1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [tussenstanden, uitslagen en discussies] Deel 10

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 16 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    hehe wat dacht je wel, na de vereffening van enkele jaren geleden is standard Mechelen ter hulp geschoten wat spelers betreft,allemaal te danken aan Preudhomme,die wereldkeeper van destijds die zijn mechelse periode vooralzeker niet vergeten is. en nu gunnen wij mechelaars dus Michel van harte deze titel van Belgisch kampioen...:b::thumbs:
     
  2. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    die uitslag tussen die 2 clubs kan mij echt niet schelen
     
  3. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    haha grappig.Dat we maar snel naar 16clubs gaan dan.Als iedereen zo voor elkaar gaat supporteren.En begin niet over Defour ik voel mij al niet goed*)
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Gefeliciteerd PSV + aanhang. Helaas de terechte kampioen.
     
  5. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ajax profileert zich als 'de club' van Nederland, terwijl PSV laat zien dat zij wél 4 keer op rij landskampioen kunnen worden. Uit vreugde mag je dan best zoiets roepen naar de camera. Laat die jongen blij zijn! Dat kut Marokkaan slaat nergens op, dat weet je zelf ook.

    Wel jammer dat er weinig ajacieden hier zijn die durven te zeggen "gefeliciteerd PSV, maar volgend jaar pakken we jullie terug", maar dat er alleen maar verwijten worden gemaakt (wie de schoen past trekke hem aan natuurlijk, er zijn uitzonderingen en daar heb ik respect voor!). Als Ajax kampioen was geworden was ik fucking chagrijnig geweest, maar ik had de Ajacieden die mij na de wedstrijd zouden opbellen (en dat zouden ze sowieso doen) gewoon feliciteren en hun het feestje gunnen.

    Wat je net ook zag bij studio voetbal, te kansloos die Freek de Jonge die Sef Vergoossen gaat staan afzeiken. Hou gewoon even je bek en feliciteer die man, en ga later met hem in discussie. Nu niet. Nu is het feest! *)
     
  6. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij hebben ALLE ajacieden hier, PSV gefeliciteerd, misschien 1 of 2 niet. Ga beide topics er maar eens op nalezen.. ;)
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik vraag me toch echt af hoe men daar toch steeds mee blijft komen. Ben net terug uit Amsterdam en heb een beetje rond zitten zappen langs verschillende samenvattingen van de festiviteiten in Eindhoven, maar het enige wat ik hoor en zie is Ajax dit en Amsterdam dat. Het zijn juist die anti-knuppels die Ajax groot houden en de status van Ajax op blijven vijzelen door dingen te zeggen als 'helemaal niets in Amsterdam', 'Ajax heeft een grote bek maar wint helemaal nooit wat (wie heeft een grote bek? :):) en 'Eindhoven is de voetbalhoofdstad van Nederland'. Door alleen maar met Ajax bezig te zijn laten ze blijken dat ze tegen Ajax opkijken. Dat kun je ontkennen, maar vraag het een sociaal psycholoog en hij zal me gelijk geven.

    Serieus, denk er eens (objectief) over na. En ik heb het vaker gezegd, maar zo gaat het absoluut niet alleen in Nederland, dus het gaat niet per se om de relatie tussen Ajax en PSV of Ajax en de rest van Nederland.
     
  8. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    Heerlijk wat Afellay allemaal zei vandaag. Fantastisch! ''4 x amsterdam 4x!'', samen met Farfan en Gomes. ''Helemaal niets in Amsterdam'', ''Zo zie je maar weer, ze hebben in Amsterdam altijd de grootste praatjes''. Lekker provecerend. Gelukkig is dit allemaal in de emotie en moet je het niet te zwaar op nemen. Ik weet niet wie het was, maar om hem nu gelijk weer te discrimineren, zegt genoeg over jezelf. Hij roept zoiets na enorme ontlading. Gebeurt vaker, kleine sneren naar andere clubs, agh ja. Ben toch enorm blij en gelukkig met deze schaal.

    Wel grappig, gomes zei in de kleedkamer iets van: ''kijk dit is al de vierde met psv deze schaal, kan ik mooi thuis gebruiken, mijn 2 kinderen mijn vrouw en ik, voor het avond eten.
     
  9. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    Aan Nerazzurri.
    Het is je naaste concurrent, die heb je in deze om de schaal strijd verslagen. Dat wil je even duidelijk laten weten, ga je dan zeggen, helemaal niets in zwolle? Beetje vreemd hé? En over dat het alléén maar anti-ajax was, ik weet niet of je de hele uitzending van omroepbrabant hebt gekeken? Misschien een paar minuutjes, van de bijna 2,5 uur durende uitzending, hadden beetje betrekking tot anti-ajax geluiden. Je naaste concurrent dus.
    Omdat je wat sneren geeft aan iemand kijk je tegen deze persoon/club op. Denk het ook chef. Zou ik wat langer over nadenken als ik jou was. Voordat je weer met je mening komt van de psycholoog. Beetje ver gezocht, lijkt je niet?
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb geen omroep Brabant en zou er al helemaal niet naar kijken als ik het had. Zoals ik al zei ben ik net een uur terug uit A'dam en heb ik vrij weinig gezien, behalve wat samenvattingen.

