1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

0012 error kom er niet vanaf

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door J05B, 1 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. J05B

    J05B Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier een xbox liggen die continu een 0012 error geeft.
    Zodra je hem aanzet geeft hij direct de error en gaat de xbox uit.
    de error staat voor GPU overheating.

    Echter dit is natuurlijk onmogelijk binnen twee seconden. De heatsink zit perfect gemonteerd. koelpasta is goed, Heb gexperimenteerd met meerdere afstanden tussen heatsink en mobo.

    1 ring
    2 ringen
    geen ringen

    zou niet weten wat ik nog meer kan proberen. Het lijkt wel of hij de error vasthoudt. want wat ik ook probeer hij blijft die error geven.

    Leuk om te vermelden de error is ontstaan nadat ik een dit mobo gereflowd heb, echter ik wilde niet wachten dus ging hem snel testen, hij gaf toen de twee rode lampjes. Maar nu hij koel is blijft hij nog steeds de rode lampjes geven. Het is gelukkig niet zo een probleem als hij niet te maken is, heb dat kreng voor een paar tientjes gekocht, want dr was van alles mis mee. Maarja wil toch wel weten hoe dit komt, heb dit niet eerder meegemaakt en heb toch al heel wat xboxjes gerepareerd
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Gaat het om een oude xbox? Mogelijk is deze dan gewoon op
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2008
  3. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Lees de Faq eventjes. Omgebouwde Xbox-en zijn taboe op xboxworld.nl.

    Succes :)
     
  4. Panzerdelta

    Panzerdelta Konnichiwa!

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    0
    Hierzo zijn enkele error code + wat ze betekenen.

    0001 power supply problem
    0002 Network Interface problem
    0003 Power problem could be the PSU could be the GPU/CPU, somehow the console isn't getting clean power from the power supply.
    0010 over heating
    0011 over heating - If you are receiving this error after disassembling your console make sure to all 8 of the heatsync screws are tightened securely to the board/heatsink holes.
    0012 over heating
    0013 over heating
    0020 (Not yet known, possibly overheating)
    0021 DVD Drive Time out - Can be caused by problems with a firmware flash. This is also speculated to sometime be caused by a problem with the southbridge chipset on the motherboard.
    0022 GPU Error / GPU Overheating
    0023 (not yet known)
    ...
    0101 (not yet known)
    0102 unknown error

    Hoop dat het helpt.
     
  5. dirtybolle

    dirtybolle xboxlive member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    0
    mja is neit echt ombouwen, maar er zelf aansleutelen en dat vindt microsoft en xboxworld nu ook niet fijn :p
     
  6. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Mischien dat de sensor kapot is?
    Of de GPU is doorgebrand.
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik weet niet precies wat je gedaan hebt. Ik weet wel dat je je garantie hebt verspeeld, dus Microsoft kan je niet helpen. Daarnaast vrees ik dat er maar weinig knutselaars zitten op dit forum. Ik wil je echter toch doorverwijzen naar de volgende thread:
    [Casemodding] Xbox360
    Dar staat in dit subforum. Het is een thread geheel gewijd aan het aanpassen van je Xbox. Er staan een hoop handige links in de startpost, maar je kunt je vraag daar ook posten.
    Anders hebben we nog als sticky de Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa thread. Maar dat topic gaat vooral over aanspraak maken op de garantie. Daar val jij niet meer onder.

    Anyway, welkom op het forum. Ik zou zeggen, neem eens een kijkje in dat Casemod topic. Want deze thread is een beetje dubbelop en gooi ik daarom dicht. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina