Onderzoek gamen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Maria123, 12 jun 2008.

1. Maria123

Maria123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

mijn naam is Maria Haagsma. Voor mijn opleiding Psychologie aan de Universiteit Twente ben ik bezig met een afstudeeronderzoek over gamen. Voor dit onderzoek heb ik een vragenlijst ontwikkeld. Ik zou jou willen vragen mij te helpen door de vragenlijst in te vullen. Door op onderstaande link te klikken kom je bij de vragenlijst terecht, het invullen zal ongeveer 10 minuten van je tijd in beslag meenemen:

http://www.thesistools.com/?qid=52090&ln=ned

(Ik heb hiervoor goedkeuring gekregen van Orcrist)

Alvast heel erg bedankt voor je hulp!!

Met vriendelijke groet,
    Maria

PS: Zodra de resultaten bekend zijn en ik mijn verslag heb geschreven zal ik deze hier eventueel kunnen plaatsen voor geïnteresseerden.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ingevuld :)

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ook maar even ingevuld. ;)

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    same here

5. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, dat is een beste enquete 8) , ook even ingevuld.

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb hem ook ingevuld, maar mag ik zeggen dat de vragen vanaf 23 wel erg confronterend zijn? Alles gaat leuk en aardig maar vanaf 23 voel ik alsof ik (als gamer) wordt neergezet als sociaal wrak. Ik denk dat je eerlijkere antwoorden krijgt als je wat subtieler bent in de vraagstelling. :eek:

7. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Confronterend is zacht uitgedrukt. Ik wilde bijna de scheermesjes gaan pakken. Volgende keer zou ik de vraagstelling toch een klein beetje aanpassen ;)

8. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind de vraagstelling een beetje naar. Alsof gamers geen 'gewone mensen' zijn. Maar goed heb hem ingevuld :)

9. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik vond het juist niet echt wat met gamers te maken hebben maar gewoon hoe je tegenover het leven stond :confused: als je erop doelde dat er een verband zou zijn tussen gamen en eenzaam/verdrietig/ontevreden/verlegen dan moet ik je toch ongelijk geven..

10. Yabyahoo

Yabyahoo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook maar even gedaan...

-Yabyahoo

11. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je moet de uitslag dan ook vergelijken met andere mensen, want als je hier de uitslag van bekijkt zullen er vast wel uit blijken dat een gedeelte eigenlijk maar zielige ventjes zijn, maar de oorzaak daarvan (hoeft niet) gamen te zijn. Ben dan ook erg benieuwd naar je uitslag, Maria :)

12. michel1989

michel1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je word inderdaad wel een beetje in een hokje gestopt! En niet echt een hokje waar je in wil zitten ;)

13. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Tuurlijk zullen er mensen zijn die wel onzeker zijn maar dat zijn gewoon de nerds :+ er zijn nu zoveel mensen die gamen en zoveel verschillende dat je dat niet meer in een bepaald hokje kan stoppen ;). Het beeld van een gamer dat ie een zielig ventje is ,is al een hele lange tijd geleden verdwenen (dacht ik).

14. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik ben maar gestopt met het invullen van die enquête, want ik game eigenlijk nooit meer. Die vragen zijn dus eigenlijk niet meer van toepassing op mij. Had je het 5 of 6 jaar geleden gevraagd, had ik het waarschijnlijk wel kunnen invullen. De zeldzame keren dat ik nu nog game, game ik alleen maar in multiplayer mode. Maar de afgelopen 6 maanden (waar dit betrekking op heeft) kan ik me het niet herinneren :+

Verder zie ik in dit topic dat verderop in de enquête gamen wordt gelinkt aan onzekerheid e.d., maar dat vind ik onzin. Onzekerheid, verlegenheid of hoe je het wil noemen, is een karaktereigenschap waar je mee geboren wordt en daar moet je het de rest van je leven maar mee doen. Tuurlijk kun je je daar wel in ontwikkelen, maar gamen heeft daar imo niets mee te maken :)

15. Sherman

Sherman Guest

Gedaan hoor Maria, misschien moet je naar de xboxworld meeting komen, kun je zien dat niet alle gamers nerds zijn die als een autist achter hun pctje zitten. :+

16. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    @Fischella :Dat vind ik niet kloppen hoor. Het is niet speciaal aangeboren maar komt door omgeving en opvoeding. Ik bedoel als je constant gepest wordt, dan kan je me niet vertellen dat je daar zelfverzekerd van wordt.

Laatst bewerkt: 12 jun 2008
  17. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Heeft er ook mee te maken, maar toch is de één daar gevoeliger voor dan de ander en dat zit hem imo wel in de persoonlijkheid :)

18. boatfreak

boatfreak Guest

Ik had een beetje het gevoel dat het een drugsverslaafden-enquête was :confused:

19. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Hoezo dan :lol: ? heb je die al eens gedaan dan?
    dat is waar maar als iemand er gevoelig voor is en niet gepest wordt kan hij in principe gewoon de stoere bink van de school worden ofzo :cool:

20. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Leuke test. :{ Zo denkt iedereen dus over gamers. Zal vast wel een beetje kloppen hoor, daar niet van.

Deel Deze Pagina