1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ninja gaiden 2 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Nightbringer, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    ik speel NG2 nu een paar dagen en ik kan concluderen dat het zowel het vetste als meest kutte spel ooit is.
    in de eerste paar chapters is de actie vet, vijanden allemaal gebalanceerd en boss fights niet zo een probleem.
    dan kom je bij chapter 8 (geloof ik) nu zijn er vijanden die rondwandelen met rocket launchers die 80 raketten achter elkaar op je af schieten. ze zijn niet te blokken en er zit misschien 1 seconde tussen de volleys, en denk dan nu even 4 van deze vijanden in 1 arena. je kan dus niet normaal rennen of lopen, want wat je ook doet je wordt vast wel geraakt door 1, en als er 1 raakt, dan raken er meer. plus dan zijn 3 grote robot achtige vogel fiends met machine geweren, plasma kanonnen en gewone melee aanvallen. zie deze hufters dus maar eens te verslaan, na heel veel ergernis en doodgaan lukt het je. en zo zijn er wel meer dergelijke situaties die gewoon zo enorm frustrerend zijn en gewoon oneerlijk lijken voor de speler en de fun van het spel gewoon slopen. ik weet dat itagaki zei dat de vijanden in het spel bestaan om de speler te doden, en niet andersom zoals veel andere games. maar je kan het ook te ver nemen. in een oorlog is het toch ook de bedoeling om de vijand te doden, maar dan gooi je ze nog niet plat met kernwapens! misschien een beetje slechte vergelijking,maar zo voelt het soms wel.
    man wat ben ik nu pissed.

    Edit: speel trouwes op warrior.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2008
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nja, ik ben teleurgesteld in de graphics en het verhaal slaat nergens op. Tot nu toe voelt Ninja Gaiden 2 als PDZ na het legendarische Perfect Dark. Aardige game, die eigenlijk vooral leuk is voor de fans. Gelukkig ben ik een fan.
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    En die indruk had ik al 2 uur spelen bij een maat. =(

    Ook heel dat world-tour gebeuren slaat nergens op...
     
  4. Juugen

    Juugen Active Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de graphics geweldig vooral omdat NG2 bijna geen frame drops heeft met zoveel vijanden op het scherm en al de ledenmaten/bloed. En PDZ was gewoon veel slechter dan PD. NG2 is in alle aspecten beter dan NG1
     
  5. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan gebruik je toch gewoon zo'n Ninpo power? Dan zijn ze of allemaal dood of allemaal redelijk verzwakt.
     
  6. Cube

    Cube Speed Junky...

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het niet met je eens ziet wel degelijk vet uit ook niet de beste graphics maar om het nu met PDZ te vergelijken gaat mijn net iets te ver. En is zelf beledigend :{
    En als ninja gaiden hier uit was gebracht zo als in Japan dan was er niet veel nieuws in Ninja gaiden 2 maar nu kunnen we wel vijanden hun hoofd afhakken }:] 8)
     
  7. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Ja dat is flink kut. Want ik heb tot nu toe alles met de DS gedaan maar zoals je zei krijg je meteen die Scythe bij dat filmpje en toen ik heb 1 slag gegeven en toen m'n meteen geswitched. Zou het echt heel erg belachelijk vinden wanneer 1 hit met een ander wapen je achievement verneukt, 1 kill kan ik nog wel begrijpen maar een hit?

    Zit nu in chapter 11 vond die worm-baas van chapter 9 echt heel erg irritant. Zedonius was wel te doen en Elizebet ook wel ook al was ze wel irritant soms.

    Chapter 10 - Op die grote trap naar boven vecht je ongeveer tegen 40-50 ninja's tegelijkertijd en dat 3a4 keer. Art of the piercing void + Art of the wind blades _O_
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Jezus, niemand snapt The Matrix hè?

    Perfect Dark Zero is het vervolg op het uiterst succesvolle en meesterlijke spel Perfect Dark. PDZero kon het succes van PD neit evenaren, op welk gebied dan ook. The Matrix vind dat NG2 dat ook doet. Ja, het heeft de nieuwe technologie, logsich, maar het zal nooit die legendarische status behalen van zijn voorganger. Net als Perfect Dark Zero dat ook niet kon.

    Vraag me toch echt waarom er zo vaak van die domme reacties worden geplaatst. Is geen belediging naar de mensen die op The Matrix reageerden, maar het valt me echt op dat mensen die verbanden gewoon niet zien. Ik heb Perfect Dark noch Zero gespeeld en toch weet ik dat, toch zie ik direct wat The Matrix bedoeld.

    En Cube, als jij in Europe bij het originele Ninja Gaiden ook hoofden wilt afhakken, had je ook Ninja Gaiden BLACK of Ninja Gaiden Sigma kunnen kopen...
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2008
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Helaas ga je die 5 gamerscore missen. Maarjah voor 1000 zul je de game toch echt minimaal 8x moeten uitspelen....FAIL!

    Verder kun je beter de PSP gebruiken ipv de DS deze doet namelijk iets meer damage ;)
     
  10. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    |:-

    Damn! Heel de game nu bijna uitgespeeld met een wapen dat na verloop van tijd eentonig word en dan krijg ik de achievement nog eens niet! Argh!

    PSP? :x
     
  11. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan stop je toch gewoon en speel je verder vanaf je laatste save point of is dat geen optie meer?
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    @willempie,

    Ik snap zijn punt wel, maar ben het er gewoon niet mee eens (zoals meerdere mensen hier). Ook is misschien grafisch ninja gaiden 2 niks bijzonder maar dat wil direct ook niet zegge dat het er slecht uit ziet. Veel mensen vonden Halo 3 er ook matig uitzien om maar een voorbeeld te noemen. Op gebied van gameplay is het gewoon uitgebreider en verbeterd.

    En ach het verhaal komt er op neer dat er een archfiend terug komt iedereen dood wil maken etc etc etc... Alsof het er toe doet ninja gaiden 1 had eigenlijk ook een bagger verhaal. Het gaat er gewoon om op zoveel mogelijk verschillende plekken te vechten.
     
  13. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    pfff weer moeite met een boss in chapter 3
    dit is cker de meeste bizarre/engste/freakiest boss die ik ooit heb gezien
     
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    heb voor de grap gisteren op youtube van ninja gaiden 1 (de NES versie ) alle filmpjes bekeken. Dat verhaal zat echt goed in elkaar. Zeker voor een NES game.

    NES game heb ik echt vaak gespeeld maar nooit uitgespeeld, daarom wilde ik het einde weleens zien.

    Heb NG2 nog niet gespeeld op demo na, maar vind het echt niet lelijk.

    Snap ook niet dat mensen graphics zo belangrijk vinden. Zolang het er niet lelijk uitziet met korrelige textures en het soort omgevingen lelijk is (art style om het maar zo te noemen)

    Ben ik tevreden. GOW of COD 4 is wellicht mooier, maar moet iedere game tegenwoordig die standaard hebben om de titel goed spel te krijgen?

    Neem World of Warcraft, mooie setting en stijl maar bij release al geen graphisch wonder. Of Zelda Twilight Princess, zeker geen GOW graphics, maar dat zijn toch fantastische games?
     
  15. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Haha nee niet echt. Had niet gedacht dat 1 hit echt zo erg zou zijn. Dat was bij Volf en nu zit ik in chapter 11 dus lijkt me niet echt handig :9
     
  16. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is ook de enige spel waar door je zo erg gaat schelden wanneer je een boss hebt gefinished na duizend keer proberen
    pfff
     
  17. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Die eindbaas van Conan is anders ook behoorlijk frustrerend:p Dat is voor mij nog de kutste baas tot nu toe. Maar daar zal wel verandering in komen als ik NG 2 speel.

    Ik heb geen idee in welke chapter Volf is maar ik denk niet dichtbij chapter 11:p Wel zonde opzich, maarja tis maar 5GS.

    Ik heb de game net ook gekocht maar de eerste play through gebruik ik gewoon alle wapens enzo en daarna speel ik de game nog wel een keer met maar 1 wapen enzo. Heb niet zo een zin om me nu te beperken tot 1 wapen terwijl er heel veel andere vette wapens zijn:)
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mijn duit in het zakje dan maar even na het spelen van de demo. Het is natuurlijk niet helemaal fair voor mijn beoordeling dat ik in de demo niet op normal kon spelen.

    Het spel speelt als NG1.5 en oogt 100% als Ninja Gaiden Sigma. Dat is zeker niet slecht, maar revolutionair is het zeker niet. De toevoeging van de wapens uit dit deel zijn wel geinig, al zijn die voetdingen wel erg vaag om te zien. Ryu wordt er niet charmanter van.

    Camerastandpunten zijn nog steeds een probleem, echter tov waar ik ben in Sigma heb je hier meer kleine ruimtes waardoor het eerder leidt tot irritaties.

    Leuke toevoegingen:

    - veel gore
    - vijanden gaan beserk als ze ledematen beginnen te missen
    - ninpo's zien er vet uit
    - moves zijn net allemaal weer wat vetter.

    Al met al 100% een vervolg op deel 1 en als je sigma speelt kan je na het uitspelen van Sigma gewoon deze er in drukken en het idee hebben dat je verder aan het spelen bent met hetzelfde spel incl een extensionpack.

    Iaw leuk spel, maar als ik het moet beoordelen op originaliteit scoort het een flinke onvoldoende.

    Als ik Sigma tot een einde weet te brengen en de disc tegen die tijd nog niet heb gebroken komt deze er tzt ook wel.
     
  19. luigy

    luigy Active Member

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem nu eindelijk binnen, dat preorderen doe ik dus ook nooit meer k had hem beter gewoon in de winkel kunnen halen maar goed, ik heb deel 1 ook gespeeld en daar was ik wel aardig goed in maar op welk niveau kan je het beste beginnen dan?
     
  20. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    gewoon op Path Of The Warrior, die is makkelijk te doen :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina