1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Turkije bij de EU?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Shinobi of the Wind, 31 aug 2008.

  1. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    @Shinobi

    Gek dat je hier dan niet op reageert...
     
  2. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk, er zijn zat Turken die terug willen waaronder zelfs mijn moeder. Maar over vooroordelen moet je absoluut niet spreken.

    En ja in Turkije zijn zat mensen die willen blijven en heel terecht ook. Als je een beetje welvaart hebt in je leven dan is het een prachtig land om te wonen, zelfs ik denk daar over na.

    Maar Turkije moet nog zoveel bijsleutelen willen ze bij de EU. Overigens vind ik het heel jammer voor de studenten daar. Ik zie elk jaar hoe vrienden daar bikkelen in dat vage systeem van Turkije. Ze maken elk jaar een vaag ÖSS toets wat niet eens 50% zekerheid biedt over een vervolgopleiding. Er is daar zoveel kennis en meer dan de helft kan niet eens verder studeren, zonde.
     
  3. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik nogal een slecht argument. Jouw persoonlijke ervaring met je familie zegt héél weinig over de gehele Turkse gemeensschap. Mijn familie spoort ons bijvoorbeeld aan om zo snel mogelijk terug naar Turkije te komen. :)

    Ahh, jammer. Mijn oom is toevallig werkende in het politiekorps in Ankara en zat van de zomer nog te klagen over alle wetswijzigingen m.b.t. de mensenrechten van gevangenen en schuldigen. Hij is al een behoorlijk aantal jaren actief waardoor hij blijkbaar best gehecht is geraakt aan bepaalde maatregelen. :)

    Dan heb je inderdaad de Armeense genocide. Ik vind het beter te praten over de Armeense Kwestie. Genocide is niet te bewijzen en iets wat niet te bewijzen valt mag je niet zomaar met zoiets bestempelen. Als het aan de armenen ligt, is het een genocide. Als het aan de turken ligt, is het geen genocide, maar meer een deportering om verraad en de schijnheilige kant van de Armenen tegen te gaan. Vergeet niet dat zij de Turken aan het front hebben veraden door aan de zijde van de Russen te vechten (In het Ottomaanse leger zaten tienduizenden Armenen).

    Waarom werkt de armeense overheid niet mee aan een discussie, hoewel Turkije hen meerdere malen keer hiervoor had uitgenodigd? Het voorstel was om een team dat bestond uit 1/3 Turkse, 1/3 Armeense en 1/3 neutrale (bijvoorbeeld Franse) historici onbeperkt onderzoek te laten doen naar deze kwestie. Er is onvoldoende en vervalst bewijs. De westerse kant leeft mee met de Armenen. Waarom? Omdat het christenen zijn?. Begrijp me niet verkeerd, ik betreur de slachtoffers aan de Armeense kant ook diep (net zoals die aan de Turkse kant) maar zonder ongegrond bewijs vind ik het een beetje te ver gaan om de Turkse staat te beschuldigen van genocide. Vergeet niet dat Turken en Armenen broederlijk honderden jaren naast elkaar hebben geleefd en dat de belangerijkste advizeurs van de sultan vaak Armeens waren. Daar komt bij dat er meer landen zijn in de wereld die de genocide niet erkennen (denk aan de VS, Groot Britanië) dan landen die het wel erkennen (o.a. Frankrijk, Griekenland), waarom? simpelweg niet genoeg bewijs.

    Ik zou het ook diep betreuren als het werkelijk een genocide was, maar zolang er geen exacte bewijzen zijn ben ik het niet eens met het woord "genocide". Als we dan toch alle geweld acties doodleuk gaan bestempelen met de term genocide, en de genocide van de armenen op de azeries (Azerbeidjaan) in de jaren zeventig/tachtig dan? dat is dan weer geen genocide? Je zou toch denken dat een land dat genocide achter de rug heeft gehad wel beter zou weten waar ze mee bezig zijn. Waarom luistert men van één kant?

    Waar heb je het over? Kijk je überhaupt weleens Turkse TV? er was laatst een uitgebreide reportage over Deniz Gezmis op ATV en hij werd als het ware als held de hemel ingeprezen. Ik geloof dat je niet helemaal bij bent, zelfs de oude President Suleyman Demirel (één van de mensen die nota bene het bevel van de executie gaf) heeft in 1991 toegegeven dat het een foute actie was. Volgens hem zou die stomme beslissing een product zijn geweest van de internationale druk van het westen (met name de VS) die tijdens de koude oorlog werdt uitgeoefend op Turkije.

    De haat tegen deze mensen was aanwezig, netzoals in ieder ander westers land tijdens de koude oorlog. Dit is echter verleden tijd. Uitgezonderd zijn uiteraard extreem rechtse types zoals de MHP. Die voelen voor bijna alles haat.

    oh? Wat mag jij als koerd in Turkije niet wat ik als Turk wel mag dan? Kun je wat duidelijker zijn? :)

    Nogmaals, het (zuid)oosten is niet voor niets een zwaar beveiligde zone. Het is het gebied waar de PKK het meeste actief is. :)

    Lees de zin nog eens goed door..:{ Nergens zeg ik dat EU anti-islamtisch is. Desalniettemin heeft het wel die imago. Door Turkije aan de EU toe te voegen kan men dit imago kwijtraken. :)

    Van waar die negatieve ondertoon? Ondanks het feit dat ik jouw geen uitleg schuldig ben --> Ik ben pas thuisgekomen uit school. Toevallig heb ik ook een sociaal leven. _0/

    Ik nodig je dan ook uit om in het vervolg iets meer aan de discussie zelf bij te dragen. :)

    Ik heb nergens beweerd dat Turkije klaar is voor de EU, er is nog veel werk aan de winkel. Wat betreft de OSS, goed nieuws. Ze gaan het hele systeem overboord gooien (op verzoek van de EU), ik geloof met ingang van dit schooljaar zelfs. Om de discussie wat begrijpelijk te houden laat ik het voorlopig hierbij. :)
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2008
  4. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Krom? Een banaan is krom. Het huidige BNP van Polen ligt vooralsnog hoger dan die van Turkije. Die van Bulgarije ligt lager en is eigenlijk behoorlijk magertjes. Echter, Bulgarije heeft sinds zijn eerste aanvraag tot toelating (1995) veel zaken aanzienlijk verbeterd. Met als lijdend voorbeeld het ontmantelen van 4 Sovjet kerncentrales. Het aannemen van een antidiscriminatiewetgeving, het verbeteren van de homo rechten, de sterke afname van corruptie, de verbeterde gezondheidszorg omtrent verstandelijk gehandicapten etc. verhoogden de kansen tot toezeggingsschap behoorlijk...

    Blijkbaar voldoet Turkije vooralsnog niet aan de gestelde eisen voor lidmaanschap.

    Jij kan onmogelijk weten of de Turkse arbeiders wel of niet zullen terugkeren. Dit is een assumptie, daar draait de wereld niet van.
    Het zal nog jaren duren voordat Turkije ook maar in de schaduw van bijv. Nederland kan staan wat betreft sociale verzekering en gezondheidszorg. Dat is het nut voor deze generatie te blijven.

    Ik hoor al genoeg mensen, ook in de nabije omgeving, klagen over de huidige stroom Polen die al de beschikbare arbeid met beide handen aanpakken. Dit is al genoeg reden voor mij een "nee" als antwoord te geven op jouw stelling. Wat denk je wat er zal gebeuren als de EU zijn grenzen opent voor Turkije? It'll be the 60's all over again.
     
  5. kadir40

    kadir40 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    bestaaat dat land wel? waar ligt het?

    1 miljoen mensen jha, maar zijn dat Turken of de armenen?
    Dat europa afrika leeg heeft gehaald dat nederland indonesie heeft bezet?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2008
  6. kadir40

    kadir40 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0


    HOU MAAR OP! NIET OMDAT JE DE FEITEN ZEGT, MAAR OMDAT MENSEN HET ALLÉÉN MAAR VAN EEN KANT BEKIJKEN. WAAROM WORDT TURKIJE ZO SLECHT GEZIEN? ZIJN ZE SLECHT OFZO? WAAROM GAAN ER DAN ZOVEEL MENSEN NAAT TURKIJE ALS HET ZO GEVAARLIJK IS? 'T IS EEN LAND MET DE MILJOENEN TOERISTEN, WAAROM KOMEN ZE DAN NOG? WAAROM ETEN MENSEN TURKS THUIS? WAAROM LEREN ZE TURKS? MOET JE TIJDENS EEN OORLOG NIKS DOEN? oF MOET JE NET ALS TURKIJE TERUGVECHTEN (TEGEN DE ARMENEN) HEBBBEN DE TURKEN MENSEN MET DWANG TOT HET MOSLIMSE GELOOF BEKEERT? DAT DE CHRISTELIJKEN OVERIGENS WEL DEDEN. OOIT WEL EENS NAAR TURKIJE GEWEEST, EN DAN NIET ALLEEN DE TOERISTIEKE PLEKKEN, MAAR OOK HET BINNENLAND? WAAROM ZIJN DE MEESTE MENSEN ZO AFHANKELIJK VAN DE MEDIA? WAAROM IS HET ALTIJD WAAR WAT DE MEDIA ZEGT OVER TURKIJ OF ANDERE LANDEN ? WAT NOU ALS TURKIJE IN DE EU KOMT? IK WIL HET NIET, MAAR EU TOCH WEL? VERGRIJZEN WIJ HIET NIET IN NEDERLAND? TERIJL TURKIJE ''VERGROENT''?

    BEKIJK HET VERHAAL ALTIJD TWEEKANTIG, ALS JE VRAGEN STEL ZE MAAR;)
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    je capslock staan aan geloof ik.
    en tweekantig is geen woord:+
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2008
  8. kadir40

    kadir40 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    en dan?
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    We zijn hier niet op straat , waar je iemand kan uitlokken om "en dan" te roepen. :b:
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2008
  10. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    hoop ik dat je in de toekomst je capslock uit laat staan


    ps. wat wil je bereiken met zo'n reactie?:):
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik wil je vragen om iets te kalmeren. Als je wat rustiger kunt discussiëren, ben je van harte welkom om hier je mening te geven. Goede argumenten zijn nog altijd sterker dan de Caps lock toets. :)
     
  12. PimpmasterB

    PimpmasterB Active Member

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    Hou maar op over de Armeneense genocide, want er is nog genoeg andere gespreksstof:

    Andere tragedies in het Ottomaanse Rijk tijdens de Eerste Wereldoorlog

    Veel minder bekend dan de Armeense genocide is dat in dezelfde tijd nog andere tragedies plaatsvonden in hetzelfde gebied:

    * Er massamoorden plaatsvonden onder een andere christelijke bevolkingsgroep, namelijk de (Assyriërs), soms aangeduid als de Assyrische genocide.[13]
    * In wat nu Syrië is, stierven een derde tot een half miljoen Arabieren aan de hongersnood. [14]
    * De Osmaanse autoriteiten probeerden ook andere bevolkingsgroepen te deporteren (waaronder sommige Koerdische stammen)
    * Er stierven vermoedelijk 300.000 Pontische Grieken in de Ottomaanse provincies aan de Zwarte Zee. [15]
     
  13. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Als je maar ver genoeg zoekt vind je natuurlijk genoeg gruwelen en daden van het land, als je daar naar zou kijken zouden de meeste EU land geen toetreding tot de EU krijgen. Ik vind het belangrijker hoe het land er nu voor staat en wat ze daadwerkelijk toe kunnen voegen aan de EU. Naast een toeristisch sterk gebied aan de kust en een sterk leger heeft het voorlopig weinig meerwaarde. Voorlopig zeg ik dan ook nog nee
     

Deel Deze Pagina