Het gaat hier niet om de mensen die het al hebben, het gaat erom om de 360 aantrekkelijker te maken voor nieuwe kopers, en als je in de winkel staat dan zijn de kosten voor live momneteel de oorzaak dat een 360 duurder uitpakt dan een ps3. (die een vergelijkbare dienst gratis aanbied)
Zelf weiger ik pertinent er nog voor te betalen, ik speel af en toe een maandje op zo'n kaart die gratis bij n game zit, en daarna heb ik het wel weer even gehad, en vind ik het helemaal niet erg dat ik weer zonder zit.
Dit is tevens ook een grote tekortkoming van live: het lijkt vooral gericht op hard core gamers, als je een flinke friends list hebt (omdat je veel speelt) is het makkelijk een goed spel te vinden. Toen ik nog bijna dagelijk speelde was mijn friends list vol, en zodra ik online kwam kreeg ik al een invite, geen geklooi,geen lag, geen gescheld of ander wangedrag, werkte perfect.
Nu speel ik een stuk minder, heb nauwelijks nog mensen in mijn friends list, want die verwijderen je als ze je een maand niet online zien, of "verhuizen"naar een andere game.
En dan word ineens pijnlijk duidelijk dat je als casual gamer gewoon heel weinig te zoeken hebt op live: Waardeloze matchmaking systemen, lag, wangedrag enz enz.
Laatst bewerkt: 1 jul 2008