1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik word er een beetje moe van dat jij heel vaak tegen iemand roept dat hij/zij ergens geen verstand van heeft of niet weet waar hij/zij over praat.=(

    Geef liever een paar links waarin staat dat een calibratie voor gaming op 9500k moet staan, zodat we het kunnen lezen.
    Ik vind het namelijk erg vreemd omdat bij alle goede vergelijkingstests waarbij de tv's eerst worden gecalibreerd, je nooit ziet dat er 2 verschillende calibraties zijn voor films en games.
    Ook navraag bij een officiële calibrateur (is dat een echt woord?) blijkt dat 9300k voor gaming totale nonsens is.

    Daarom vraag ik me af bij wie jij je scherm hebt laten calibreren. Je zal wel bedoelen dat je een dvd'tje hebt gepakt en zelf op het oog de beeldinstellingen hebt gedaan, maar dat is echt geen calibreren hoor.
    Ben je bij het instellen überhaubt in het servicemenu geweest of heb je gewoon de instellingen hiervan van internet overgenomen? Dat laatste is overigens het slechtste wat je kunt doen, want dan compenseer je de afwijkingen van een ander scherm.

    Mijn beeld is scherp, dan moet het bij games nog scherper? De kleuren spatten van mn scherm, maar bij games moet ik met een zonnebril spelen?

    Dat jij een andere setting mooi vindt, dat vind ik best. En misschien is het bij jouw tv nodig om het er beter uit te laten zien, maar bij mij zien games er fantastisch uit.
    De nep sharpness settings vind ik een gruwel om te zien ja. Om ieder obect een dun lijntje getekend waardoor het scherp lijkt. Dingen lijken scherper dan in real life...bah. Als een ander dat mooi vindt...prima
     
  2. jerooney

    jerooney d'r in dat telt

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was van plan om Digitale Televisie te bestellen maar hoe is het beeld? Sommigen zijn er erg over te spreken en andere helemaal niet..Neem het dan voor eredivisie live maar als je nu dat kastje mee naar iemand anders neemt en daar op zijn tv aansluit lukt dat ook nog gewoon of kan het alleen maar op 1 tv?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een Digitale decoder kan je zonder problemen bij iemand (wel zelfde provider) aansluiten.
    Heb al >5 jaar digitale televisie maar het beeld is nooit slecht geweest.
     
  4. jerooney

    jerooney d'r in dat telt

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    okee bedankt:thumbs:
     
  5. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Zou alleen wel Digitenne niet overwegen te nemen.

    Echt crap imo,een jaar gehad en altijd er is er wel storing of klotebeeld.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik in de voordeur sta , dan zie ik op nog geen 3Km de zendmast van RTVoost.
    De beeldkwaliteit van de Digitenne is dan ook behoorlijk goed.

    Door problemen met Ziggo , zijn we nu aangewezen op Digitenne.
     
  7. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja zal ongetwijfeld mee te maken waar je woont enz.
    Woon in een flat 7 hoog dus dat zal wel het probleem geweest zijn dat het ontvangst matig/slecht was.

    Heb nu Ziggo en daar ben ik dan zeer te spreken over :)
    Buiten het feit dat het wel duur is.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik betaal voor Ziggo ook veelste veel.
    € 15,90 voor het analoge pakket en €*65 voor (digitale tv , HDTV , i-net en telefonie).

    Door problemen met de betaling van het analoge-pakket , zijn we nu sinds 1 week afgesloten van de kabel.
    Als het nu om een groot bedrag ging , maar het gaat maar om 1 maand wat door Ziggo niet is afgeboekt.
    De betaling (€15,90) is Maandag meteen overgeboekt , maar we zijn nog steeds niet aangesloten :mad:

    Voor Digitale tv heb je hier maar 4 mogelijkheden.
    Digitenne is goedkoop , maar de zenderaanbod in minimaal.
    Interactieve tv van KPN en Tele 2 vind ik ook niets.
    Ziggo is met € 9,95 voor >120 zenders de beste keus.
     
  9. riesjart

    riesjart Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,
    ik ben van plan om 'n hdtv te kopen met 'n budget ong. 350 euro.
    Omdat ik niet superveel ruimte heb op mijn bureau, vind ik 22 inch 'n ideale maat.
    Nu kwam ik twee tv's tegen waartussen ik twijfel, de Samsung LE-22s86bd en Viewsonic Nx2240. Van Samsung weet ik dat het 'n betrouwbaar merk is, van Viewsonic weet ik niks af. Heeft iemand hierover advies? of weet iemand nog 'n betere hd/tv?

    alvast bedankt
     
  10. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    Wij (ik en me vader) hebben vandeweek upc aangevraagt Royaal HD zonder dvr, nu is dit aangekomen, geinstaleerd (echt een ramp waarover zometeen meer) en het werkt nu, het 2e kastje ook hd zonder dvr voor op mijn kamer op zolder deze zal binnenkort ook aankomen waarmee ik boven ook digitaal moet gaan kunnen kijken.

    Nu komt het hele drama:
    Ik dacht altijd dat in de doos van upc alle zat wat je nodig hebt, nu klopt dit deels tenzij je meer tv's in huis hebt staan zolas bij ons het geval is, wij hadden alles aangesloten toen konden we wel tv kijken maar geen on demand of interactief gebruik maken, mijn vader de upc gebeld die vertelden ons dat we nodig hadden:
    1 retour geschikte antenne versterker (deze omdat het beeld boven op alle tv's anders beroerd is)
    2 een retourgeschikte splitter.

    De antenne versteker hebben we inmiddels maar hier zat maar 1 retourgeschikte uitgang op, dit is voorlopig voor benede voldoenden dus daar doet de upc het volledig.
    Maar aangezien ik boven ook upc digitaal krijg moet ik dus nog zo'n retourgeschikte aansluiting hebben waar ik dus zon splitter voor nodig heb (deze was natuurlijk weer nergens te vinden) heb ik deze betseld
    http://www.allekabels.nl/Coax-Splitters/122/440/Antenne-Splitter.html

    nu wil ik het dus als volgt aansluiten op hoop van zegen dat het werkt en ik hoop dat iemand mij kan vertellen of het dan allemaal blijft werken:

    muur --->antenne versterker --->splitter--->upc beneden en de andere kant van de splitter upc boven
    antenne versterker--->overige analogen tv's

    of:
    muur ---> splitter --->versterker ---> upc boven (en uiteraard de andere analogen kanalen op de versterker
    splitter ---->upc beneden

    deze 2e optie omdat de upc beneden eigenlijk maar heel kort van de muur vandaan staat waardoor een versterker eigenlijk overbodig wordt voor beneden.

    kan iemand mij alsjeblieft vertellen dat ik het zo goed doe want het grapje upc heeft aan extra spullen ons al €160 gekost om alles even werkend te krijgen
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2008
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Is dit een hd pakket met hdmi dan?
    En belangrijker: zowel je vader beneden in de huiskamer en jij boven op zolder willen hd gaan kijken?
    Weet je zeker dat dit kan dan? Allereerst zal je dan volgens mij 2 hd decoders moeten hebben, of je moet allebei naar dezelfde zender gaan kijken.

    edit: ik zie op de upc site dat dit kan. Je moet dan wel een 2de mediabox nemen, maar dat kost maar €4,99 (geloof ik) extra per maand. Netjes!
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2008
  12. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ferry,

    Bij Ziggo kun je gewoon een extra decoder plus smartcard kopen.
    En dan moet je 50 Cent per maand betalen voor die extra smartcard.
    Je abbonementskosten blijven hetzelfde.

    Overigens hebben wij hier ook Digitale TV van Ziggo met 2 decoders en bijbehordende smartcards en die 50 Cent extra die je per maand moet betalen voor de 2de smartcard is nergens terug te vinden het factuur.
    Ik ga er dan ook vanuit dat het niet meer in rekening word gebracht.

    Je moet uiteraard wel de 2de smartcard aanmelden bij Ziggo.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dacht dat je voor de smarcard altijd éénmalig 14,95 Euro moest betalen.

    Daarom is de startpakket zo ideaal 39,95 Euro voor decoder+smartcard.
     
  14. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Whoehoe!!!! 46'' plasma in da house :D:D

    Wel ff wennen hoor hij is echt huge vergeleken met me 32'' :p
     
  15. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja dit is het hd pakket met hdmi en zoals ik in mijn eerdere post had gezet had ik ook een 2e madiabox aangevraagd (hd box kost €9 per maand)
    dat zit wel goed punt is alleen of mijn gedachten van aansluiten werkt en of de bestelde splitter echt wel geschikt is

    iemand?
     
  16. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Ik ga volgende week een nieuwe HDTV halen
    Nu ben ik alleen nog aan het twijfelen of het een 32" of een 37" wordt.

    Zit zo'n anderhalf á twee meter van mijn TV af.
    Iemand die een paar goede argumenten heeft om voor een bepaalde grootte te kiezen? :)
     
  17. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    In winkels worden er bijna altijd SD bronnen gebruikt en dan ziet een HD ready er inderdaad mooier uit omdat de resolutie lager is en dus dichter bij de resolutie van de SD bron ligt. Als je echte HD of Full HD bron gaat draaien dan worden de rollen flink omgedraaid. Draai voor de gein maar eens een Blu-ray op een HD ready of Full HD en zeg dan maar eens dat HD ready mooier is.

    Trouwens als jij voor die klanten een CRT naast die HD ready plasma's/lcd's zou zetten op een SD bron dan zouden die klanten om het beeld altijd naar huis gaan met een CRT.

    Moraal van mijn verhaal je moet een HD ready en Full HD niet vergelijken op een SD bron maar op een HD bron en in dat geval zal HD ready nooit scherper en dus mooier zijn. Daar komt nog bij dat de Full HD plasma's van Panasonic een veel hoger contrast hebben dan hun HD ready plasma's wat dus resulteerd in mooiere kleuren, zwart en wit waarde.

    Ik was onder de indruk dat met de komst van Ziggo de kosten jaarlijks een smartcard fee van 15 euro per extra smartcard zou zijn.

    Kom jij maar eens met wat links dat games de D65 norm hanteren, er zijn een paar games die voor D65 gemaakt zijn maar die zijn echt erg schaars en bijna altijd afkomstig van grote filmstudios.
    D65 is namelijk een uitzend standaard van televisie en grote filmmaatschappijen.
    Over 9300k kan ik simpel zijn, welke hoofdkleur wordt het meest gebruikt in praktisch iedere game ja blauw en waar bestaat wit voor grootste deel uit ja blauw.
    Bij een D65 calibratie wordt de intensiteit van blauw flink naar beneden geschroefd en rood flink opgeschroefd waardoor wit een gele tint krijgt en blauw erg zwak wordt, de kleurentemperatuur wordt hierdoor warm ipv koel
    Games worden gemaakt met een koele kleurentemperatuur (9300k dus).

    Dat er mensen zijn die liever gamen op D65 dat is allemaal leuk en aardig. Dat moet iedereen voor zichzelf weten over smaken valt namelijk niet te twisten en moet ook niet over getwist worden. Ik zeg alleen maar dat games worden gemaakt met het oog op een koele kleurentemperatuur niet een warme, dat is bij games de standaard. Dat heeft niets te maken met mijn persoonlijke smaak.

    Ik stel altijd mijn greyscale, gamma, whitebalance zelf in daar heb ik niemand voor nodig en ja daar moet je vaak een service menu voor in. Wetend dat jij geen hoge pet van LCD op heb en met een soort van pro plasma campagne bezig bent op ieder denkbaar forum kijk ik er niet van op dat jij denkt dat mijn tv niet goed zou zijn voor games. Met mijn scherpte helemaal op 0 heb ik mes scherpe beelden zonder vage contouren.
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2008
  18. MarijnB

    MarijnB Special User

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf ook voor deze keuze gestaan. Ik twijfelde tussen een Samsung 32" of 37". Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor een 32". Om de volgende redenen:
    1. Als je toch binnen de 2m van je TV zit is 32" een mooie formaat.
    2. De prijs: als je de zelfde serie hebt maar dan een maatje groter zit er vaak enkele honderde euro's verschil tussen (in mijn geval: le32a656 en de le37a656)
    3. Gewone kabel tv en dvd zien er beter uit op een kleiner formaat tv.
    4. (argument van mn ouders) minder stroom kosten.

    Wel is het vaak zo dat je in het begin je TV erg groot vind, later ben je er aan gewend en wou je dat je een maatje groter had genomen.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat ken ik ;)

    Kijken naar een 40" LCD , thuis komen met een 32" omdat 40" te groot "lijkt".
    Nu staat er alsnog een 40" in de kamer.

    De 32" R71B lijkt heel groot door de Hoogglans zwarte behuizing zonder speakers.
     
  20. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    De bron was een panasonic Bluray speler met daarin de Blu Ray Planet Earth. Mensen zagen geen verschil tussen de Full HD en de HD ready. Wel eens met je eigen ogen gezien? Verschillen zijn veel kleiner dan over het algemeen beweerd worden. Dus jah, er is gekeken met een HD bron. Beide schermen kregen dus hetzelfde signaal. Verschillen ga je zien als er bijvoorbeeld een hemel met steren is, waarbij de full hd veel meer steren laat zien. Het gros van de mensen is prima af met een HD ready plasma en gaat nooit het volle potentieel ervan benutten. Slechts een kleine groep die er daadwerkelijk gebruik van gaat maken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina