[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxl1ve

    xboxl1ve Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    xwon

    speedtouch zit er niet bij op die site be best veel mensen hebben een speedtouch router/modem
     
  2. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan moet je even ophetzelfde typenummer zoeken maar dan met merk Alcatel. (is dezeldfe router onder een andere naam).

    What the hell... Ik sta ook ineens op moderate.... Mensen, mij niet meer om advies vragen want blijkbaar snap ik zelf ook maar de helft van wat ik doe :)
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2008
  3. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Ook ik heb problemen met mn xbox live connection. Deze staat van begin af aan al op Strict. De router is een SpeedTouch 8DCC97.

    Iemand tips hoe dit op te lossen? Of valt er niets op te lossen en dient er een nieuwe router te worden aangeschaft?
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de tips staan in de startpost :)
     
  5. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb nu ook weer gezeik met dit ding. Heb ook een Zyxel p-2602hw via Telfort. Alleen datgene wat hierboven is beschreven werkt dus blijkbaar niet meer. Ik heb het ook een keer op een andere manier geprobeerd, wat een tijdje lukte maar nu dus niet meer. Ik zit er aan te denken toch maar een andere modem erbij te kopen en contact op te nemen met Telfort om aan te geven dat ik met deze niet tevreden ben. Kijken of ik 'em nog mag terugsturen en mijn geld terug kan krijgen. Probleem is alleen dat ik wel eens gehoord heb dat bepaalde routers niet werken bij bepaalde providers? Is dit waar? Internet is toch gewoon internet? Zou bijvoorbeeld deze router werken: http://www.mycom.nl/Products/View/Linksys_draadloos_Access_Point/128590.aspx

    En dan bedoel ik met name in combinatie met het Telfort internet èn ook Live natuurlijk.
     
  6. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    @ Fardo: Het probleem is dus dat mijn SpeedTouch 8DC97 van KPN niet in die lijst staan:) En verder kom ik ook niet echt wijs uit de uitleg over al die poorten?

    Maar het komt er dus op neer dat de Firewall alles blokkeert en dat deze dus zo goed als uitgeschakeld moet worden? Dit betekent dan toch ook dat de PC's thuis minder goed beveiligd zijn, mits de Firewall beperkter gaat optreden?
     
  7. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke gegevens moet ik invullen als ik m'n Xbox360 een static IP wil geven?
    DNS, Gateways, ect. Gewoon het zelfde als bij m'n computer?
     
  8. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Euhm, iemand?:)
     
  9. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    IPV op Speedtouch te zoeken kun je het ook proberen met Alcatel (wel dezelfde versie).
     
  10. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    gezien het topic wat aan de grote kant is om 'ff' door te lezen vraag ik het maar ff zo,
    ik wil overstappen van Tele2 naar UPC , hoe nadelig of voordelig is dat voor mijn Xboxlive ? Als UPC slechter is dan blijf ik gewoon bij Tele2 nl.
     
  11. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Xbox live werkte bij mij altijd prima met chello.
     
  12. Patrick NL

    Patrick NL Age of Conan

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem met NAT type, heb portforward al eens geprobeerd, maar dat maakte geen verschil.

    Heb alles bij mijn xbox op manual staan, dus ook DNS settings(via ISP aangevraagd) alles werkt kan gewoon online maar nog steeds Moderate NAT. Via portforward mijn router's poorten open gezet. Alles gedaan zoals het daar staat en nog steeds: Moderate. Ik snap er niks van aangezien ik hem aan het begin gewoon altijd op OPEN had. (heb mijn xbox nu al ruim 2 jaar). Ik ben de wanhoop na bij want ik word nu gewoon gelimiteerd online wat ik erg vervelend vind. Kan iemand mij a.u.b helpen?

    EDIT: Ik zag dat Fardo op pagina 63, 1e post zei dat een UPnP functie de poorten gelijk zou moeten openen. Ik heb deze functie, Enabled, maar nog steeds Moderate NAT. Persoonlijk denk ik dat het door de Firewall komt, maar ik wil graag eerst advies van jullie voordat ik daar aan ga knooien.
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2008
  13. FireFly

    FireFly stop, drop & roll

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij wordt het bij mij nu een vaag verhaal.

    Thuis heb ik een draadloos netwerk met twee xbox360's er op. Nu heb ik sinds kort Unreal Tournament 3 , echter als ik een ranked match wil spelen staat er links onder "sign in" met andere woorden ik ben niet aangemeld. Toch kan ik gewoon mee spelen maar mijn statestieken worden totaal niet bijgehouden (alles staat nog op 0) Ik heb ook het idee dat ik niet alle servers vind (soms helemaal niks) en met teamspeak hoor ik helemaal niks, alleen soms na een potje.

