1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onderzoek: Wat kan Microsoft doen om de markt te veroveren met Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Willem, 30 jun 2008.

?

Wat lijkt jou het beste dat Microsoft kan doen om marktleider op het gebied van conso

  1. Meer reclame, het image moet immers verbeterd worden

    36,2%
  2. Meer exclusieve spellen in verschillende genres

    40,4%
  3. Xbox Live verbeteren en uitbreiden en als dè reden om een Xbox te kopen propaganderen

    42,6%
  4. Bestaande hardware verbeteren en nieuwe hardware ontwikkelen (Blu-Ray, motion controller)

    53,2%
  5. Blijven doen wat ze nu doen, niet te veel groeien en zich vooral richten op de hardcore gamers

    17,0%
  6. Anders, namelijk....

    4,3%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het eens met deze meneer hiero...maak eerst dat live even free! Dan zullen ze nog verbaasd staan kijken wat voor gamers er dan nog allemaal verstopt zit! Xbox games niet speelbaar maken...dat weet ik nog wel dat we dat kregen te horen bij de release, oh wat zijn een bult mensen toen afgehaakt zeg _0/

    Games die steeds maar weer worden uitgestelt....we worden er niet jonger op hoor?

    En ook kwa reclames! 8/10 keer zie je wel sony/Wii dan denken de mensen ook van xbox360? was da? Kun je dat eten?
     
  2. CrAfTy

    CrAfTy SaD Team

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    live uitbreiden met , een goed msn scherm, internet explorer , video download service, tv recorder, spellen 35% goedkoper. meer niet.
     
  3. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dat was toch de PS3 met z'n uitstel virus? Microsoft houd zich kwa planning behoorlijk goed aan de gestelde releases, maargoed dat neem ik dan waar.

    De meeste games waar we al tijden op wachten zijn aangekondigt op de E3 van zoveel jaar terug, tegenwoordig doet MS dat niet meer. Ze zetten er alleen games neer die binnen 2 jaar uit zouden komen, zoiets hebben ze volgens mij tijdje terug nog gezegt. :)
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    1. Xbox360 sparen bij de C1000, Albert Heijn, Super de Boer, Lidl en Aldi
    2. En Xbox Live gratis maken ;)

    :+
     
  5. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat microsoft zo moet doorgaan, alleen:
    - DLC (downloadable content) iets goedkoper maken omdat ik het toch wel duur vind soms.
    - Internet explorer.
    - Msn opnieuw vormgeven een betere interface dus,
    - Eventueel digitale televisie (dit stond een lange tijd geleden op xboxworld als gerucht).
    - Ik vind dat je voor Xbox live moet betalen eigenlijk niet meer als normaal want het zijn echt goede servers en worden goed onderhouden dus ik vind het goed dat iedereen er voor moet betalen.

    - om het marktaandeel te vergroten moeten ze eventueel dit bovenstaande te doen.
    - partygames maken voor een groter publiek aan te spreken.
    - Een motion controller.
     
  6. xboxz

    xboxz Sinaasappelsap

    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit vind ik dat er verbeterd moet worden;

    1. internet gratis maken, 2. meer downloads en 3. meer patches, ook lijkt me internet explorer wel echt te gek(4). Ze moeten ook meer exclusieve titels maken(5).

    Dingen voor in de toekomst:
    1. Rustigere xbox(of andere naam) maken
    2. Gratis internet
    3. Een soort marktplaats op xbox live (niet alleen al vaste downloadbare dingen maar ook mensen die iets te koop hebben staan)
    4. Gehele toegang tot alle sites (de goede dan)
    5. Meer reclame over xbox maken
    6. Meer exclusives
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    ik vind het juist geen probleem om te betalen voor Live. Als het gratis word dan zal het echt bagger zijn.
    Ook is de 360 al 2 jaar oud :eek:. In vergelijking met de Wii en PS3 die allebei een jaar later uitkwamen is dat al best oud. Laat microsoft maar zo doorgaan want hoef toch geen party games ofzo. Vind het prima zo :thumbs:
     
  8. Godsmack257

    Godsmack257 Active Member

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft zal inderdaad de casual gamer meer aan moeten spreken. Ik werk zelf in een winkel waar consoles worden verkocht, 9 van de 10 klanten die een PS3 kopen geven als voornaamste reden aan dat er direct een Blu-Ray speler bijzit.

    De naam van Microsoft is op dit moment bij het grote publiek erg slecht.
    De uitzendingen van Kassa hebben volgens mij flink wat mensen doen besluiten geen Xbox 360 te kopen. Een slechte naam krijgen is zo gebeurd, er vanaf komen is iets wat tijd nodig heeft en veel positieve reclame.

    Goed gestolen is altijd beter als slecht verzonnen, dus:

    - Scene it, gewoon een algemene kennisquiz voor uitbrengen en goedkoop op de markt zetten (evt. gebundeld met console)
    - Een Singstargame uitgeven, word Lips begreep ik al, hier heeft Microsoft wel liggen slapen, de nieuwste Singstar op de PS3 is volgens mij al het 10e deel en het blijft verkopen.
    - Motioncontrolled controllers, en dan via Xbox live minigames verkopen!!!
    - Blu Ray, inbouwen in nieuwe consoles, weet niet hoe het qua rechten zit maar veel gamers met een oude 360 zullen hier zeker oren naar hebben, en dan korting verstrekken en klanten die hun oude x360 inleveren.

    Verder:
    - Xbox Live betalen per uur dat je speelt, ik game niet vaak online maar moet wel steeds het volle pond betalen.
    - Meer exclusive games en er voor zorgen dat Sony steeds minder exclusives krijgt (ik zou persoonlijk graag MGS willen spelen maar ga daar echt geen console voor kopen).


    Hoop dat je er wat mee kan! :thumbs:
     
  9. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Allereerst: Leuk! Meer diepgang op de voorpagina :).

    Softwarematig gaat het met Microsoft wel goed, zoals dit artikel ook aangeeft. Ze zitten op hoogste attach rate ooit gemeten en dat is best iets om trots op te zijn. Elke keer als ik weer een game winkel binnenkom valt mij op hoeveel games er voor de 360 zijn en hoe weinig er eigenlijk zijn voor de Wii of PS3.
    En aangezien Microsoft meer geld verdient met de games, moeten deze gewoon blijven komen.

    Microsoft moet zich niet gaan richten op het publiek dat nu een Wii heeft. Dat zijn hele andere gamers waar veel minder geld te verdienen valt. Nintendo heeft het voordeel dat ze al winst maken op de console, zover is Microsoft (volgens mij) nog niet.

    Hardwarematig blijkt achteraf dat Microsoft niet altijd de juiste keuzes heeft gemaakt. Zeker in het begin was de bouwkwaliteit niet super en in vergelijking met de PS3 en de Wii is de 360 ronduit lawaaiig. Met het overwinnen van Blu-Ray (waar Sony enorm mee gegokt heeft, maar wel de positie voor had) is het eigenlijk de vraag in hoeverre de 360 op dat gebied next-gen is. Eigenlijk is de hele xbox meer van hetzelfde, alleen sneller wat betreft hardware.

    Waar voor Microsoft de winst vandaan moet komen is Xbox Live. Ik weet niet wat de attach rate daarvan is, maar Microsoft moet zorgen dat ze op dit gebied voorblijven op Sony en Nintendo. Zeker omdat de service betaald is, moet deze gewoon perfect zijn.

    De laatste jaren zijn er veel 'proefballonen' getoond met IPTV en soortgelijke initiatieven, het wordt nu de tijd dat dit daadwerkelijk uitgerold gaat worden. Hiermee kan Microsoft wel een centrale plaats claimen op het personal entertainment gebied.

