1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat ga je studeren?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Greate Pier, 31 mei 2006.

  1. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik heb me ingeschreven voor Psychologie, maar zit een loting bij >.>. Iemand ervaring met deze opleiding :)?
     
  2. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zit nu op het VMBO TL en ga hierna de HAVO doen. Dat is mogelijk namelijk. Maar wat ik zou willen weten is dit : Ik wil de bouwkunde in en wat moet ik nou echt hebben voor dat? De volgende vakken die ik nu nog heb is dit : Frans,Nederlands,Engels,Wiskunde,Natuur&scheikunde,Biologie(die valt weg in de 4e) en Economie. Ik ben namelijk erg bang dat ik een vak perongeluk laat vallen en die je daar net voor nodig heb. Het duurt nog tijdje,maar het is er zo.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    lol, ga je Delft studeren? Is dat moeilijk? :+

    Wat ga je doen in Delft?

    en @ grumpiestocean: iig wiskunde, natuurkunde. Je moet ook kunnen knippen en plakken, dat zie ik ze in Delft altijd maar doen bij bouwkunde. :+
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2007
  4. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Nederlands in Leiden :)
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Even een hele flinke kick......

    Ben inmiddels gestopt met mijn opleiding Bedrijfswetenschappen aan de VU.

    Nu zit ik te twijfelen over INHolland hier in Alkmaar en HVA in Amsterdam.
    Opleiding bedrijfseconomie.

    Iemand voor en nadelen van beide scholen?

    Afweging is vooral tijd, Inholland is een kwartiertje fietsen, HVA doe ik een uur over.

    Thx!
     
  6. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik stop ook met geschiedenis. Na een jaar vind ik het wel mooi zat, vind er geen reet aan. Het volgende schooljaar ga ik beginnen met een studie Spaanse Taal & Cultuur aan de UvA. Heb er zin an. :9
     
  7. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er nog meer econometristen in spé in the house 8)
     
  8. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Eerste jaar gehaald en leuke opleiding gekozen \o/
     
  9. Bassie_

    Bassie_ Guest

    Goede keuze :) Doe het op universitair niveau, maar valt goed aan te verdienen aan de verhalen die ik hoor. O-)
     
  10. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat niemand CKI doen? :mad:
     
  11. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Cognitieve Kunstmatige Intelligentie?

    Opleiding ziet er interessant uit maar is niks voor mij. Vind dat soort dingen wel leuk maar ik gebruik liever de eindproducten :)
     
  12. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga luchtvaart- en ruimtevaarttechniek studeren in Delft, maar ben druk op zoek naar een kamer. Is er iemand op XBW die toevallig nog ergens een kamer weet voor een redelijke prijs?
     
  13. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    PM Mirik , die woont in Delft 8)
     
  14. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    mijn broer en zus doen international business en languages (IBL) en dat wil ik ook graag doen.

    me zus gaat in september naar Valencia ik zou graag naar de verenigde staten gaan.. maar dat is voor een hoop mensen wel een droom, een kantoor baan in de USA
     
  15. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb op beide scholen gezeten. 1 Jaar MER gedaan op InHolland (of eigenlijk 1 periode Accountacy en 3 periodes MER) en zit nu al 2 jaar bij de HvA. InHolland was nogal slecht georganiseerd. Bij InHolland heb ik met name te maken gehad met situaties waarbij er slecht ingeroosterd was en en een paar ontevreden docenten. Het is wel dichtbij huis inderdaad, dat was wel lekker. het is geen verschrikkelijk slechte school verder, maar mijn voorkeur gaat wel uit naar de HvA. Ook deze school is niet perfect natuurlijk. Echt verder nog voor en nadelen noemen vind ik moeilijk. Bij beide scholen kwam je jongere docenten tegen wat je als enigzins negatief kunt ervaren. (minder ervaring enzo) Het reizen kun je als een nadeel zien, maar na een tijdje is dat heel normaal geworden. Je went er simpelweg aan. Zeker als je in een klas terecht komt met allemaal streekgenoten dan is het reizen een stuk aangenamer. Ohja, en het hoofdgebouw (Leeuwenburg) van de HvA heeft een relaxte Kebabtent op een paar meter lopen vandaan (:+), en ook gewoon het station Amstel waar je een AH to Go, Smullers en Burgerking enzo hebt. Bij de InHolland ben je eigenlijk overgeleverd aan de cafetaria die lang niet altijd open is. De InHolland heeft dan wel weer een relaxte loungeruimte.:cool:
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Nou joepie, best slechte arbeidsomstandigheden daar. Geen pensioen regeling/aow-wao-ww wetten etc.
     
  17. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt omdat je in de VS in vergelijking met Nederland echt maar heel weinig inkomstenbelasting betaald... Je houdt dus veel meer centen over aan je werk, maar je moet dan zelf je pensioen etc. regelen.
     
  18. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    ik heb al een mama die de slechte punten op een rijtje zet zodat ik lekker in huis blijf8)
     
  19. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik studeer er al 2 jaar met plezier, maar ik zie op xbw nooit iemand die dit ook gaat doen :{
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79

Deel Deze Pagina