    Soms kom je van die spellen tegen die echt zo klote zijn om goed online te spelen. Ik heb met cod4 bijvoorbeeld totaal geen probleem , maar met cod3 kan ik een ranked match ook wel "shaken" Halo 3 is prima, maar ut3 is dan weer bagger (geld ook voor teamspeak)

    Het is zo vreemd NAT staat open en ik kan alles op live.
     
  14. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe open je NAT ?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    staat in de startpost . je poorten van je router openzetten
     
  16. Psybadek

    Psybadek Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb net m'n nieuwe XBOX 360, ik heb de XBOX Live test gedaan, maar er stond dat mijn NAT ( Network Acces Translator ) Op Strict staat, ik weet niks van '' dmz, upnp '' enzovoorts.

    Ik heb een KPN Experia box ( zilver )


    kan iemand mij helpen?

    bij voorbaat dank.
     
  17. O43 Master

    O43 Master Active Member

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb na 2 1/2 jaar nog steeds regelmatig last van een Strict NAT. Soms is het een kwestie van gewoon de router opnieuw opstarten, vraag me niet waarom, en soms is het doordat het IP adres op de een of andere manier gereset wordt naar een IP adres dat al in gebruik is. Maar dit doet er niet toe.

    Ik heb nu weer een strict NAT, en ik heb volgens mij ongeveer alles geprobeerd. Ik heb alle poorten die ik moet forwarden geforward, ik heb UPnP geactiveerd, ik heb de firewall uitgezet, een DMZ host geprobeerd, en alle mogelijke combinaties hiervan.

    Is er naast deze methoden ook nog een eventuele andere methode om dit te verhelpen waar ik nog niet vanaf weet? Alvast bedankt.
     
  18. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    Hallo! Ik heb 2 problemen, 1 van mezelf en 1 van een vriend.

    Eerst die van mijzelf:
    - ik heb sinds 2 maanden ziggo(tenminste nog niet alles is voltooid), voorheen @home. Sinds Ziggo klapt mijn internet er regelmatig uit, dus ook tijdens xboxlive. Als ik dan de stroom van mijn router, modem óf de netwerkkabel van modem naar router er even uithaal, heb ik gewoon weer internet en kan ik gewoon online.

    Wat ik vreemd vindt is dat alles voor ziggo wél goed werkte. Iemand een oplossing?

    Daarnaast, en volgens mij in het verlengde van het 1e probleem heb ik ook soms dat live eruit klapt en ik dan gewoon mezelf meteen opnieuw aan kan melden, en dan zit ik weer op live. In dit geval kan ik wel continue op de pc chatten, surfen etc. Ik hoef dus geen stekkers te trekken. Lullige hierbij is natuurlijk, online aan t gamen, bam ik klap eruit, en daarna moet ik weer opnieuw joinen waarna ik er dus willekeurig er uit klap.

    Iemand een oplossing?

    PROBLEEM VAN MIJN VRIEND.
    Hij heeft sinds gisteren een xbox360, met xboxlive. Gisteren samen een gamertag en shit gedaan. We hebben ons alleen eerst aangemeld via de xbox en daarna pas via de pc. Terwijl in het boekje stond dat t juist andersom moet. Het probleem is nu dat hij niet online kan TENZIJ hij in een spel zit. Dus bv forza2, hij start het spel op én dan is hij wel online, stopt hij met forza2 is hij offline!? Daarnaast heeft hij ook allerlei vage problemen met forza2(auction house daar is hij gebanned!?)

    Iemand een oplossing hiervoor, of moet hij zich helemaal een nieuwe gamertag maken??

    thanx!
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2008
  19. O43 Master

    O43 Master Active Member

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT Strict
    Welke provider?: KPN direct-adsl
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 189.2 Kbyte/sec

    Modem

    Welk merk modem heb je?:Thomson Speedtouch
    Modem type?:716 v5 WL
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Ik weet niet wat ICS is.
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Weet ik niet.

    Router

    Welk merk router heb je?: Thomson Speedtouch
    Welk router type?: 716 v5 WL
    Welke firmware?: 5.3.2.6.0
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet. Hij gaat eerst naar een Wireless Acces Point, en van daaruit naar de router

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT Strict
    Wat heb je geprobeerd?: - UPnP enabled
    - poorten opengezet.

    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2008
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina