1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Privégegevens bellen en surfen jaar lang bewaard

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Daz, 23 mei 2008.

  1. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Aldus Volkskrant.nl

    Wat vinden jullie hiervan? Ik vind dit echt te schandalig voor woorden, bah.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wtf.... waar is onze stem hierin? Ik weet dat die naar voren komt tijdens de verkiezingen, maar ik vind dit dusdanig essentieel dat ik specifiek over deze beslissing mijn afkeuren kan laten weten.

    Ben dus erg tegen.
     
  3. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    als het inderdaad helpt om terrorisme te bestrijden, moeten ze het doen.
    en het zal wel helpen, want ze doen dit niet omdat ze het leuk vinden toch?
    als ze hierdoor terrostische aanvallen inderdaad kunnen voorkomen vind ik het goed,

    mij kan het eigenlijk niet schelen als de overheid ziet wat ik doe, ik zie het hele probleem niet?
     
  4. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    waar is je vrijheid, die al bijna van ons afgenomen is, dan heen? Je hebt helemaal geen privacy meer.. Dan kan je net zo goed zeggen.. ach.. ik lig toch niet met mn blote reet in de tuin.. die schutting, haal ik lekker neer! Hoi buurman!
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Als ze alle mensen in isoleercellen stoppen heb je ook geen terrorisme/aanslagen meer. Maar waar ligt de grens? Ik ben bijv. wel voorstander van het afnemen van DNA van alle burgers. Zo gaan erg veel delicten opgelost worden en verder is het toch vrij nutteloos. Echter dit gaat mij iig veel te ver.
     
  6. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    WTF?!
    Dit komt echt aan als een grote schok!!
    Ze kunnen je dus helemaal controleren!!
    Je hebt tegenwoordig helemaal geen privacy meer.. damn, Nederland wordt echt een eng land!!!

    En dan: "je hoeft niet bang te zijn als je niets te verbergen hebt"
    Nou, iedereen heeft wel iets te verbergen. Waarom denk je dat ik over MSN praat en niet alles vol op het internet pleur. PRI-VE.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2008
  7. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Meestal ben ik het wel eens met de stelling als je niets te verbergen hebt, waar zou jeje dan druk over maken?, maar hier vind ik het wel erg ver gaan. Chatgeschiedenis en mails zijn gewoon de moderne versies van telefoongesprekken en post, het zou toch van de gekken zijn als dat bewaart moet blijven? Ik lees trouwens tijdens het schrijven van deze post dat inderdaad ook telefoongesprekken bewaard zouden moeten blijven, echt belachelijk. Als we nou in een staat van burger/wereldoorlog waren, en er overal boeven zaten, dan is zoiets als dit te verantwoorden. Maar niet omdat er terroristen aanwezig zouden zijn. Die anti-terrorisme spotjes/billboards vind ik ook al zo'n jammerlijke verspilling van belastinggeld. Geld uitgeven en privélevens aantasten om onaantoonbare criminaliteit te bestrijden, gaat echt te ver.
     
  8. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik zo'n braaf geitenwollen sokken-argument dat schending van privacy en politiestaat-achtige taferelen in de hand werkt. Iedere keer als je een klein beetje privacy wordt afgenomen hoor je weer 'ja, ik heb toch niks te verbergen'. Op deze manier loopt de zaak binnen de kortste keren uit de klauwen omdat het volk toch alles wel slikt. Wat maakt het uit of ik iets of niets te verbergen heb? Met sommige dingen heeft de overheid gewoon geen reet te maken dus zou ik het fijn vinden als ze met hun neus uit mijn zaken blijven.
     
  9. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Oh, dus als ik ooit op een goeie prono site ben geweest en ik ben vergeten welke kan ik het nog gewoon opvragen? Mooi :cool:
     
  10. Bassie_

    Bassie_ Guest

    Het linkse-gebrabbel neemt hier exponentieel toe :{
     
  11. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Priceless als je naar het gemeentehuis gaat om je browsegeschiedenis op te halen om die reden :+
     
  12. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk dat als je dit aan het volk voorlegt, dat het er nooit doorheen komt.
    Zo zie je maar weer, machtsmisbruik van de regeringspartijen (behalve pvda). Nederland is verreweg verwijderd van een echte goede democratie.
     
  13. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    :lol:

    @ artikel
    Dit soort acties waren te verwachten, ben wel benieuwd hoeveel blauw er binnenkort nog op straat loopt, inplaats van achter hun bureautje de hele dag Youtube filmpjes, msn lijsten en webiste te bezoeken opzoek naar extremisme.
     
  14. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3



    Terrorisme is een idefix, verzonnen door overheden om dit soort totalitaire wetten van de grond te krijgen.
     
  15. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    De laatste tijd gebeuren er zoveel van dit soort acties die in extreem tempo onze privacy vernietigen, dat ik helaas niks anders kan concluderen dan wat je zegt...

    Dat is dus precies de reden waarom al deze regelingen ingevoerd kunnen worden.

    Och laat ze m'n telefoongesprekken maar afluisteren, ik heb toch niks geks te vertellen.
    Och laat ze m'n mails maar lezen.
    Etc.


    Over een aantal jaar krijgen we allemaal een chip onderhuids. Dan kunnen ze meteen horen wat we zeggen en waar we zijn.
    En helaas is dit geen fictie, maar werkelijkheid...
    In de VS lopen al mensen met zo'n chip rond uit het oogpunt van "veiligheid". Yeah, RIGHT!
    Mensen worden dom gehouden daar...
     
  16. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Eh, je hebt een beetje moeite met quoten zie ik?
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Kut daar gaat mijn carrière.
     
  18. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik heb anders genoeg te verbergen. Die quote slaat sowieso nergens op. Het wil toch niet zeggen dat als je iets te verbergen hebt, dat het gelijk om iets illegaals gaat o.i.d.

    Ik doe nu bijvoorbeeld een afstudeeropdracht en moet de cijfers van het bedrijf geheim houden, maarja dat lukt nu dus niet meer aangezien ik wel eens een mailtje verstuur naar de docenten of m'n afstudeergenoot met wat info erin. Niet dat ik denk dat ze er iets mee gaan doen, maar het idee alleen al gaat gewoon nergens meer over.

    Een zeer slechte zaak vind ik dit en het valt me tegen dat het CDA (waar ik op gestemd heb) zo fel voor deze wet is.
     
  19. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Je praat poep.

    Wie willen juist dat het wordt ingevoerd? Juist ja, CDA en Christenunie. Dat zijn geen linkse partijen, maar juist centrum-rechts. PvdA wilt dit niet, en die zijn links. Dus bewaar je haat tegen politiek-links maar als je daadwerkelijk wat te melden heb.
     
  20. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt helemaal.
    Laten we ze eerst maar iets geven om naar te kijken, hier zijn alvast wat "trigger"-woordjes die de nodige alarmbellen laten afgaan in Amsterdam en USAgistan:

    BUSH, TERROR, KILL, BOMB, OSAMA, PAUL DE LEEUW, NUCLEAIR, PLANE, AMSTEL BIER, AFGHANISTAN, ALQAIDA, VIRUS.

    Gebruik deze woorden standaard in je sig, en je bent verzekerd van de nodige aandacht. :)
     

Deel Deze Pagina