[tv]Stargate vs stargate Atlantis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MaxxRaptor, 19 apr 2008.

  1. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Een topic over deze succesvolle serie die nu bestaat uit 2 loslopende series in bijzonder,waar het allemaal natuurlijk uit begon met de eerste Stargate film.

    Helaas is de serie in nederland stop gezet(behalve een herhaling hier en daar) en dat is erg jammer want de serie deed altijd wel weer iets orgineels,praat hier over je favoriete delen en wat vind je van beide series en favoriete personage.
    Wat ikzelf ijzersterk vind is de samengang tussen Colonel O Neil en Daniel Jackson wat altijd weer voor leuke humoristische taferelen zorgde in combinatie met Teal'cs droge maar logische taal.
    En dan die dame in het gezelschap Samantha Carter met haar intulectuele manieren van spreken net als Daniel.

    Maar ik heb alleen de delen gezien tot en met de komst van de Ori religie,dus als iemand de verdere verloop ervan kent graag in een spoiler balkje,mochten er fans zijn van het eerste uur hoor ik dat graag.
     
  2. FireFly

    FireFly stop, drop & roll

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een toffe serie. Stargate heb ik alle delen tot nu toe (film ark of truth komt binnenkort hier uit op dvd, volgen daarna nog 2 films)

    Van atlantis heb ik seizoen 1 t/m 3 nu en is naar mijn inziens velen malen beter dan de stargate serie. Seizoen 4 is al uit in amerika maar komt later dit jaar ook hier uit. Je moet even rondneuzen op bol.com
     
  3. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Nou dat is nog eens informatie:)
    Maar dat wist ik helemaal niet over de komende films,om te zeggen dat Atlantis beter is wil ik niet teveel zeggen maar beide series zijn onder mijn optiek even goed.
    Maar het feit van het eerste seizoen van Stargate was gewoon dat het wat aanloop problemen had en waar de kern in de serie teveel toegelicht moest worden wat eigenlijk niet nodig was geweest.
    Maar daarna beterde de serie zich wel flink stap forward,Atlantis begon al meteen met de kern van verhaal met zijn daden en daarom loopt de serie met meer vaart en intensie waardoor het flink in het voordeel komt.
     
  4. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het niet VS. Ik vind het EN.

    Het leuke van Atlantis is dat het al hoewel het hetzelfde universum is en gewoon onderdeel van Stargate het toch gewoon een eigen feeling heeft.

    Ze zitten natuurlijk in Atlantis en het is niet zo groot omdat ze verder nergens heen kunnen maar toch lijkt het zo groot.

    Ben natuurlijk een grote fan van SG en Atlantis. Zie foto ;).
    (Ja dat klopt, dit is gewoon patsen met me legale dvd's :+)

    [​IMG]


    Stargate Film is besteld en komt de 1e week van mei waarschijnlijk binnen.
    Ik hou mijn oog ook op Stargate Worlds maar ook net zo goed op Mortal Online, AoC en WAR.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2008
  5. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind atlantis erg leuk, maar SG-1 vind ik nog het beste, ark of truth is al een week uit in nederland, en volgens mij komt er hierna maar nog maar 1 film, continuum, gebaseerd op sg1, maar een opzichzelfstaand verhaal,

    ik haal mijn info uit tv.com wat altijd wel betrouwbaar is, als er een 3de film zou komen zou het zeker daarstaan.

    ik vond de wat eerdere seizoen met o'neil in combinatie met samantha carter altijd wel leuk, samantha met haar wizz talk, en o'neil dan net doen alsof ie het begrijpt, ;P
     
  6. remy the reaper

    remy the reaper Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond SG1 leuker tot Jack O'neil weg ging. Daarna was Atlantis beter!
     
  7. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ja daar heb je gelijk bij,ook de charmante Doktor die neergeschoten werd baalde ik enorm van en zag ik absoluut niet aankomen.

    Wat ik ook een leuk ventje vond was die wat de poort bediende met - Chevron 2 encoded- echt schitterent,en Rodny van Atlantis probeerde hem na te doen maar dat konden de andere niet zo waarderen:lol:
     
  8. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
  9. FireFly

    FireFly stop, drop & roll

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is alleen jammer dat (en dat geld voor beide series) dat er afleveringen tussen zitten die echt helemaal niks toevoegen. Dan zit je na 45 minuten op de bank met het idee van "dat hadden ze ook wel niet op een dvd kunnen drukken"
     
  10. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja ze zitten nou eenmaal aan een bepaald budget vast.
    Dat betekent dat soms een aflevering meer kost dan geplant en heel soms moeten ze dan een costsaving episode maken.

    In season 4, zit een flashback episode met veel flashbacks naar vorige afleveringen.
    Dat tekent dat er weinig tot geen actiescenes gedaan hoeven te worden en weinig gebouwt/gemaakt/ontworpen hoeft te worden en er makkelijk "geshoot" kan worden.

    Kan ook gewoon persoonlijk zijn en soms is een aflevering geplant om veel "verhaal" in te brengen die later uitgediept wordt in meerdere verschillende afleveringen.

    En dan zijn er nog wel wat meer redenen.
     
  11. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ja okee maar dit probleem vind je in vele andere series ook terug,zo ben ik ook een fan van andere Science Fiction series en sommige series vind ik ook ellendig of dat je je aan een personage ergert.:)
     

Deel Deze Pagina