1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [tussenstanden, uitslagen en discussies] Deel 10

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 16 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Het blijft een Calimerosyndroom. Tuurlijk is het stom van Aadje en Ajax om te roepen dat we kampioen gaan worden. En tuurliijk wisten we zelf ook wel dat de kans daarop ontzettend klein was. Maar een beetje kietelen kan geen kwaad. En daarbij, valse bescheidenheid is ook niet alles.

    Je mag best roepen dat je kampioen gaat worden, het is alleen een beetje stom om het dan steeds niet worden. Dan zou je best wat minder hard mogen roepen. Ben ik geheel met je eens. Maar jullie "boertjes" kunnen echt niets hebben denk ik. Een beetje onderlinge competitie en wat sarren over en weer moet kunnen. PSV wordt kampioen maar het lijkt wel alsof ze meer met Ajax bezig zijn dan met zichzelf. Dat lijkt toch verdacht veel op het Calimerosyndroom. Ga lekker feesten man, want PSV is kampioen, en Ajax niet. Laat ons Ajacieden lekker lullen en drink een biertje op deze voetbaljaargang die dankzij Ajax toch nog een beetje spannend was.
     
  2. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4

    Afgelopen weken speelden ze heel slecht, ze zagen de titel steeds verder uit het zicht raken, de druk van buitenaf neemt toe!

    Natuurlijk ben je dan opgelucht en blij dat het voorbij is!

    @ Cyrax77: Als je uit Arnhem komt en supporter bent van de plaatselijke voebalclub, kan ik je verzekeren dat je weet wat zelfspot en sarren is! Hoort er ook bij in het voetbal.
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  3. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Want dit is niet een beetje 'sarren'? :x Denk dat veel mensen het hier veeeel te serieus opvatten... Ik hoor Van Gaal nog uithalen tegen de rest van Nederland/de wereld. Is precies hetzelfde.

    Oja, en wat iedereen hier bedoeld met die arrogantie, of wat een ander weer het calimerosyndroom noemen, heeft allemaal te maken met die zogenaamde 'Amsterdamse bluf' waar veel mensen over praten. En tja, dat valt gewoon op en generaliseren is dan makkelijk. Net zoals een aantal alle Eindhovenaren generaliseren (bijvoorbeeld met die bepaalde 'voetbalcultuur'...hele domme uitspraak btw).
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Gelukkig was het de 1e keer dat affelay van dit soort uitspraken doet.
    Gelukkig was het Adrie Koster die de afgelopen 4 weken elke dag zei: "Ajax wordt kampioen"
    Gelukkig is Aad de Mos trainer van Ajax?
    Gelukkig redenen genoeg om elke keer jezelf te vergelijken met Ajax, zelfs als je midden in het feest van je kampioenschap zit.......
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Tuurlijk, dit is ook sarren. Geeft ook niet, ik kan er zelf ook nog altijd om lachen. Ik vind het wel jammer, want ik zou graag Gomes zien huilen als ie de titel een keertje niet wint :D. Kan ie meteen bij de Ikea een normaal servies kopen voor zijn gezin en niet van die schaal eten. Daar zou ik niets op tegen hebben.

    Ik vind het alleen ietwat vervelend als een beetje sarren en roepen dat je kampioen wordt meteen wordt beschreven als arrogantie. En dan ook meteen de hele stad Amsterdam dan maar meteen als arrogant omschrijven. Dat Ajax een toontje lager moet zingen vind ik zelf eigenlijk ook wel. Maar dat we nog altijd de beste club zijn die Nederland ooit gehad heb, dat is natuurlijk wel zo....... En voorlopig zal ik nog maar eens mijn videobanden van 1995 uit de kast moeten trekken en met tranen in mijn ogen naar Jari, Patrick, Frank en Danny kijken...... Om maar weer eens te beseffen dat dat niet meer zal gaan gebeuren... Dan maar PSV weer eens geen kampioen zien worden, maar wij.... Is ook hartstikke mooi. Ondanks alles ben ik wel blij dat ik niet in Rotterdam woon. Dat zou toch sneu zijn :D
     
  6. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorig jaar was ik er echt kapot van dat Ajax het kampioenschap op 1 goal misliep en dus niet de befaamde 3 sterren op het shirtje kon plaatsen.

    De andere 3 jaren is PSV volkomen terecht kampioen geworden. Dit jaar hebben ze 10 uit 12 punten gehaald tegen Ajax en Feyenoord. Dat maakt het verschil. Zolang Ajax niet ophoudt met kijken naar het verleden maar zich gaat richten op de toekomst, veranderd er niks.
     
  7. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm? ;)
     
  8. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Geen probleem jongens. Volgend jaar worden we de terechte kampioen. Met San Marco aan het roer gaan we die boeren, kakkerlakken en kaaskoppen het leven zuur maken!!!!!

    Edit. Oohw ja Gomes gefeliciteerd met je 4e titel!!! Deze komt echt alleen op jou conto!! Hoop dat je volgend jaar weg bent!!!
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  9. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet het niet hoor. Als Gomes blijft en Huntelaar en Heitinga weggaan dan zal de titel gewoon weer naar PSV gaan.
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Haha. This one says it all :D
     
  11. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat "Hmmm?"? Waarschijnlijk doel je er nu op dat ik eerst zei dat Ajax vorig jaar, verleden dus, net niet won, maar daarna zei dat Ajax naar de toekomst moet kijken?

    Dan moet ik je toch teleurstellen want ik vatte de 4 succes jaren van PSV samen. _0/


    Hoe dan? Wat heeft Van Basten tot nu toe bereikt? Met het Nederlands elftal haalt ie weliswaar resultaten, maar echt noemenswaardige elftallen heeft ie niet tegenover zich gehad. Tuurlijk, het Nederlands elftal is anders dan een clubelftal maar ik zie niet hoe Van Basten volgend seizoen meteen alles om wil gaan gooien en Ajax weer naar de top toe leiden. Misschien als mogelijke samenwerkingen met Arsenal en AC Milan er door komen dat ie een goede "head-start" heeft, maar meer ook niet.
     
  12. Veno Xavier

    Veno Xavier Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Over dat calimero-syndroom.

    Ik ben zelf geen fan van PSV. Maar mijn moeder, oom en colega roepen al de hele week dat ajax kampioen wordt. Daar wordt je echt gek van, zelfs als het vrijwel zeker is dat ajax het niet wordt. Roepen ze met z`n allen dat ze kampioen worden.

    Dus toen ze het niet werden vond zelfs ik dat geweldig. Ik heb gelijk een PSV shirt gekocht en voor die 20 euro heb ik er zo veel plezier van.
     
  13. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Nu is het verschil met PSV twee maal op rij miniem geweest. In 2005 en 2006 leek het er weinig op dat Ajax nog op korte termijn kampioen zou worden. Nu hebben we twee keer op rij op het nippertje PSV met de landstitel weg zien lopen. Het verschil van één doelpuntje of dit jaar 'slechts' 1 overwinning is nog altijd in te halen. Daarmee heb je net even dat beetje geluk nodig waar Ajax gebrek aan had dit seizoen. Teveel onnodige tegengoals en vooral onnodig puntverlies (NEC-uit en thuis, Groningen-thuis, VVV-uit, Excelsior-uit en NAC-thuis). Daar hebben we het laten liggen, want qua talent selectie doen wij helemaal niet onder aan PSV. Of dat gat van pech en onnodig geklungel onder Van Basten weg te werken is, dat weet ik niet, maar het moet toch kunnen?
     
  14. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Uhh, vat alles niet zo persoonlijk op en voel je niet zo aangevallen. :{

    Ik bedoelde er alleen maar mee dat je zegt dat er niet naar het verleden gekeken moet worden, maar dat je toch graag drie steren op het shirt hebt staan (niet letterlijk, maar zo komt het over). Die sterren staan voor een bepaald aantal kampioenschappen. Het is iets nostalgisch en duidt aan hoeveel succes een club heeft gehad in al die 'historie'.

    Nee, niet álles is negatief over Ajax hoor... Dertig is (of beter: wordt) een mooi aantal dacht ik zo.
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  15. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    [​IMG]

    En vergeet dat mooie dingetje niet op de mouw:)

    Trouwens een enorm ranzige teen onder op de foto8)
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Wat staat er eigenlijk nu links op het shirt van Ajax, zag gister een foto en ABN Amro is weg. Nooit gemerkt! 8)
     
  17. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Je bedoelt dat er Dance for Life ofzo opstond?
     
  18. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Dance4Life had eenmalig van ABN (een partner van Dance4Life) de plek gekregen, om het wat meer aandacht te geven, ook omdat het de laatste officiele competitie wedstrijd zou zijn van de ABN.
    Vanaf volgend seizoen staat Aegon op het shirt van Ajax.
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Dat zou het dan wel geweest moeten zijn, bedankt! :D
     
  20. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Dance 4 Life is toch iets om Aids onder de aandacht te brengen. Of ben ik nu weer in de war???
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina