In winkels worden er bijna altijd SD bronnen gebruikt en dan ziet een HD ready er inderdaad mooier uit omdat de resolutie lager is en dus dichter bij de resolutie van de SD bron ligt. Als je echte HD of Full HD bron gaat draaien dan worden de rollen flink omgedraaid. Draai voor de gein maar eens een Blu-ray op een HD ready of Full HD en zeg dan maar eens dat HD ready mooier is.
Trouwens als jij voor die klanten een CRT naast die HD ready plasma's/lcd's zou zetten op een SD bron dan zouden die klanten om het beeld altijd naar huis gaan met een CRT.
Moraal van mijn verhaal je moet een HD ready en Full HD niet vergelijken op een SD bron maar op een HD bron en in dat geval zal HD ready nooit scherper en dus mooier zijn. Daar komt nog bij dat de Full HD plasma's van Panasonic een veel hoger contrast hebben dan hun HD ready plasma's wat dus resulteerd in mooiere kleuren, zwart en wit waarde.
Ik was onder de indruk dat met de komst van Ziggo de kosten jaarlijks een smartcard fee van 15 euro per extra smartcard zou zijn.
Kom jij maar eens met wat links dat games de D65 norm hanteren, er zijn een paar games die voor D65 gemaakt zijn maar die zijn echt erg schaars en bijna altijd afkomstig van grote filmstudios.
D65 is namelijk een uitzend standaard van televisie en grote filmmaatschappijen.
Over 9300k kan ik simpel zijn, welke hoofdkleur wordt het meest gebruikt in praktisch iedere game ja blauw en waar bestaat wit voor grootste deel uit ja blauw.
Bij een D65 calibratie wordt de intensiteit van blauw flink naar beneden geschroefd en rood flink opgeschroefd waardoor wit een gele tint krijgt en blauw erg zwak wordt, de kleurentemperatuur wordt hierdoor warm ipv koel
Games worden gemaakt met een koele kleurentemperatuur (9300k dus).
Dat er mensen zijn die liever gamen op D65 dat is allemaal leuk en aardig. Dat moet iedereen voor zichzelf weten over smaken valt namelijk niet te twisten en moet ook niet over getwist worden. Ik zeg alleen maar dat games worden gemaakt met het oog op een koele kleurentemperatuur niet een warme, dat is bij games de standaard. Dat heeft niets te maken met mijn persoonlijke smaak.
Ik stel altijd mijn greyscale, gamma, whitebalance zelf in daar heb ik niemand voor nodig en ja daar moet je vaak een service menu voor in. Wetend dat jij geen hoge pet van LCD op heb en met een soort van pro plasma campagne bezig bent op ieder denkbaar forum kijk ik er niet van op dat jij denkt dat mijn tv niet goed zou zijn voor games. Met mijn scherpte helemaal op 0 heb ik mes scherpe beelden zonder vage contouren.
Laatst bewerkt: 16 aug 2008