1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Centraal Examen 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr M NL, 18 apr 2008.

  1. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Ik heb ongeveer tussen 7,2 - 9,1 voor engels. Vind ik nog best wel tegenvallend aangezien hij echt makkelijk was.
     
  2. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, terug van economie. Was moeilijker dan ik had verwacht, desalniettemin ging het nog wel ok. Denk rond de 7-8 :)
     
  3. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Vond hem moeilijker dan verwacht. Later toen ik het besprak met klasgenoten bleek ook dat ik veel van die rekensommen fout had. Ik weet niet of mijn 4,8 er in zit hoor |:- Ach ja, nu afwachten. Is het toch weer spannend geworden :mad: Bah.
     
  4. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vond het juist wel te doen (economie), ga ik nakijken zit ik rond de 5|:- maargoed volgens mij word je bij economie ook depressiever van dat antwoordenblad dan nodig is.
    Morgen eindelijk ook Engels:D, lekker rustig niet leren vanmiddag (behalve voor wiskunde b1 danO-))
     
  5. Ent

    Ent GUNNER

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    net biologie(havo) gemaakt. Moest minimaal een 3.2 halen een eitje dus. Het examen was niet bepaald moeilijk, er zaten een paar lastige vragen tussen en 2 wiskunde vragen. Maar heb rond de 6.8 ong dus zit wel goed. Heb morgen alleen scheikunde snap er niks van
     
  6. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    eco was echt te irritant, zo abstract als de tering, met dat laatste onderdeel heb ik veel punten en het betoogje ook wel, bij die andere vragenheb ik denk steeds 3 punten ervan
    moet wel genoeg zijn voor een 3.9, maar doordat ik hm begon te stressen, heel lang ben gaan nadenken hoe je die MK =80 moest vinden, terwijl ik ook gewoon aflas van dat grafiekje maar dacht dat je het moest uitrekenen, echt gaar, daar ook weer 2 punten mis, wel jammer dat ik hoogswaarschijnlijk dan onder de 6 haal en m'n 7 van m'n eindlisjt zal verdwijnen

    maar alé, komt goed, nu nog een engels toetsje en dan structureel chillen:!)
     
  7. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik denk dat ik mijn benodigde 3,5 wel heb, hoewel het toch nog wel kan tegenvallen.
    Ik heb maximaal 2 punten voor het betoog omdat ik die eerst oversloeg, en vervolgens toen ik de rest af had niet zo goed een link tussen de grafiekjes en de punten 1 tmt 4 kon leggen.

    Verder heb ik gewoon veel fout helaas.
    Daarnaast ook wel wat goed (nivellering, 351 miljard is het totale inkomen, MK = 80, GTK = 150, arceer de winst..en nog wat andere meuk natuurlijk) en ik denk dat dat wel goed genoeg is voor een 3.5

    Toch heb ik helaas niet echt goed gemaakt, maar als ik die 3,5 heb is het eigenlijk al goed.
     
  8. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Economie ging bij mij echt prima, zou me verbazen als dat onder de 7 uitkomt. Engels morgen is gwn voor de lol, ik ga voor de 8.9, dan sta ik mooi een 9 gemiddeld.
     
  9. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Economie ging vrij goed. Morgen nog ma2 en engels.

    Was er bij economie uberhaupt iemand die op de 0.34 uitkwam bij vraag 18 was 't geloof ik? Ik probeerde maar en probeerde maar.. maar 't wilde niet echt lukken;)
     
  10. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijk abstract! Kom denk ik makkelijk boven de 8 uit. Rekenvragen waren goed te doen voor exactelingen denk ik. Verbandjes kwamen ook goed uit de verf. Ik snap wel dat hij pittig en abstract overkwam op anderen overigens. Maar dit was in mijn voordeel :)

    Editje: ja ik kwam uiteindelijk goed uit op 0.34 *proud* kwam omdat je naast het 'gewone' mulipliereffect ook nog het effect op de consumptie moest nemen dacht ik. Heb het verder niet nagekeken vandaar.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2008
  11. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraag 18 was appeltje eitje. Gewoon ipv de Import het bedrag 187,5 invullen in Y en daarna 187,5 delen door Y. Dudududu ezmode
     
  12. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    :'-( volgens mij heb ik het ook zo gedaan (simpel 187,5 invullen), maar ik vraag me af of het verder goed ging. Ik ga me nu gewoon niet meer bezighouden met de examens, nog even 2 daagjes en dan 2,5 relaxte weekjes, daarna zie ik wel hoe alles gegaan is. Zakken/slagen wordt gewoon 50/50, maar het heeft totaal geen zin om daar nu nog over na te denken...
     
  13. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja klopt, gewoon die C helemaal substitueren en dan naar links halen zodat je Y links had, uiteindelijk had je dan het nationaal inkomen.

    Dan nog even import delen door nationaal inkomen en je was klaar.
     
  14. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Had ik ook gedaan. Toen kwam ik op 0,375 uit :+ Die had ik dus fout.
     
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik snap maar niets van dat belastbaar inkomen, met dat schijvensysteem.
    Iemand die iets handigs weet op internet of het zelf kan uitleggen? ^^''
     
  16. Mr M NL

    Mr M NL Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje mixed feelings over economie, aande ene kant ging het erg goed met betoog en de laaste opgave over hoog en laagconjunctuur maar ik kwam zeg maar niet op 0.34, kwam bij mij ook 0.375 uit. En ook met de winst berekenen bij situatie B kwam niet goed maar de rest eigenlijk wel. Voor mijn gevoel zit een 7 of hoger er wel in maarja...twijfel behoorlijk of ik wel steeds voldoende beantwoord heb voor de volledige punten.
     
  17. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    :'-( morgen engels. Moet zelf een 5.7 halen om voldoende te komen staan maar heb er een beetje een hard hoofd in :eek: heb nu 3 examens van vorige jaren gemaakt en 2x een 5.3 1x een 6.1 dus allemaal wel beetje kielekiele. Ik vroeg me toch af hoe de echte engelse pro's het hier aanpakken want zo'n gatentekst is voor mij echt een ramp(dus tips zijn welkom :thumbs:). Bij een normale tekst lees ik vaak eerst de eerste paar alineas om te kijken waar een tekst over gaat en vanuit daaruit ga ik een beetje per vraag/alinea de tekst doorwerken. Zit ook meer in mn woordenboek te lezen dan ik echt met die teksten aan de gang ben :emo:
     
  18. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Om het heel oppervlakkig uit te leggen...

    je moet in principe het belastbaar inkomen verdelen met die schijven.


    skijf ein:
    Als iemand een belastbaar inkomen heeft van 25€

    Ach laat maar.. Kijk gewoon hierzo
    http://www.krimpenerwaardcollege.nl/lokeco/pagina/belasting.htm
     
  19. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Is een beetje moeilijk om advies te geven, het gaat er gewoon om dat je een beetje in staat bent Engels te lezen. Het is bijna of geheel multiple choice, dus als je een vraag niet meteen ziet, ga je afstrepen. Je kiest per definitie voor antwoord A, tenzij dat antwoord niet klopt met de tekst. Daarna kies je B, tenzij dat niet klopt volgens de tekst. Daarna C, D etc. Kies pas een antwoord als je zeker weet dat óf de informatie van het antwoord écht letterlijk in de tekst staat, óf als alle andere antwoorden niet in de buurt komen van het goede antwoord. Het kost je misschien iets meer tijd, maar je kan beter zoveel mogelijk écht nauwkeurig invullen, dan er doorheen te rushen. Je scoort meer punten als je 75% van het examen nauwkeurig en overdacht invult (en de rest gewoon gokt/snel doet), dan wanneer je alles snel probeert te doen om alleen maar het examen af te krijgen...
     
  20. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Engels vmbo was weer easy..
    Vorig jaar ook al na 3 kwartier klaar en vorig jaar een 9.(?)
     

Deel Deze Pagina