    En het heeft geen kont met naaste concurrent te maken. Toen Ajax twee jaar geleden vijfde werd gebeurde het precies zo. 't Is gewoon ingebakken frustratie.

    Sowieso, waarom moet je het over concurrenten hebben? Zwolle? Wtf? Je bent toch voor PSV of niet? Zing dan pro-PSV en zit niet alleen met je kop bij Ajax.

    Men loopt nu nog te zeiken over Van Gaal die in '95 riep dat we de beste waren van weet ik welke kutdorpen allemaal (wat ik ook gewoon zielig vond), en jaar op jaar vinden er vergelijkbare dingen plaats in Eindhoven en elders waar prijzen uitgereikt worden die Ajax niet gewonnen heeft.

    Je zegt het zelf ook, zoals ik ontzettend veel heb gelezen en om me heen gehoord: 'lekker provoceren', 'ik hoop dat ze winnen in de laatste minuut door een handsbal of onterechte penalty', 'hopen dat psv verliest en Ajax zelf gelijk speelt'. Men is helemaal niet bezig met PSV, alleen maar met Ajax en zorgen dat het bij Ajax vooral zo hard mogelijk aankomt.

    Het zegt alles over de voetbalcultuur in Eindhoven.

    Gelukkig staat men daar in Amsterdam veelal boven, en daarom worden we ook vaak arrogant gevonden. We zijn in ieder geval een stuk meer met onze eigen club bezig dan al dat gefrustreerde anti-publiek.


    Maargoed, Inter heeft de drie puntjes binnen. Weer erg slecht gespeeld terwijl het de laatste weken wat beter ging. Gelukkig zijn de drie belangrijke punten binnen. Nu de relatief makkelijke thuiswedstrijden tegen Cagliari en Siena winnen en één punt halen tegen Milan of Parma uit. Of Roma moet (zonder Totti) eerder punten laten liggen, wat er dik in zit. Dat kan bijna niet meer fout gaan \o/
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  11. Fibroidduck

    Fibroidduck Feyenoord Till I Die

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga straks naar Barcelona en dan woensdag naar FC Barcelona - Manchester United echt fokking veel zin in :D
     
  12. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Waar profileert Ajax zich dan als de club van Nederland? Het is terecht dat een topclub in Nederland bij de top van Europa wilt horen, het streven naar succes moet bij elke club aanwezig zijn.

    Het is en blijft constant dat calimero gedrag, die haat naar Ajax en maar blijven suggereren dat de Ajacieden arrogant zijn terwijl ze in Eindhoven veelal arroganter zijn.

    Verder zal ik me inhouden want dan zal ik andere alleen maar gaan herhalen ;)

    Vet! :D Kaartjes gewonnen of gekocht?
     
  13. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou de laatste pagina's die ik bekeek waren vooral negatieve reacties, dat PSV het niet verdiende door zo te spelen bla bla bla.. Na 34 wedstrijden hebben we gewoon de meeste punten, en daar kan je als ajacied van balen maar daar kan je niemand behalve je eigen team de schuld van geven. Om weer terug te komen op Freek de Jonge: die feliciteerde Sef Vergoossen ook, maar ging hem daarna af staan zeiken. Heel flauw...

    Oh je hebt gelijk hoor, de meeste clubs kijken inderdaad tegen Ajax op, omdat ze de CL gewonnen hebben, en omdat ze de enige zijn die bijna iedereen in het buitenland kent omdat iedereen Amsterdam kent. Als je in het buitenland Eindhoven zegt vragen ze bij wijze van spreken of dat in Amsterdam ligt.

    Maar nogmaals, dit was puur de ontlading van die jongens, ze waren doodsbang het kampioenschap alsnog te verpelen en te verliezen van Ajax op doelsaldo.
     
  14. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    dit geeft wel aan dat je zelf geen haar beter bent, om meteen hem op de man aan te vallen, natuurlijk heeft hij (affalay) even ontlading, psv heeft het zichzelf nog even moeilijk gemaakt, en in de media ging het constant over ajax dit ajax dat. en coster, wist zeker dat de schaal naar amsterdam kon komen.
    Vindt je het gek dat hij dan in de feestvreugde zo'n opmerking maakt, na dagen van continu te hebben moeten horen, (zowel in de media, als in intervieuws die bij hem waren) dat ajax het wel zou gaan halen, en dat dan uiteindelijk psv het gewoon haalt, natuurlijk is hij blij en logisch dat hij even een sneer naar ajax geeft.

    ik weet niet in hoeverre je iets mee hebt gekregen van het feestje gister, maar blijkbaar niet heel veel. Jij denkt nu, met een aantal reacties hier van het forum, de voetbalcultuur van eindhoven te kennen.
    Nou ik kan je vertellen er was gister niets anti-ajax te merken. Eerst de spelers toejuigen op de platte-kar daarna op het stadhuisplein. Het ging gewoon puur over psv, en dat ze toch maar weer, als enige ploeg (in NL)voor de 2e keer 4x op een rij de titel binnen halen.
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Als Ajacied in hart en nieren moet ik toch wat kwijt.

    Dat PSV kampioen is is terecht. Ze staan immers bovenaan na 34 wedstrijden. De beste staat altijd bovenaan. Dan kan Ajax wel vinden dat ze mooier voetbal spelen, maar daar koop ik als Ajax-supporter niets voor.

    Ik vind dat Ajax helemaal geen mooier voetbal speelt dan PSV, en al deden we dat wel, het gaat erom wie er uiteindelijk bovenaan staat. Ik feliciteer hierbij de PSV supporters van harte, hun ploeg was de beste dit jaar.

    Ajax teert alleen maar op het verleden, we winnen af en toe die lelijke beker de laatste tijd, maar dat is niet zo spannend eigenlijk. Ja, ik wil graag dat Ajax lekker mooi voetbalt en hun tegenstanders oprolt. Dat zou ik prettig vinden, maar in de wedstrijden waarin het er echt om gaat mogen ze van mij zo lelijk voetbal spelen als dat mogelijk is. Als ze maar die 3 punten meenemen. Nu speelt Ajax niet zo best voetbal, en dat is niet eens zo erg, maar ze staan er de laatste jaren niet als het echt moet.

    Tegenwoordig win je de Eredivisie in de topwedstrijden, en de enige die dat begrijpt is PSV. Ook zij spelen geen mooi voetbal, maar als ze tegen een "grotere" club spelen staan ze er vaker wel dan niet. En daar zit hem het verschil. En dan heb ik het niet eens over het interne verschil tussen beide clubs, dat gedeelte dat totaal niet over voetbal gaat maar ook ontzettend van belang is. Ook dat snapt Ajax niet, Ajax wordt steeds minder een voetbalclub. Dat doet me meer pijn dan een titel minder.
     
  16. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben van mening dat Ajax (zowel de stad Amsterdam als de supporters) dit voornamelijk aan zichzelf te danken heeft!
    Alles buiten de stadsgrenzen van Amsterdam wordt gelijk als boer of dorp aangemerkt, de welbekende " hoofdstedelijke arrogantie".

    Voor Amsterdam en de rest van de randstad, de wereld stopt niet buiten de randstad hoor!
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Deze reactie.... Daar is een naam voor... Het kaboutersyndroom of Calimerosyndroom. Eigenlijk vind ik dat die zogenaamde boeren of dorpjes het vreselijk fijn vinden om zichzelf in het zielige verdomhoekje te stoppen. Ga maar lekker in een hoekje zitten huilen omdat jullie denken dat wij Ajacieden onszelf te groot voelen voor de "dorpjes" en de "boeren" om ons heen.

    Het Calimerosyndroom is echt zo triest. Hoeveel supporters van "kleinere" clubs hebben geen enorme hekel aan Ajax alleen maar omdat ze denken dat Ajacieden zichzelf helemaal geweldig vinden? Dat is voor jullie gewoon een stok om mee te slaan, zoals Ajax in het verleden leeft doen de Ajax-haters eigenlijk hetzelfde. Dus eigenlijk houden jullie dit fabeltje zelf in stand, je moet toch ergens tegenaan slaan toch? En weet je wat ik eigenlijk denk???? Dat de supporters van andere clubs en de clubs zelf stiekem nog steeds een beetje bang zijn voor het "grote" Ajax :): En dat jullie daarom graag in het slachtofferrolletje springen........
     
  18. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Mwaha wat een heerlijk prima onderbouwde reactie :lol:

    Flikker toch op man \o/
     
  19. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Heeft niks te maken met een slachtofferrol of calimero-syndroom maar een oud-hollandse wijsheid:

    Hoge bomen vangen veel wind

    Of in het engels:

    The bigger they are, the harder they fall!

    Als je een tijd lang roept dat PSV de druk niet aan kan en de titel naar Amsterdam komt dan motiveer je de mensen en is de ontlanding dest te groter (lees affelay).

    PSV heeft zelfs nog in de kleedkamer " Aadje bedankt!" gezongen, want het artikel dat Aad de Mos in de telgraaf had geschreven waarin stond dat Ajax de titel zou pakken, had ze ontzettend gemotiveerd.
     
  20. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou de motivatie was duidelijk te zien in de wedstrijd. Ze creeerden kans op kans! :confused:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina