Nee, en ik neem het deze zogenaamde kunstenaars kwalijk dat ze een kinderfeest gebruiken als podium voor politieke statements.
Van buys-zoenen tot regenboogpieten, het is allemaal politiek correcte Don Quichotterie waar ik spontaan moe van word. Kunnen deze mensen zich niet met belangrijkere zaken bezig gaan houden? Zoals al gezegd is - de mensen die hier van wakker liggen en dit soort dingen gelijk met racisme associëren hebben zelf een racistische instelling, anders kom je er geeneens op om dit soort dingen te willen verbieden. Als kind zijnde werd me verteld dat zwarte pieten zwart waren door het roet van de schoorsteen. Natuurlijk zijn ze oorspronkelijk 'vormgegeven' om moren mee te verbeelden, maar dit is een kinderfeest en zowel kinderen als volwassenen van vandaag de dag zien geen moment een representatie van een neger in een zwarte piet. Het is toch wel pathetisch te noemen dat we dit soort dingen ook al in maatschappelijke debatten moeten betrekken, en ik neem het de initiatiefnemers nogmaals erg kwalijk dat ze een kinderfeest gebruiken om hun politieke denkbeelden door andere mensen hun strot te duwen.
We zijn toch niet van suikergoed.
Laatst bewerkt: 29 aug 2008