Pro Evolution Soccer 2008 [Deel 6]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Shizzel, 30 apr 2008.

  1. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik denk wel dat PES 2009 iets later verschijnt, als ze er zoveel nieuws in doen. Ik zou me niets verbazen als het in november pas uitkomt, maar dat vind ik niet erg als het echt goed is...
     
  2. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    We horen er nog totaal niets over.. misschien komt ie wel een jaartje later. :eek:

    en @ PGR2Ferrari dat zeiden ze ook over PES6, dat dat maar een begin was en dat PES2008 een echte next-gen footie zou worden. Totaal niet geloofwaardig dus.
     
  3. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Over twee weken komt winningelevenblog.com met een nieuwe podcast met de eerste nieuwtjes, aldus vertelde een van de makers van die blog.
    Ben benieuwd! :)
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben al jarenlang een fervent PES/WE speler en ik heb een tijdlang ook op een redelijk niveau dit spel gespeeld.

    PES 2008 is absoluut geen goed voetbalspel. Tuurlijk heb ook ik best plezier als ik deze game speel. Want ik hou van PES, maar er zijn zoveel dingen waardoor ik steeds meer irritatiepunten krijg. Het is al jarenlang hetzelfde spel, waarin vaak de goede gameplay nog wat meer werd getweaked. Daardoor was een nieuw deel altijd welkom en dat was voor vele fans genoeg.

    Nu is het gewoon echt tijd voor grote vernieuwingen op gameplaygebied en alles eromheen. Overall is PES2008 gewoon geen goede game, een spel behoort tegenwoordig een fatsoenlijke online mode te hebben (afgezien van games die echt op de singleplayer zijn gericht natuurlijk maar een footie is dat natuurlijk niet) en zo niet dan is dat al 2 punten van het cijfer eraf. Als we dan ook nog steeds met dezelfde engine spelen als 5 jaar terug dan ga je je afvragen of die jaarlijkse € 60,00 wel door ons moet worden betaald aan Konami.

    Konami luistert echt niet naar haar fans, want die hebben een hoop dingen aangegeven die nooit zijn doorgevoerd. Neem nu de balans in PES 2008, die is totaal zoek. Dat vind ik een groot probleem, want als je op hoog niveau een wedstrijdje speelt (niet online want dat gaat al helemaal nergens over) dan wil ik geen wedstrijden van 8-6 zien. Dat komt door de balans, en dan vooral doordat de game teveel is gericht op de aanval.

    Hartstikke leuk maar ik wil realistisch voetbal en als ik tegen mensen speel waar ik al jaren tegen speel en plots bovengenoemde uitslagen voorbij zie komen daar waar normaal vaak een 4-0 maar eens in de 30 wedstrijden voorkwam, dan krab ik me wel even achter mijn oren. Hoe leuk PES 2008 ook is om te spelen, de balans is zoek en er is geen online mode die werkt. Dat zijn zeker drie volle punten eraf. Ik gaf PES vaak een 9 dus hoger dan een 6 krijgt PES 2008 niet. Alleen met een nieuwe engine kan PES 2009 iets voorstellen, anders krijgen we weer een footie in een net iets mooier jasje. En dat is niet meer voldoende.
     
  5. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben benieuwd, met een 2vs2 en iets minder flipperkast voetbal zal ik weer overstappen

    anders blijf ik bij Fifa
     
  6. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er nog steeds erg veel plezier van eigenlijk :) Die competitie die ik was begonnen met Atletico (met alle topteams; Chelsea, Man U, Milan, Inter, Bayern..) heb ik nu een seizoen opzitten en kampioen geworden op doelsaldo! Barça tweede, Man U derde geloof ik.. Ik vind het nog steeds erg gaaf. Ik heb nu Bakkal erbij gekocht, Koller als breekijzer en Zapata van Udinese (verdediger van 21). Oh, en van der Vaart en Nigel de Jong trouwens. En ik heb Maniche verkocht want die speelt er tegenwoordig niet meer, Reyes en nog wat middelmatige spelers er ook uit. Ik speel nu volgens mij zo;

    Abbiati (GK)
    De Jong (SB) Zapata (CB) Pablo Ibanez (CB) Antionio Lopez (SB)
    Bakkal (CMF) Motta (DMF)
    Maxi Rodriguez (RMF) Jurado (LMF)
    Aguëro (CF) Forlan (CF)

    Dan staat Jurado in de basis omdat ik dan niet vergeet hem te laten staan als de tegenstander dat toelaat/hij zelf in vorm is (talentje maar nu nog niet super). En Maxi Rodriguez wordt ook nog belachelijk veel beter. Maar van der Vaart kan ook AMF zijn, dan schuiven RMF en LMF een beetje naar achteren.. Ligt ook erg aan de vorm, de tegenstander en de vermoeidheid. Anyway, in deze opzet heb ik gewoon weer behoorlijk zin in het volgende seizoen :) Ik speel geen online dus daar heb ik geen last van, offline tegen elkaar vind ik nog steeds heel tof. Ik kijk daarom juist wel erg uit naar een verbeterde versie hiervan, hopelijk ook gelicenseerde Arsenal etc want dat vind ik toch best wel jammer. Er zijn zeker heel irritante dingen die verbeterd moeten worden, maar goed voorlopig speel ik het nog bijna elke dag..
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2008
  7. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    gister potje online gespeeld..10-0 gewonnen:).. Alles ging zo relaxt alle passes kwamen aan, combinatie hier, combinatie daar!! Hij werd helemaal weggespeeld. En wat zijn die afstandschoten toch simpel:D!!
     
  8. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    zo dat is zeldzaam dat je zo een sportieve tegenstander bent tegengekomen. De meeste quitten al bij 4-0 :+
     
  9. arnold76

    arnold76 Active Member

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    0
    Ff een vraag is het online gedeelte echt zo slecht?en wat is er dan zo slecht aan?
    Heb hem nog niet online gespeeld .
     
  10. Xboxgamernr1

    Xboxgamernr1 Active Member

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Veel lag en de meeste mensen quitten als je 4-0 ofzo voor staat ;)
     
  11. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    ja vond ik ook al:9..de meeste quitten idd bij 3-0 of 4-0.. dacht al helemaal dat hij quitte nadat ik de 8-0 erin schoot, hij de 9-0 er zelf maar inschoot (in ET) en ik de 10-0 er vlak daarna inknalde;)..was overigens het enige eigen doelpunt van 'm;)..
     
  12. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    het vervelende aan een online potje is dat degene die niet de bal heeft en dus verdedigd groots nadeel heeft van de lag waardoor het vaak lastig te verdedigen is en waardoor er vaak door mij heen gelopen wordt. Soms is er wel evenwicht en heeft de tegenstander ook veel nadeel van lag waardoor het potje spannend wordt (lees: uitslagen van 4-4).
     
  13. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    denk dat Fifa volgend seizoen het heft weer in handen neemt. PES is al een aantal jaar niet echt vernieuwend en ben zeer teleurgesteld in het online gedeelte! Als ik zie hoe lekker Uefa euro 2008 speelt heb ik wel vertrouwen in fifa 09. geen nepshirts, geen lag, grotere competitie en misschien al wel 10 vs. 10 online!
     
  14. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik vind dat met name het verdedigen bij UEFA 2008 slecht gaat; heel slechte respons als je met A of X verdedigt. Zeker vergeleken met PES. Ook is de AI een chaotische verdediger als je ziet hoe de verdedigertjes staan opgesteld. Maar goed, dat is UEFA 2008.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Woot, gisteravond wilde ik om 2 uur 's nachts nog even een wedstrijdje spelen..
    Ik won eens dik met 4-0, dus ik ging nog maar even door. Omdat ik alles won, stopte ik om half 5.. Ik zit nu op 9 gespeeld waarvan 8 gewonnen :D. Maar het meest bijzondere was nog dat ik geen enkele lag had! Damn, dat voelt goed.
    Ik zit nu ook in Division 1, is dat nu het hoogst of het laagst?
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Tja, ik moet nog steeds die High Win Ratio..
    Heb hem al een paar keer op 1 wedstrijd gemist, dan ben je pas echt nijdig.
     
  17. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    's nachts heb je idd amper lag. ik speel meestal zaterdag nacht met een maat PES en bijna nergens last van. Nu wilde ik vanmiddag even spelen en lukte echt haast niet!
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Inderdaad, vanochtend nog even een wedstijd, dat was echt bizar..

    Voortaan ga ik alleen 's nachts spelen :+.
     
  19. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Jammer... ik dacht dat ze alsnog wat aan on-line hadden gedaan...
     
  20. NL Sander

    NL Sander Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina