1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Psychologish onderzoek!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fahazzle, 4 jun 2008.

  1. Fahazzle

    Fahazzle Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Paar weken geleden had ik me gesolliciteerd bij de Marechaussee.(jaja daar wil ik later gaan werken 8))
    Vandaag kreeg ik gelukkig een uitnodiging voor over een paar weekjes psychologishe test te ondergaan \o/!!

    En ik vroeg me gewoon af, of er paar mensen hier ook/later een functie in de defensie hebben/willen?? En ook zou ik graag willen weten wat ze allemaal van me willen weten op die dag? zodat ik me alvast kan voorbereiden:thumbs:

    Groetjes Fahazzle :9
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2008
  2. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Iedereen die zichzelf solliciteert bij het leger is wat mij betreft:

    [v] Geshikt
    [ ] Ongeshikt
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2008
  3. Fahazzle

    Fahazzle Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0

    hahah niks voor jou?:9
     
  4. M Leonhart

    M Leonhart PS4: Fingodox

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    8 uur op de kazerne zijn op de avond ervoor, half 6 volgende ochtend je bed uit. Vervolgens heb je 30 minuten om met z'n zessen te douchen, apart ofc. Want die douche is amper groot genoeg voor jou alleen.

    Vervolgens ga je ontbijten van 6 tot half 7. Daarna krijg je een test waarin je je mening moet geven over stellingen en dergelijke. En wat vragen over hoe jij jezelf vindt (7 tot 8 geloof ik).

    Na de test word je naar de kantine gebracht waar je max 2 uur moet wachten op het echte onderzoek. Je wordt meegeroepen door een psycholoog (burgers, kl, km, kmar en ook klu officieren) naar een klein kamertje en word er alles aan je gevraagd.

    Ze krijgen alles uit je, ze gaan diep. Heel diep. Vragen over vrienden, hoeveel. Familie, wat je band met ze is. Hoe je op school was, wat voor sport je doet.

    Ze zien vervolgens zo of je bent hoe je jezelf eerst voor deed. Als ze zien dat je niet aan teamsport doet, vragen ze waarom je denkt in een team te kunnen werken (ben zelf kok, koken = de #1 teamsport :+). Al je ruzies, of je ooit gevochtend hebt... noem maar op.

    Vervolgens kun je weer 15-30 minnuten wachten op de uitslag.

    Ben je goedgekeurd, staat er waarschijnlijk in je brief dat je meteen door kunt voor fysiek. Reken daar maar niet op, het zit vaak vol. Dus over het algemeen gaat er nog een maand over voordat je het fysieke onderzoek krijgt.

    tip, op de vraag: "Kun je goed tegen kritiek?" zeg je "NEE!".
    Nergens omheen gaan draaien, gewoon direct antwoorden en altijd 'ja' of 'nee'. Als ze meer willen weten vragen ze er zelf wel om.

    Maar dat laatste wordt je wel verteld door de psycholoog.


    De koffie is gratis, en ga niet zitte stressen :+.


    @ High 5;
    dat zal je nog vies tegen vallen :+. Bijna de helft valt op psychologisch vlak al af, veel al door met de verkeerde instelling bij de strijdmacht te willen.

    En nog veel meer bij het fysieke onderdeel, waar sommigen wel 4 keer over doen.

    Ben dan ook zelf afgekeurd op overstrekte knieeen, verder alles cluster 4 en goed :):mad:.
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2008
  5. Magixz

    Magixz Give me some fun

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was er bijna tot dat ik door mijn rug ging :mad: anders zat ik nu meschien in irak
     
  6. Fahazzle

    Fahazzle Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    M leonheart: bedankt voor de informatie, heb er veel aan ;)

    Magixz: misschien kan je het weer gaan proberen?:p
     
  7. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    toevallig dat ik dit lees, moet morgen zelf voor de 2e keer fietsen
    vorige keer niet gehaald ivm vermoeidheid en auto ongeluk =(

    Ga jij voor wachtmeester of marechaussee?
    ik zelf ging voor wachtmeester, ze gingen op alles in inderdaad zoals hierboven beschreven staat.
    Ook handig is het als je zelf kan vertellen hoe de opleiding eruit ziet (hoelang, welke plaatst etc), verder is het niet gek om lang na te denken over vragen hoor, kan best zijn dat je soms even moet graven in je gedachte (wanneer heb je voor het laatst gehuild en waarom? ;))

    jammer genoeg vonden ze me "relevante leidinggevende ervaring" tekort om voor wachtmeester door te mogen, de rest was wel in orde. Wel jammer dat een dame van 17 dan wel genoeg ervaring heeft=( (jullie kunnen ook toegeven dat jullie liever vrouwen hebben :emo:)

    Ik ga dus gewoon door voor marechaussee, ben erg benieuwd hoe het me gaat bevallen, als ik morgen doorkom natuurlijk :lol:

    oja, wat ik wel heel leuk vond, is dat ik tijdens dat gesprek met die psycholoog echt het idee had dat hij verveeld was (zo van wat een schooier die jongen) en achteraf nadat ik psychologisch goed gekeurd was die man hartstikke aardig was.
    Laat je dus niet van de kaart brengen door "dat soort gedrag" tis waarschijnlijk gewoon een rol

    ga je het onieuw proberen? of laat je het hierbij?
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2008
  8. Magixz

    Magixz Give me some fun

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het volgend jaar weer proberen want heb dit jaar veel fysio
     
  9. Fahazzle

    Fahazzle Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    @ lars

    Ik ga daar ook voor wachtmeester ;)!
    heb de juiste papieren enz. dus waarom niet?

    thanks voor de info en laat weten hoe het ging met het fietsen?:D
     
  10. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    fietstest net gehaald, kluster 4 gehaald
    Mag dus ook marinier/commando/luchtmobiel worden :cool:

    anyway, ik gaf dus alsnog aan dat ik voor wachtmeester wilde (heb ook gewoon de juiste papieren), en dat ik het niet vond kloppen dat meiden van 17 wel doormogen en ik dan niet genoeg relevante leidinggevende ervaring had(ben 4 jaar ouder), hij van ja we stellen het op prijs dat je dit aankaart maar 4 maanden geleden heb je een gesprek met de psycholoog gehad die heeft aan de hand van jullie gesprek dit rapport ingeleverd heeft

    ook in de wachtruimte nog te maken gehad met dames die voor KMAR gaan... ALLEMAAL wachtmeesters... :confused:

    vind het maar een vreemde gang van zaken, ik ga die marechaussee gewoon doen, want de doorstroom is nu wel vele malen beter vertelde hij. maar 2 jaar ipv 4 en zie wel hoe het bevalt (voorlopige datum 29 september begin opleiding)

    *boos is

    oja wees wel eerlijk, dus niet gaan opscheppen over leidinggeven (of andere dingen natuurlijk) :cool:
    want ze komen overal achter, en dan kom je helemaal niet meer in aanmerking
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2008
  11. Fahazzle

    Fahazzle Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste gefeliciteerd :b:

    Het klopt idd, het is me ook opgevallen dat er veel meiden zich aanmelden voor de KMAR. Maar had niet geweten dat ze voor wachtmeester zouden kiezen eerlijk gezegd!

    haha dat ben ik ook niet vanplan, al ben je gewoon eerlijk komt je het verst ;)!

    29 september oke oke, je hebt paar maandjes om nog extra te genieten van je vrije tijd hahah :emo:
     
  12. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    nou het is dus zo, op je voorlichting krijg je al te horen dat je beter allebei (wmr en marbev) kan aanvinken, want mocht wachtmeester niet lukken kan je doorgaan voor marechaussee.
    Klopt ook want iedereen had ze allebei aangevinkt :p (misschien was dat wel stom)
    of je moet het PERSEE niet willen, kijk ik vind het gewoon kut omdat ik me gewoon genaaid voel eerlijk gezegd, wil niet zeggen dat ik het niet naar me zin ga hebben hoor :)

    en voor zover ik weet is kmar een en al vrije tijd, ben ook van plan die tijd gewoon in een studie te gaan steken
     
  13. Fahazzle

    Fahazzle Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Agh yo kan gebeuren, jij bent aangenomen man dat is toch al wat snapje :p..
    plus je kan je toch later instromen, dan heb je het allebei gehad!

    maar 29 sept. geldt dat alleen voor de opleiding marechaussee? of is het voor beiden?
     
  14. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    allebei
     
  15. stoner4life

    stoner4life GTA-addict

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    ja lekker waar de amerikanen verarmd uranium in hun kogels enzo gebruiken lol waar je dag in dag uit bloot staat aan piekwaarden uranium 1000

    dan heb je binnen no time misvormde kinderen, wat de algemene trend daar al is

    maaa waarschijnlijk wist je daar niks van. jij kijkt vast SBS6 nieuws
     
  16. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het zelf ook allemaal gehad voor de Landmacht, wat ik later echt geen kut aanvond hehe, maar dat terzijde.

    M Leonhart legt het al heel erg goed uit ben het alleen niet eens met zijn 2 uur wachten, ik had ook om 7 uur mijn test met, ik geloof, 5 vragen in 133 zinnen anders geformuleerd, en ik mocht vervolgens gezellig tot half 3 wachten op het 2e onderdeel van de psychologische test om vervolgens gezellig te horen te krijgen dat het daarna te laat was om nog andere tests af te leggen.

    Vond het psychologische gesprek een beetje raar, die gast zat heel wijs allemaal vragen te stellen over familie etc etc, en schreef vervolgens bijna niets op zijn blaadje op maarja, ik was door dus who cares :9
    Bij Marechaussee is mij verteld dat er daar heeeeel veel afvallen op het psychologische gesprek omdat ze daar veel minder mensen zoeken dan bij bijv de KL of KM.

    En nog een tip op de vraag wat je doet als je geslagen wordt, zeg dan niet dat je hem neerhoekt ofzo maar dat je hem netjes in een houdgreep legt en wacht op assisentie van bijv de politie, hoe zeikerig het ook klinkt ze willen het horen, bij mijn sollicitatie zijn er toendertijd 3 afgevallen door hun antwoord op die vraag :emo:

    Had zelf alles Cluster 4 behalve Medisch, daar gingen ze moeilijk doen over 1,5 kilo ongeveer dus toen ben ik Oriëntatiejaar gaan doen, wat mijn tot nu toe meest saaie jaar van mijn leven was, dus ook voortijdig gestopt :+

    Vond de sfeer te kinderachtig en te baas boven baas op de kazerne, kun je natuurlijk zeggen dat dat te verwachten is met rangen.
    Maar als ik het trappengat schoon moet maken, die blinkt en de sergeant haalt een schilderij van de muur af en gaat met mijn vinger langs de achterkant om vervolgens aan mij te vragen wat ik denk dat er op zijn vinger zit is hij bij mij aan het verkeerde adres als hij een zinvol antwoord verwacht.

    Dus maar besloten om iets te gaan doen met de hersenen die ik heb gekregen ipv mijn verstand op 0 te zetten en ook zo te worden.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2008
  17. Fahazzle

    Fahazzle Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel erg jammer Slaatje B, dat je gestopt ben!

    Maar ik heb het psychologische test gehaald! :D, maar wel met een nadeel helaas.
    tja je kunt niet alles hebben hè.
    In plaats van wachtmeester ga ik nu marechaussee doen wegens te weinig ervaring met leiding geven :confused:, zelfde probleem als bij Lars eigenlijk!

    nu nog de medische test! :D
     
  18. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    HAHA wat toevallig zeg :lol::lol: :{
    erg kut voor je, maar voor mij eigenlijk een bevestiging...
    nu snel je sport test, misschien mag je dan 29 sept beginnen, samen met mij ;)

    als het goed is doen ze het veiligheids onderzoek tussendoor en krijg je na je fietstest en medische keuring meteen je datum te horen..

    good luck!

    Slaatje,

    Dit is wel een heel kinderachtig voorbeeld, niet de manier waarop nederlandse defensie werkt mag ik hopen
    ben altjid benieuwd wat mensen gaan doen na een baan bij defensie
    Heb je ook de kans gehad te "studeren" bij defensie, aangezien zij betalen?
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2008
  19. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik denk er al een poosje over na om bij de Marine te gaan werken in de vloot. Logistieke dienst verzorging, dus werken in het kombuis enzo. Thanks voor de al gegeven tips :) Dit jaar naar de vlootdagen/marinedagen (over nog maar 3 weken nu :)) om een oordeel te trekken en kijken of ik er nou wel of niet bijwil. Natuurlijk vertellen ze het wel van de 'kijk dit is echt een droombaan kom hier werken' kant, dus daar moet ik doorheen zien te kijken en echt goed nadenken.

    Maar ach.. M Leonhart, waar werk je dan als kok :D? Ook KM? Zou leuk zijn om wat tips en verhalen van je te horen :)
     
  20. Fahazzle

    Fahazzle Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja echt jammer dit, er was ook een meisje aanwezig die voor wachtmeester ging en je raad het al, diekon wel wachtmeester krijgen :confused:
    Maar ik had nog een gesprek met een adjunant, en hij zei ook van dat je na 2 jaar bij wachtmeester kan solliciteren en etc.

    maja hopelijk kan ik ook 29 sept. beginnen :D
    nu nog ff ondertussen trainen voor de medische test en dan moet het wel lukken toch!! ;)

    :b:
     

Deel Deze Pagina