1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tour de France

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sognare, 11 jul 2008.

  1. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk als ik mijn mening over de ettape in het AD rondemaster topic post dat het een beetje onoverzichtelijk word.

    Hehe eindelijk is geen fransen die op jacht gaan en dan de laaste 100 meter worden ingehaald \o/. Wat een heerlijke ettape vandaag er gebeurde echt van alles. Vanaf het begin tot aan het eind en dan ook nog een terechte winnaar het kan bijna niet beter :thumbs:

    Winnaars:

    1.Alejandro Valverde
    2.Thor Hushovd
    3.Samuel Dumoulin
    4.Stefan Schumacher
    5.Mark Cavendish
    6.Riccardo Riccò
    7.Luis León Sánchez
    8.Mark Cavendish
    9.Riccardo Riccò
    10.Leonardo Piepoli
    11.Kurt-Asle Arvesen

    Gele trui: Cadel Evans
    Groene trui:Óscar Freire
    Bolletjes trui:Riccardo Riccò
    Witte trui:Andy Schleck

    Beste nederlander:Laurens ten Dam op 8:48 [plaats 23]

    Kaart:


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2008
  2. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgende ettape:

    [​IMG]

    [​IMG]


    Km 9.0 - Côte de Loupiac - km climb to % - Category 4
    Km 36.5 - Côte de Macarou - km climb to % - Category 3
    Km 52.5 - Côte de la Guionie - km climb to % - Category 4
    Km 70.5 - Côte du Port de la Besse - km climb to % - Category 3
     
  3. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
  4. wacco dude

    wacco dude Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar gaan we weer met de doping, dit bericht vind ik niet geloofwaardig genoeg, maar dat dit soort dingen op internet staan vind ik erg genoeg,lieverweetik hetniet enheb ik het er niet over,

    Mooie etappe vandaag, jammer van Cunego, hij kan niet mee en ik vind het wel een leuke renner,dekleine prins, bovendien had ik hem in mijn tour de kans.

    Morgen kan ik het niet zien, maar ik gok op minder vuurwerk als vandaag
     
  5. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Menchov komt ook weer dicht in de buurt van de gele trui! Hij staat nu 5e toch?
     
  6. wacco dude

    wacco dude Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
  7. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Sinds vorig jaar volg ik de tour niet meer. Door alle doping gevallen. Hier zaten toen zo veel voorbeelden voor het wielrennen tussen en natuurlijk het gevalletje Rasmussen wat helemaal nergens over ging. Ik heb het nu een aantal keer in mijn ooghoek aangehad maar ik kan er gewoon niet meer naar kijken zonder dat doping besproken wordt. In het commentaar gaat het nergens anders meer over en morgen zal dit natuurlijk ook weer uitgebreid aan bod komen. Nee, geen wielrennen meer voor mij...
     
  8. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoop ook dat het gewoon een 1 mans ding is en niet 1 team de dupe word.
     
  9. Mikeeey681

    Mikeeey681 Active Member

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel leuk dat we nu in de bergen komen, hier gaat het erop aankomen! :D
    Die dopingschandalen zijn jammer, maar ik kan er niks aan doen dus probeer ik er maar niet teveel aandacht aan te schenken.
     
  10. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    @Cookie: Vorige jaar had ik ook zo iets van waar gaat dit heen. Nadat Rasmussen vorig jaar uit de tour werd gehaald heb ik ook geen ettape meer gekeken. Dit jaar was ik ook niet van plan om te gaan kijken maar kwam bij mijn oma en daar stond de tour op. Heb daar de ettape gezien en kijk sindsdien elke ettape en vind het ook weer leuk. Je moet net zoals Mikebroekhof zegt er een beetje langs kijken. Vind het dit jaar nog mee vallen hoe veel er over gesproken word. Hoop dat er niet meer gevallen bij komen maar ben bang van wel.
     
  11. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    mwoah, ze maken hier zelf steeds zo'n heisa van. Hij is betrapt op doping, en wordt uit de wedstrijd gezet en wacht zijn schorsing af. Wat is het probleem?

    In ieder fysiek zware sport zal altijd doping worden gebruikt, dat zit in de menselijke aard. Allereerst wil je de beste zijn, ten 2e vertrouw je je tegenstander niet en als 3e is de pakkans heus niet zo groot als men doet denken, en krijg je dus weer: 'als mijn tegenstander niet gepakt wordt waarom zou ik het dan ook niet proberen'. Althans, dat was eerst het geval. Momenteel worden er zo belachelijk veel controles afgenomen, dat de pakkans uiteraard stijgt.

    Maar daar gaat ook onzorgvuldigheid mee gepaard. Oningevulde formulieren, geen juiste instrumenten bij de hand, en nog wat meer dingen heb ik gehoord. Dat blijft ook twijfelachtig natuurlijk.

    Beltran wilde waarschijnlijk gewoon mee blijven doen met de topper dmv epo. Hij wordt daar voor gepakt, eigen domme schuld. Hij is geen crimineel, maar een lomperik.
     
  12. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Helemaal eens met Ramon, het gaat hier om een oude versleten renner die het gewoon niet kan hebben dat hij zijn oude niveau niet meer haalt. Het is geen toprenner en helemaal geen jonge renner, dus waar maken jullie je druk over. Het is een geweldige tour tot nu toe en ik kan me niet voorstellen dat je je kijkplezier laat vernaggelen door 1 zo'n lomp dopinggevalletje. Dan kan ik me niet voorstellen dat je een wielerliefhebber bent, alle gevallen van vorig jaar staan hier natuurlijk buiten.
     
  13. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    @Ramon NL en tha messenger: Even over de laatste paar woorden
    Daar gaat het juist om! Ik snap best dat een renner die gewoon niet meer het niveau haalt wat hij zou willen halen iets gebruikt zodat hij dat wel weer kan. Maar als zoon geval bekent word denk je automatisch aan vorig jaar. Je hoopt gewoon dat het bij dit ene incident blijft of dat er niet meer mensen bij betrokken zijn. Vind je het heel raar dat als er iemand gepakt word dat je terug denkt aan vorig jaar en dat mensen het er over hebben?
     
  14. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft nog iemand problemen met de live stream?
     
  15. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja de eerste echte berg ettape:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Yes! Eindelijk de bergen! Hier gaan de verschillen groter of kleiner gemaakt worden:)
    Eens kijken of kirchen zijn gele trui kan vasthouden hier.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Gaat mooi worden vandaag.
     
  18. wacco dude

    wacco dude Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een geweldenaar die Ricco, Menchov zag er sterk uit, hoop dat hij morgen wat laat zien
     
  19. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Dacht eerst omdat ze 14 minuten voorsprong hadden dat het een hele saaie race zou worden. Gelukkig kwam dat niet uit! Echt geweldig hoe ricco weg reed alsof het niets was. Menchov zag er idd er sterk , vind ook dat de andere raborenners goed mee zaten. Ik hoop dat hij morgen echt wat kan laten zien en zijn concurrenten wat tikken kan geven. Verwacht zelf erg veel van de race morgen.
     
  20. Fibroidduck

    Fibroidduck Feyenoord Till I Die

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie race vandaag, alleen jammer dat Ricco de winnaar werd, heb het niet zo op die gast met zijn arrogante praatjes, alleen maar andere renners afzeiken, en zelfs zijn ploeggenoten :mad:
     

Deel Deze Pagina