1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De mobiele telefoontjes thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 25 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een nokia 8800 sirocco black edition‏. Maar hij doet het niet meer...heb gevraagt aan iemand en die zegt dat flat cable printje kapot is maar ik kijk dus op internet en denk niet dat er zoiets in een telefoon is...hij doet gewoon niks meer....iemand een idee??

    Voor de mensen die eerst op google zoeken welke het nou is ik bespaar u wel even de tijd het gaat om deze:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2008
  2. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb sinds een aantal maanden een k850i maar heb nu dus al problemen ermee, het touchscreen kapt er heel vaak mee, daardoor kan je er niks meer mee.
    Toevallig meer mensen met dit probleem of in het algemeen met touchscreens?
     
  3. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wel soms met een touchscreen dat hij niet helemaal het pakt zegt maar. Kan zijn dat mijn vingers dan wat bezweet zijn of vochtig. maar wat bedoel je met kapt ermee? Zoals in de zin van hij is wel aan maar hij werkt reageert gewoon niet of hij gaat uit?
     
  4. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    De hele telefoon doet het, maar touchscreen reageert niet. zet ik hem uit en dan doet die het weer gewoon.
     
  5. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ook zijn dat scherm ervoor niet helemaal zijn ding doet...gewoon even mee naar een gsm shop gaan even laten nakijken of laten opsturen! Ga je zelf klooien en je hebt er niet veel verstand van maak je het meestal uit ervaning erger. Kijk anders even op google er zijn wel bepaalde forum die wel zeggen wat er mis mee is! En heb je nog garantie raad ik je juist aan om op te sturen. Hoop dat ik zo beetje heb kunnen helpen! Zit zelf nog met mijn probleempje....
     
  6. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Probleempje: Ik kan geen muziek op mn telefoon zetten :{

    Ik sluit mn Nokia 6300 aan, ik open Nokia Music Player, vink een paar liedjes en klik op "Overzetten naar mobiel" en dan staan er bij de liedjes 'Onderweg'. Maar daar blijft het dus ook bij|:-
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb het probleem ook enkele keren gehad , maar weet nog steeds waardoor zijn veroorzaakt.
    Heb de Nokia software ook al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd , maar ik heb de problemen nog steeds.

    Ik vind het maar wazig !
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    @Tricker gewoon even de service manual zien te vinden (voor nokia's vrij makkelijk te vinden) en dan gewoon alle stappen volgen. Samenvattend is dat alle verbindingen checken..

    En ja er zitten vrij veel flatcable verbindingen in telefoons.. Ik dacht dat je ze repareerde? :+
     
  9. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu bijna een jaar de d900i, het is echt een prachtig apparaat. De camera vind ik echt prima, voor zo'n klein apparaat. Alleen zoals met alle telefooncamera's zijn donkere foto's vaak wat minder mooi. Het duurt ook even voordat de foto genomen wordt nadat je hebt geklikt, maar daar wen je aan. Voorbeeldjes:
    [​IMG]
    [​IMG]

    MP3speler werkt goed, bellen/smsen gaat ook makkelijk. Sowieso vind ik de menu's stylo en overzichtelijk. Enige grote nadeel is het beeldschermpje, het is echt prachtige kwaliteit, maar het gaat wel vrij makkelijk kapot. Ik had er na 2 weken 'opeens' een barst in zitten, volgens de KPN man kwam dat omdat ik het apparaat in m'n broekzak had gehad, wat niet de bedoeling is=( Gek genoeg is het nieuwe exemplaar wat ik nu heb nog nooit kapot gegaan, terwijl die van trappen is gevallen etc. Toch is het je geld zeker waard om er een verzekering bij te nemen, voor iets van 4,- per maand. Dan kan je telefoon kapot gaan, gestolen worden of weet ik wat, en krijg je gewoon een nieuwe:)
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2008
  10. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Haha ik was al overtuigd en heb hem vanmiddag opgepikt. Alleen beetje jammer van de Vodafone provider, dat is helemaal niks. Moet bij het raam staan voor signaal? :+
     
  11. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede keus:thumbs: Wel gek, Vodafone is een van de beste providers van Nederland?
     
  12. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    hallo,

    Ik mag mijn abbo verlengen en zit te twijfellen tussen de volgende toestellen:
    Sony Ericsson c902
    Nokia N82
    of nog even wachten op de: Sony Ericsson C905

    alle toestellen hebben hun voor en nadelen:
    SE C902
    +dun
    +goede 5mp camera
    +SE is altijd goed kwa degelijkheid (moet toch 2 jaar mee)
    -geen xenon flash
    -geen wifi
    -klein scherm

    Nokia N82
    +carl zeiss lens
    +ook goede 5mp camera met xenon flash
    +wifi, gps, smartphone
    -stuk dikker dan de SE C902
    -spreekt me wel iets minder aan kwa design (het zou wel de zwarte worden)
    -knopjes lijken me niet alles voor lange tijd

    SE C905
    +8 MP !!! camera
    +ook wifi
    +veel camera mogelijkheden
    -komt ergens is Q4 van dit jaar uit
    -kost denk ik erg duur
    -slide phone

    Heb nu ook een sony ericsson k800i en daar ben ik erg tevreden over, en ik wil eigenlijk gewoon een goede camera telefoon zodat ik toch een leuke foto kan maken ergens. Nu weet ik dat de flitser van de N82 erg goed is beter dan de N95 en dat de zeiss lens ook zeker een verschil maakt, maar is die beter dan de cybershot van sony? deze maakt zowiezo altijd mooie fotos mijn huidige telefoon maakt ook echt mooie plaatjes.
    En als ik dan zou wachten op de C905 heb ik natuurlijk een hoop megapixels maar dat zegt natuurlijk niet alles lens ed. zijn ook erg belagrijk plus dat het een slidephone is waar ik niet echt fan van ben omdat het bij normaal gebruik toch ook gewoon wat losser gaat zitten allemaal en hij is er nog niet en hij zal natuurlijk veel te duur worden en zeker bij een verlenging en ik ga toch egt geen €100,- bijleggen voor een telefoon.

    alles heeft dus wel iets maar wat zou nu de beste camera phone zijn
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn N95 met Carl Zeiss Optics maakt hele goede foto's.
    Maar de GSM heeft 1 nadeel en dat is de Symbian S60 v3 software.

    Een echt stabiele OS is dit niet !!
     
  14. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    klopt heb gezien dat de N95 hele mooie foto's maakt en in verschillende tests, reviews gelezen/gezien dat de N82 net wat mooiere fotos heeft dacht ook ergens gelezen te hebben dat bij de 8gb versie de software problemen minder waren maar weet dit niet 100% zeker, vind het een erg mooi toestel maar het is denk ik niet echt iets voor mij.
    maar het is erg moeilijkkiezen tussen bovenstaande toestellen
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Met de laatste firmware v20 is de N95 (normaal) ook veel betrouwbare geworden.
    Met v15 was het een verschrikkelijk ding.
    Foto's nemen en verwerken duurde minimaal 5 seconden.
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Mijn N82 maakt ook wel mooie foto's (en vooral filmpjes, toch voor een gsm) en het verwerken duurt slechts een second of 2. Verder heb ik nog niet ondervonden dat het Symbian OS een onstabiel OS is.

    En de toetsen... alhoewel ik ze gewoon ben geworden zijn het niet de beste toetsen waardoor ik soms de verkeerde indruk (al ben ik geen sms'er dus het kan ook gewoon aan mijn "kennis" liggen). Het is en blijft het grootste minpunt van de N82, maar ik kan er mee leven.
     
  17. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb vorig jaar een SE gehad, dit jaar voor de N82 gekozen (al terug in februari). Nadeel van de N82 is dat hij niet lang met accu doet als je de hele dag e-mail bekijkt en muziek luistert. Wel handig dat het scherm automatisch draait en je hebt veel leuke Symbian applicaties. Ook GPS en Nokia maps is leuk. Ook jammer dat de N82 niet echt gemaakt is om als mp3 speler te gebruiken.

    Toch de foto's zijn super en voor alle functies die hij heeft is ie eigenlijk nog klein ook. Koop een 8GB kaartje erbij en je hebt een alles in een device.

    Ik zou momenteel voor de Diamond gaan, ook al heeft die geen geheugen uitbreiding. Of ff wachten op de Xperia.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat probleem heb ik ook met de N95.
    Mooi toestel maar voor Multi-media is de accu niet geschikt.

    De accu is na 3 uur navigeren kurkdroog , heb tegenwoordig altijd een externe accu (Philips Power2Go) bij me.
    Volgens Philips moet de accu minimaal 30uur mee gaan , maar ook deze trek de N95 zo leeg.

    Mijn oude K800i kan ik met de Power2Go bijna 5x volledig opladen , maar kan de N95 net 1x opladen.
     
  19. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5

    Hoe bevalt het toestel verder? lees soms dat het toestel niet erg stevig in elkaar zit maar wat ik ervan zag is het toch een best stevig toestel.

    Zou je ook een voorbeeld foto kunnen maken van de binnen waar dus minder natuurlijk licht is en een van buiten?

    ik had foto's gemaakt in de winkel met de c902, het zijn redelijke fotos maar niet heel erg bijzonder, foto maken en verwerken gaat snel maar de fotos waren gemaakt in een winkel met veel kunstmatig licht dus niet echt weggeblazen van het resultaat en denk ook zeker dat het gebrek aan een xenon flash wel uit gaat maken in dit soort omstandigheden.

    Anayway kan ik hier de kwaliteit van de N82 een beetje mee vergelijken of niet?
    [​IMG]
     
  20. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik moet er ook weer aan geloven, een nieuwe mobiel. Ik heb nooit zin om langer dan een jaar aan zo'n ding vast te zitten en ben dan ook blij nu weer iets anders te krijgen dan die U600. Niet dat het apparaat heel verschrikkelijk is ofzo, heb ook verder geen problemen gehad met kapotte schermen (zoals een vriendin van me, en zoals ik ook op internet wel had gelezen) en ook niet met veel ruimte tussen de 2 helften van de mobiel zeg maar. Toch heb je van die kleine dingen die enorm kunnen irriteren. Voorbeeld is het gekloot met de wekker. Echt enorm debiel en naar mijn weten valt het niet op te lossen. Als je de gsm op stil zet gaat de mobiel als wekker trillen, heb je geen moer aan. Als je 'em uit zet, gaat hij helemaal niet. :emo: Zeer praktisch allemaal. Wel erg lekker dun, dat bevalt wel. Dus ik ben wel weer op zoek naar een dun mobieltje.

    Mijn oog viel op de Touchwiz, die is met een Hi 30 abbo best redelijk betaalbaar. Zit helaas geen wifi op, maar dat vind ik eigenlijk geen ramp. Iemand hier een Touchwiz die zijn ervaringen kan delen? Op nieuwemobiel eigenlijk louter positieve reacties en mobile-review heeft helaas zo te zien geen review.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina