ik speel NG2 nu een paar dagen en ik kan concluderen dat het zowel het vetste als meest kutte spel ooit is.
in de eerste paar chapters is de actie vet, vijanden allemaal gebalanceerd en boss fights niet zo een probleem.
dan kom je bij chapter 8 (geloof ik) nu zijn er vijanden die rondwandelen met rocket launchers die 80 raketten achter elkaar op je af schieten. ze zijn niet te blokken en er zit misschien 1 seconde tussen de volleys, en denk dan nu even 4 van deze vijanden in 1 arena. je kan dus niet normaal rennen of lopen, want wat je ook doet je wordt vast wel geraakt door 1, en als er 1 raakt, dan raken er meer. plus dan zijn 3 grote robot achtige vogel fiends met machine geweren, plasma kanonnen en gewone melee aanvallen. zie deze hufters dus maar eens te verslaan, na heel veel ergernis en doodgaan lukt het je. en zo zijn er wel meer dergelijke situaties die gewoon zo enorm frustrerend zijn en gewoon oneerlijk lijken voor de speler en de fun van het spel gewoon slopen. ik weet dat itagaki zei dat de vijanden in het spel bestaan om de speler te doden, en niet andersom zoals veel andere games. maar je kan het ook te ver nemen. in een oorlog is het toch ook de bedoeling om de vijand te doden, maar dan gooi je ze nog niet plat met kernwapens! misschien een beetje slechte vergelijking,maar zo voelt het soms wel.
man wat ben ik nu pissed.
Edit: speel trouwes op warrior.
Laatst bewerkt: 7 jun 2008