    Concluderend zijn er twee dingen van belang. 1) Zorg dat Xbox Live het beste online platform blijft. 2) Zorg voor exclusieve content (Forza, GoW, etc. Hiermee krijg je de gamers die je wilt hebben, namelijk diegenen met geld ;).
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    welke markt bedoel je precies?

    ik denk dat je Microsofts strategie op de consolemarkt niet los kan zien van al hun andere activiteiten. Microsoft is er echt niet op uit om alleen maar de leider op het gebied van games te worden, dat is maar 1 ingang die ze kiezen.

    Daarnaast moet je ervan uitgaan dat je hier over een bedrijf praat met zulke diepe zakken en lange adem dat de strategie meerdere generaties console /media beslaat.

    Ik denk dat ze moeten blijven drukken op het gebied van digital content delivery en integratie van al hun internetdiensten/ softwarepaketten
     
  11. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Wat voor mij de xbox altijd aantrekkelijker maakte dan een andere console zoals de PS3 of de WII zijn de online mogelijkheden van xbox live, de laatste tijd is er echter weinig nieuws gekomen op xbox live en begint vooral Sony zo'n beetje dezelfde online mogelijkheden te bieden maar dan gratis. Ik vindt dat microsoft meer vernieuwing moet gaan bieden voor online gaming en als dat niet mogelijk is zullen ze het gratis moeten maken.
     
  12. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb juist liever dat MS niet nr.1 op de gamemarkt word. Dan blijven ze veel geld er in pompen en heb ik de meeste/leuke games :)
     
  13. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijk me moeilijk uit te werken maar als dat mogelijk gemaakt zou kunnen worden, zou het meegenomen zijn. Betekend wel dat ze iets adden waardoor ze minder inkomsten krijgen.

    Ik kan zelf niet zo gek veel bedenken dat ze beter kunnen doen. Zelf ben ik overgestapt van men ps2 naar de xbox360 meerendeels doordat xbox-live gewoon veel beter is dan PSN. Online-gaming vind ik het belangrijkst omdat ik daar het meest plezier aan beleef.

    Dus ja, gewoon zo door blijven gaan. Geld investeren in talentvolle ontwikkelaars die in de toekomst triple A titles kunne produceren zoals Gears of war en Halo. En niet bestaande gaan overkopen zoals EA aan het doen is.
     
  14. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou je per MB moeten gaan betalen ofzo.. Zou kunnen, maar zou ik echt niet doen, daarmee verhinder je dat mensen veel online gaan spelen.

    Live hoeft helemaal niet gratis of goedkoper.

    Het feit dat jullie erop zitten blijkt al, dat niemand het eigenlijk erg vind om te betalen. We vinden het alleen vervelend om geld kwijt te raken :)
     
  15. J05B

    J05B Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    ze hoefen niks aan te passen.

    Tuurlijk zijn de verkoop cijfers nu ingezakt maar dat is toch logisch. de xbox is al veel langer op de markt. Mensen die een xbox hebben zijn mischien weer overgestapt naar iets nieuws. de eerste generatie xboxen is alweer 3 - 4 jaar oud. Xbox moet binnen een jaar met een nieuwe console komen die de ps3 keihard van de tafel veegt. Zo leuk zijn als ze dan wat doen aan de koeling, de mogelijkheid om oude games te spelen, grotere hdd, blu ray speler en een stiller aparaat.

    Als ze maar zorgen dat niet weer zoooo veeel xbox naar de klote gaan, dit heeft ze echt flinke schade toegedaan!
     
  16. macouno

    macouno discombobulated

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat hier een kleine fout gemaakt word. Je vraagt aan xbox gebruikers wat men moet doen om meer xbox gebruikers te genereren....

    Je moet het natuurlijk eigenlijk vragen aan mensen die nog geen xbox hebben, en al helemaal niet actief zijn op een xbox forum, 'wat zou de xbox moeten hebben zodat jij m ook zou kopen'?

    Ik denk trouwens niet dat de wii een issue is, mag wel heel populair zijn, maar kompleet andere markt. En de ps was altijd al groter. Volgens mij doet microsoft het heel aardig. Is het niet zo dat de 360 een groter percentage marktaandeel heeft tov de eerste xbox (als je vergelijkt met de concurrentie)?
     
  17. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat hier niet om de mensen die het al hebben, het gaat erom om de 360 aantrekkelijker te maken voor nieuwe kopers, en als je in de winkel staat dan zijn de kosten voor live momneteel de oorzaak dat een 360 duurder uitpakt dan een ps3. (die een vergelijkbare dienst gratis aanbied)
    Zelf weiger ik pertinent er nog voor te betalen, ik speel af en toe een maandje op zo'n kaart die gratis bij n game zit, en daarna heb ik het wel weer even gehad, en vind ik het helemaal niet erg dat ik weer zonder zit.

    Dit is tevens ook een grote tekortkoming van live: het lijkt vooral gericht op hard core gamers, als je een flinke friends list hebt (omdat je veel speelt) is het makkelijk een goed spel te vinden. Toen ik nog bijna dagelijk speelde was mijn friends list vol, en zodra ik online kwam kreeg ik al een invite, geen geklooi,geen lag, geen gescheld of ander wangedrag, werkte perfect.
    Nu speel ik een stuk minder, heb nauwelijks nog mensen in mijn friends list, want die verwijderen je als ze je een maand niet online zien, of "verhuizen"naar een andere game.
    En dan word ineens pijnlijk duidelijk dat je als casual gamer gewoon heel weinig te zoeken hebt op live: Waardeloze matchmaking systemen, lag, wangedrag enz enz.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2008
  18. ZeroFear

    ZeroFear 2old4this

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgende zaken waar Microsoft naar moet kijken in de volgende console :

    - Blue-Ray drive
    - Low noise parts
    - Meer kids games die ook door kids online gespeelt kunnen worden als mario party etc.
    - motion controller is leuk voor de kids maar een niet voor de hardcore gamer
    - En natuurlijk weer een flinke marketing campagne en dan vooral door de nickelodeon en tussen de goede tijden en onderweg naar morgen in :thumbs::thumbs::thumbs:
     
  19. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel eigenlijk te zeggen:

    Wij hebben ook de 360 gekocht, ook jij, ondanks dat jij niet voor Live wil betalen. Kortom, heeft het jou beinvloed om de 360 te kopen?

    In ieder geval niet genoeg om het niet te doen.

    Snap je?

    En is er wel zoiets voor de PS3? Ik hoor alleen dat het super kut is en dat er niks te doen is. En dat het echte Live gedeelte voor de PS3 dat "HOME" er nog steeds niet is en weer is uitgesteld.
     
  20. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik mijn eerste (don't get me started... pffffff...) 360 kocht was er nog geen ps3 ;)
    Ik heb later wel een ps3 gehad, die ik heb weggedaan wegens een gebrek aan (voor mij interessante) games, ik ben nu eenmaal een xbox-man: Halo, Fable, Bioshock, dat zou ik allemaal niet willen missen.
    E wat dat betreft vind ik zeker dat microsoft het goed doet, ik vind het ook bijzonder dat de 360 met veel games gewoon beter is dan de ps3, terwijl de 360 inmiddels toch een "oud beestje" is.
    Maar het online gedeelte van de ps3 beviel mij (als casual gamer) gewoon beter dan live, voor de grote ps3 exclusives gewoon dedicated servers, geen kosten: ding aanzetten en binnen 3 minuten zat je in een uitstekend draaiend potje Warhawk, waar je gewoon in kon blijven zitten tot je het beu was, geen geklooi met 10 minuten wachten op een verknipt matchmaking systeem tussen elk potje of iets dergelijks, gewoon gamen.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2008

Deel Deze Pagina