware en lichte motor? dan heb ik het niet over de aantal CC of pk's wat zo'n fietsje heeft, maar meer kwa wenbaarheid of trek kracht (aangezien je toch maar 100/120 mag :) )

    alvast bedankt :)
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Je bent 16......denk eens na: waar haal je het geld vandaan?
    aanschaf is op autotrader de goedkoopste €13.500
    Daarnaast het verbruik....reken op 1 op 10 misschien wel meer, ga je dat van je bijbaantje betalen?

    en dan het ergste....de verzekering....hoeveel denk je dat die kost?
    Bij unive kwam ik voor een standaard Civic uit op €118 WA+ p.m.
    Reken erop dat de premie flink omhoog gaat als er op je kenteken staat dat je 200 PK onder je reet hebt zitten, geen schadevrije jaren hebt en in de "risico groep" valt.

    Dat is samen met de benzine (laten we zeggen dat je 2 keer 50€ in de maand tankt) 218 euro voor een standaard Civic!

    Jaloers? Nee verstandig is misschien het juiste woord......
     
  16. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    + Rijbewijs wat dezer dagen ook een hoop geld kost + Motorrijbewijs wat ook een hoop geld kost en dan die husqiduskinogwat. Moet je inderdaad flink werken, ook al weet je wat je wil :).

    Verder no offense hoor, is een mooie prestatie als je dat voor elkaar krijgt!
     
  17. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de examendatum moet je 21 of ouder zijn. Lessen mag je zelf kiezen op welke motor.KLIK (onderaan)
    Kwestie van wennen. Op je 18e mag je ook in een Ferrari rijden, maar dan trap je niet meteen vol gas in. Zelfde geldt voor een motor. Je went eraan. Het zit allemaal in je rechterpols ;) Eerst een paar weken wennen en dan lukt het iedereen om hem onder controle te houden.
    Hij gaat hard zat hoor. Als je een beetje je best doet trek je elke auto eruit. Alleen de snelheid stopt zo rondt de 150km/u. Hij is gewoon wat minder snel dan de gemiddelde 'normale' motor. Hangt natuurlijk af van de motor, maar de meeste kunnen harder dan dat je in NL mag ;)
    Meestal is een lichte motor wat lichter in gewicht en minder lomp, omdat de motor wat kleiner is. Hij is dus wat wendbaarder. Een zware motor heeft meer PK en ook meer trekkracht. Maar ook dit hangt weer helemaal van het type motor af. Een zware is gewoon overal iets meer invergelijking met een lichte ;)

    Als ik jouw was zou ik wachten met het examen doen tot dat ik 21 ben. Herfst/winter is een mooie rustige periode om te lessen en je hebt ook nog eens alle weersomstandigheden (regen/lage zon/sneeuw/kou/bladeren) waar je erg veel van leert en waar je later alleen maar profijt van hebt.
    Je mag ook niet alleen meteen zwaar rijden maar je hoeft ook niet eerst een motor te kopen voor een periode van 2 jaar. Na 2 jaar wil je toch een zwaardere motor omdat je zwaar mag. Vervolgens raak je dat lichte ding aan de straat stenen niet kwijt, omdat er gewoon veel minder vraag naar is. En het werkt ook andersom; een lichte motor is veel moeilijker te vinden en je hebt veel minder keus. :)

    Zo nog een heel verhaal geworden :+
     
  18. the predator

    the predator Vliegent frietje

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel erg bedankt _O_ nu is het een stuk duidelijker, dus ga ik lessen nemen rond de herfst/winter tijd, word wel doorbijten want ik wil heel graag mijn motorrijbewijs:)
     
  19. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360

    over 2 jaar spreek ik je weer:p
     
  20. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat ik het met je eens ben wat betreft het lessen met slechte weersomstandigheden etc. Maar of het nu zo verstandig is meteen zwaar te gaan rijden terwijl je nog totaal geen verkeersinzicht hebt (geen autorijbewijs).

    Goed the predator je wil je zware rijbewijs halen, dat is ok. Maar dan zou ik alsnog een lichte motor (of net iets zwaarder dan 25kw) kopen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina