[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slyrex

    Slyrex pssst

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op Groezrock Heaven Shall Burn, Suicide Silence, Bury Your Dead en Parkway Drive gezien..
    Wat een geweldige shows waren dat!
    Bury your dead was iets minder, maar HSB en PWD waren echt ongeloofelijk goed live!
     
  2. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Heaven shall burn wil ik ook nog heel graag zien. Parkway drive al 2 keer live mogen zien en dat was erg vet, al is de 2e keer mn oor gescheurd in de pit en moest ik de helft van de show missen.

    Bury your dead vond ik de beste van de avond toen ik ze in de Melkweg met PWD zag. Maargoed kan ook verschillen per dag natuurlijk. Zowieso doet is hardcore het beste op zijn plek in een kleine zaal.
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Weet iemand waar ik metal videoclips kan vinden om op me mp3 player te gooien? :p
     
  4. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Op http://vixy.net/ kan je Youtube videos converteren naar.avi-bestanden. Ik weet niet wat voor filmbestanden op je mp3speler kunnen, maar anders moet je de avi ook maar even converteren. Ik vast wel een programmatje voor.

    Je moet overigens wel wat geduld hebben bij die site. Het komt veel voor dat de download niet aanslaat. Moet je daarna refreshen en nog eens proberen.
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    Thanks. De converter die ik had plaatste zo'n watermark boven in :mad:
     
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zo.... Zoals een maat van me zei "Ik snap die kut *-core hippies niet". En dat nadat ik zei blij te zijn weer wat echte deatmetal bands te gevonden te hebben om me collectie uit te breiden.

    [yt]Qxl-EjU264k[/yt]

    [yt]Ud4pOu8PKXA[/yt]

    [yt]i1LMqZepi-4[/yt]

    [yt]BEvMWirqRQ0[/yt]

    [yt]nCexKz35M44[/yt]

    Zo en nu weer even lading muziek dvd's en shit bestellen
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nog niet allemaal beluisterd/bekeken maar die van Aeon klinkt wel lekker.
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    [yt]4oxePS2vlbM[/yt] nog 1 :p

    [yt]_oiI0iDzveA[/yt]

    [yt]OVLAZtAcUBk[/yt]
    Zou bijna fan van timberlake worden nu

    [yt]O5xQmhjnECE[/yt]

    Hehe die Ten MAsked Man death metal covers zijn geweldig :D
    Maakt die top40 meuk opeens een stuk leuker

    [yt]qoiNimrZGJ4[/yt]
    Black metal uit Taiwan o_O
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2008
  9. Gamer

    Gamer PS3 - 360 Verslaafde

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    1
    zijn er hier Korn liefhebbers ??

    ik hou wel van industrial Metal & Nu Metal / Rapcore
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Try norther is ook erg chill. (beetje a'la CoB... alleen vind ik het persoonlijk beter)
     
  11. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Nee, ben er volledig op afgekickt. Vind het meer weinig hebben. Het is voor mij te simpel en te makkelijk geworden. Heb nog wel een paar cd'tjes liggen thuis, maar die zitten onder een laag stof.
     
  12. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Korn vind ik ook niks. Slipknot dan weer wel, en da's hetzelfde genre.
     
  13. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    suicide silence_O_ 1x live gezien op groezrock. echt verslaafd aan nu\o/
     
  14. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik vind Slipknot echt drie keer niks. Overgewaarde showband. Een groep gasten met die gare maskers met Metal dat nergens naar klinkt. Één of andere randdebiel die op een paar olievaten loopt te rammen, een gestoorde gast die praktisch alleen over de grond heen rolt. Die Corey Taylor die niks anders kan uitkramen dan ''Motherfucker Motherfucker'' en mensen vergelijken met poep. Vind Slipknot echt nergens op slaan. Vind welgeteld één nummer vet (Wait and Bleed). Om maar even in de termen van de beste mannen te spreken: Slipknot = Shit.

    Maar het kan nog erger. Dat meidenbandje van Corey Taylor, Stone Sour. Das helemaal een drama. Laat ze alsjeblieft een masker opzetten dan, dan kan ik ze nog uitlachen.
     
  15. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Keihard! Cryptopsy rocks, heerlijk technisch.

    [yt]PluKQiJ50iY[/yt]


    Edit @ Mttz: Slipknot is best vet hoor. Zanger heeft een mooie strot en ik vind het drumwerk ook nog redelijk. Grappig opgebouwde nummertjes zitten ertussen. Surfacing, Wait and bleed en Duality vind ik echt hele brute nummers die ik graag mag horen. Het hele masker gebeuren kan me niet boeien, maar dat heeft verder niets met de muziek te maken.

    Edit x 2: Korn is redelijk vet. Blind is nog altijd erg goed. Maar live vond ik het eigenlijk niets, heb ze op fields of rock vorig jaar gezien. Geen interactie met het publiek, hetgeen ik (als hardcore liefhebber) toch wel graag zie. Denk dat ik vooral ook daarom hardcore / metalcore de vetste genres van de extreme muziek vind.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2008
  16. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Slipknot zien eruit als idioten, agreed. Maar als je verder kijkt kom je erachter dat de muziek best vet is.

    Trouwens, nog een liedje. Power metal met teksten van de 2 wereld oorlog.. (Geen nazi metal, ze zingen teksten over alletwee de kanten; allied én axis.

    Nieuw voor me, maar dit nummer klinkt erg bruut.

    [yt]FqIyp6Bx72w[/yt]

    En @ Elendill2003:

    Ik houd er niet zo van. Maar ieder z'n eigen smaak, misschien vind jij deze power metal weer niks :)
    (Ik houd normaal ook niet zo van power metal btw, maar dit was wel gaaf.)
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Korn was in het begin best leuk om naar te luisteren met een aantal nummers. Maar zoals meerdere bands kozen ze voor het grote geld. En dan moet je een algemener publiek plezieren en dan krijg je kut muziek. Linkin Park heeft me nooit geboeid. Zie ze als schreeuwerige rich kid pubertjes die schreeuwen over van alles en nog wat terwijl ze eigenlijk geen verstand hebben van waar ze het over hebben.

    Slipknot heeft inderdaad een paar goede harde nummers, maar om nu te zeggen dat het een leuke goede band is gaat me dan te ver. Leuk als instapper en zal zeker veel pubertjes aan spreken. Maskers boeit me op zich ook niet, want Dream Theater had (doen ze het nog?) dat ook. Maat van me zei dat ze in November samen spelen met Machine Head en Children of Bodom bij de HMH. Weet je...ik kijk er niet naar uit om Slipknot ook aan te moeten horen. Het idee dat er allerlei pubertjes zullen staan die voor je neus staan te Windmillen als een stel bosmongolen die een vlieg proberen te slaan.
     
  18. zuzek

    zuzek Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Paar persoonlijke tipjes van mij voor wat onbekendere bands:

    Textures (van eigen Hollands bodem!) > http://www.myspace.com/textures
    Is wat harder spul, veel gebruik van polyritmes. Denk aan een veel melodischere Meshuggah. Tip voor het checken van hun myspace: Old Days Born Anew.

    Daughters of Mara > http://www.myspace.com/daughtersofmara
    Technisch niet het meest ingewikkelde werk maar ik heb zelden zulke krachtige gepassioneerde muziek gehoord. Tip voor het checken van hun myspace: I Am Destroyer.

    Ikuinen Kaamos > http://www.myspace.com/ikuinenkaamos
    Zeer onbekende Finse band. Onterecht want hun Opeth-esque composities (maar toch wel een tintje donkerder en zwaarder!) zijn bij iedere metal-liefhebber die ik ken een vaste plaats in de playlist. Tipje voor het checken van hun myspace: The Abscence.

    Protest the Hero > http://www.myspace.com/protestthehero
    Fortress. Het album van 2008 voor mij, luister er iedere dag naar. Je moet van de zang houden (voor metal, of in dit geval een mix van flink veel genres, alleen super super technisch) en kan dus een turn-off zijn bij de eerste luisterbeurt. Tipje voor het checken van hun myspace: Bloodmeat of Turn Soonest to the Sea.

    Zou tof zijn als ze er paar fans bij krijgen ;).
     
  19. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Flailen die Slipknot ventjes dan? :p Ik dacht dat dit een hardcore verschijnsel was. Ik ga trouwens zeker naar dat concert, puur voor machine head. De rest lijkt me wel lachen om een keer live te zien.

    @ Zuzek: heb Textures wel eens live gezien, vond het een redelijke band, maar moet ze nog een keer goed beluisteren.

    Trouwens voor de fans van echt integere en zeer extreme muziek (in tegenstelling van het Slipknot concert dus): Converge en Integrity komen naar Nederland (de Melkweg). Deze shit (vooral Converge) is harder dan hard, maar oh zo intens live (de show die ze een jaar geleden in de Tivoli gaven was helemaal gestoord).

    Hier een nummertje Converge (wel misheard lyrics maar goed enige youtube vid met goede kwaliteit):

    [yt]VOEJ_g8YRms[/yt]
     
  20. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik dan weer helemaal niks =(
    Dan luister ik liever nog Waking the cadaver dan deze vieze screamo :mad:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina