1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bassie_

    Bassie_ Guest

    Beste en goedkoopste: http://www.xxlnutrition.nl/home.php?sub=show_product&id=242
     
  2. Ashavan

    Ashavan Guest

    :lol:
    Dus ik heb al me mannelijkheid verloren? :p

    @Kevf.
    Zei je niet dat je het vreemd vond met Deadlift op een rug dag? :p
    Reguliere DL vind ik bij benen horen en lower body dagen. Sumo, Stiff Legged deadlifts op een rug dag.

    @Esco
    3 dagen op shakes leven is een eitje. Pro80, Weight Gainer alle van xxl met wat lijnzaad voor de vezels en vetten. Heb dat een maand lang gedaan, dus die 3 dagen...easy.
    http://www.xxlnutrition.nl/home.php?sub=show_product&id=55

    Qua oefening is wat je wilt. Chins zet je de biceps in hun sterkste houding. Bij Pull ups worden ze eerder vermoeid. Zelf doe ik Pull Ups gevolgd door Chins.
     
  3. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Jongens, is het slim om op je zeventiende al intensief met krachttraining te gaan beginnen? Ik loop elke dag hard en m'n conditie is top, maar nu wil ook wat meer kracht ontwikkelen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2008
  4. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja, doe het zelf ook en het werkt. Groei goed! :D
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Train zelf al vanaf mijn 17e en leef nu, 11 jaar later nog en ben best tevreden :cool:

    Kan best dus ;)
     
  6. jordy89

    jordy89 Ajax Amsterdam!!!

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben al een tijdje aan het meelezen in dit topic en heb er veel informatie uitgehaald. Ik ben sinds kort een beetje serieus aan het trainen en heb daarom ook een schema opgesteld. Maar ik zou hier graag wat feedback op willen hebben, wat ik kan verbeteren aan me oefeningen en welke oefeningen ik beter niet kan doen. Ik train 4 keer in de 8 dagen, bij dag 4 begin ik gewoon weer bij dag 1 opnieuw.

    Dag 1:

    Borst
    Bankdrukken
    Incline Bench Press
    Pec Deck flys
    Seated Chest Press

    Biceps
    Preacher Curl
    Alternate Standing Curl
    21en

    Dag 2:

    Rug
    Deadlift
    Neck pull-downs
    Bent over rows
    Close grip cable rows


    Triceps
    Tricpeps cable press down
    Dippen
    One arm triceps extensions

    Dag 3

    Benen
    Squat
    Leg press
    Leg Extension
    Leg press calf raises
    Standing calf raises

    Schouders
    Military Press
    Shoulder Press
    Upright rows

    Dag 4
    Dag 1 opnieuw
     
  7. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Een gozer van me stage, had me ongeveer 2 maanden terug verteld dat je best veel doet als je elke avond 30x opdrukt. Ik zit nu na die 2 maanden op 50x in 2 sets van 25, en ik merk wel verschil (voornamelijk in m'n armen) en ik vind dat soort oefeningen eigenlijk wel erg lekker, zo vlak voor het slapen. Heeft iemand nog andere, makkelijke oefeningen (geen sit-ups, daar ben ik niet zo'n fan van, en dat wil ik dan sowieso op een matje, en daar wil ik geen geld aan uitgeven :+)?
     
  8. Bassie_

    Bassie_ Guest

    Eerste half jaar kan je het beste aan rippetoe gaan doen. Gewoon puur de zware compounds pakken, pas na een half jaartje zou ik zo'n split schema maken.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Is helemaal geen verkeerd schema. Wel een paar vragen. Hoeveel sets pak je per oefening en hoeveel reps? Verder zou ik borst lekker op 3 oefeningen laten, die spiergroep is best klein.

    Borst met biceps en rug met triceps is een keuze die ik ook wel eens maak, maar dan zit je nu alleen niet goed in de verdeling. Je triceps is namelijk op je rugdag nog vermoeid van je borstdag. Je kan dus beter op dag 2 benen doen.

    alleen doordat je doordraait in de dagen kan het best zijn dat je dus met hetzelfde probleem komt als je een keer borst naar een rugdag moet doen :+

    Misschien dan toch borst met triceps ;)

    Voor bi en tri doe je drie oefeningen, doe dan iig niet meer dan 2 sets dat is echt genoeg.

    Verder kan je idd eens kijken bij de 5x5 die Bassie voorstelt. Als je zoekt op madcow 5x5 op google vind je het wel. Is wel even inlezen trouwens, maar aan dat schema zit een handige excellijst die alles voor je uitrekent.

    Heb je toevallig ook nog een voedingsschema ;)

    @ God's Gamer: elke avond opdrukken is een beetje spelen in de marge. Verwacht er verder niet echt wat van ;).

    Je zou ook kunnen optrekken in het trapgat naar zolder oid.
     
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    Echt verkeerd is dat schema niet, echt geweldig ook niet. En 4-5 dagen in de week door laten roteren als je zelf nog niet al te lang sport is ook iets wat ik niet aanraad. Doe dan liever UB-LB-Rust-UB-LB-Rust-Rust.

    Borst heb je aan 2-3 oefeningen genoeg. Peck deck en seated chest press zou ik vervangen met een Cable of dumbell Flye's. Daarnaast, zoals Kevf al zei, is het met een rotatie systeem zoals hier gehanteerd wordt helemaal niet slim om borst/tricep te doen. In een andere set-up zou ik het nog kunnen accepteren, maar in een rolatie systeem absoluut niet. Dus gewoon Borst/triceps en Rug/Biceps.

    Deadlift naar benen dag. De rug dag beginnen met die Pull Down en gewoon voorlangs, niet in de nek tenzij je blessures wilt. Daarna Bent over Rows, DB Rows, die close grip seated row en shrugs/upright rows.

    Triceps beginnen met Dips en daarna de andere tricep oefeningen.

    Benen begin ik liever 2 sets relaxt opwarmen met de Leg Press. Daarna Squat en Deadlift. Daarna kun je Lunges of Leg Extention doen. Gevolgd door Leg Curl. En daarna Standing Calf Raise.

    Schouders de Upright row weg en Shoulder Press. Doe of de militairy of push press of shoulder press. Daarnaast heb je Side Lateral Raises en Front Raise nodig.

    Dan nog is het schema niet optimaal zoals ik het zou willen, maar iets beter dan het nu is met zoveel mogelijk behoud van het oorspronkelijk idee.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Al vind ik tegenwoordig dat Deadlift bij rug hoort :9
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    zeik wijf :p
    Ik doe hem zodanig dat me hamstrings het goed voelen en gebruik dan de DB Bent over Row op de rug ipv deadlift.
     
  13. Bassie_

    Bassie_ Guest

    Valt mij altijd op dat mensen zo ontiegelijjk veel oefeningen op een dag doen. Na 4 verschillende oefeningen zit ik al vaak helemaal doorheen. Bovendien 'mag' je maar 3/4 uur tot een uur trainen, dus dan vind ik zoveel oefeningen al helemaal uit den boze.
     
  14. jordy89

    jordy89 Ajax Amsterdam!!!

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik train nu ongeveer een jaar maar trainde meestal 1 keer in de week. Ik doe meestal 4 sets en 10 herhalingen, een voedingsschema wil ik pas na de vakantie gaan doen. Ik ga namelijk over een paar weken een maand weg, en ben niet van plan om in me vakantie me aan me voedingsschema te houden. Ik zal vanavond/morgen even het schema aanpassen en hem dan opnieuw posten.
     
  15. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Ashavan en Bassie: bedankt voor de link, heb de weightgainer vandaag binnnen (die van het XXL-merk) en hij smaakt goed. Laatste whey pot die ik had gehaald bij de tuinen is echt niet te zuipen maar maak em toch maar op, hierna over op de whey protein instant denk ik...

    Training van gister was echt pijnlijk, nog zoveel spierpijn en dan weer squatten en deadliften. Leek net of men spieren gingen scheuren, heb het met deadlift daarom maar bij 125kg gehouden, squat was 20% minder dan maandag dus 105.
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Tuinen heeft weer een actie van 50% korting dus even wezen shoppen op terug weg van werk. Visolie, Selderij en multivitaminen capsules.
     
  17. Bassie_

    Bassie_ Guest

    Is die whey daar niet te vreten? Ik was van plan die morgen daar ff te gappen ivm de 50% korting. Welke had je precies want ze hebben er meerdere dacht ik.
     
  18. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    had de choco smaak, toen ik het kocht was er maar 1 merk dacht ik met een gespierd lichaam als achtergrond van de sticker...
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Haal me proteine bij xxl. Chocola en vanille zijn goed te doen. Aarbei is te zoet en banaan is ranzig.

    Deze week rust week. Zaterdag met 2 anderen in tilburg trainen en daarna stad hangen. Maandag ochtend 5rm voor wat oefeningen opzoeken en bill star 5x5 beginnen. Net bij fysio geweest en ben enorm gekraakt. Maar me bekken staan niet scheef hehe. Het is alleen me gevoel omdat er 30kg gewicht van me lijf af is.
     
  20. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Ben door m'n weight-gainer shake heen..
    Die nam ik puur om aan te komen (en natuurlijk extra beetje koolhydraten).
    Opzich wel aantal kilo (en dan niet alleen vet) zwaarder geworden. Wil nu ook eiwit-shakes gebruiken voor spierherstel/groei. Raden jullie me aan om weight-gainer + eiwit te nemen.. of is eiwit alleen opzich al genoeg van 't goede. (Ps: ben dus geen full-time fitness eetschema iemand, maar gewoon iemand die er wel serieus mee bezig is).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina