1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm zal ik dan 13/48 (of 53 achter?) of zal ik 14/48 (of 53 achter?) doen?
    Als ik mijn tandwielen verander naar een hogere top instelling dan trekt hij toch minder? Is het zo een vermindering van trekkracht dat het zich een grotere carb veroorloofd?
     
  2. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Zelf zou ik als voortandwiel 13 nemen. Vind ik zelf de lekkerste combi (bij een normale set up) van acceleratie en top. Achtertandwiel maakt dan niet zo gek veel meer uit, zolang je maar niks raars groots doet.
     
  3. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0

    Nou ik ben er over uit. Ik laat er iig 14 als voortandwiel op zetten en dan achter (welk oneven getal xD want dat is toch beter?) 47/49?
    Maar dan nog steeds de vraag, is het zo een vermindering van trekkracht dat het zich een grotere carb verloorloofd of niet?


    Also; wat voor effect heeft de nieuwe vertanding op het schakelen? Kan ik langer/korter in elke versnelling rijden of wat?
     
  4. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Morgen hier een proefritje op bij biggelaar:

    [​IMG]

    Laatst een ritje gemaakt op een CB1000R bij Huybers in Schijndel, kon echter maar 30 minuten rijden. Wat nogal kut is als je nergens in de buurt bochtjes kent, niet echt uit kunnen proberen dus. Wel een absurde trekkracht zeg, toch een stapje weg van ZXR400 :+ Bij de eerste keer inhalen op een 80 weg zat ik op de 200 90! :emo: Jammer dat de verkoper bij Huybers een godsonmogelijke autist is. Kon me nog net te woord staan voor de proefrit wat meer neer kwam op maak em niet stuk dan iets anders en na de proefrit stond ie glazig om zich heen te kijken tot ik de sleutels teruggaf en vroeg ie vervolgens niks aan me. Tja als hij niet wil weten hoe ik de motor vond rijden hoef ik ook niet te vragen waar ik mijn geld heen moet brengen :emo: Binnenkort eens kijken of ik ergens anders kan rijden als de CB als serieuze optie overblijft.
     
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    seeuuuwww wou dat ik geld had voor een hypermotard.

    Laatst gereden op dit beestje

    [​IMG]

    Maar paar week later toch maar deze besteld \o/ Levering binnen nu en 3 week.

    [​IMG]
     
  6. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben even benieuwd..

    Nieuwe motor buiten stallen?
    zit te twijfelen toch VOOR de winter nog een motor te kopen...
    maar kan ook eerst een FZR kopen.. daar kan het me weinig schelen roestvorming, pekel etc
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Met nieuwe motor niet doen =(

    Het weer heeft veel invloed op de electronica en aluminium delen. Ook de vloeistoffen in een motorfiets kunnen bevriezen en zo veel schade aanbrengen.

    En waar stal je hem? voor het huis onder een doek of achter het huis/carport?
    Als het voor het huis is kan je verwachten dat die gestolen wordt, auto en motordiefstal is de laatste 2 jaar verdubbelt.
     
  8. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    mja , het gaat dan maar een fzr begin '90 worden
    gaat onder een zeil VOOR het huis worden helaas met slot aan boom en schijfslot
    eigenlijk belachelijk dat men rekening houdt met diefstal, te jammer gewoon maarja dat zal elk land wel hebben
     
  9. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Zolang je je motor stalt met een goede hoes lijkt het me onzin dat een nieuwe motor dit niet kan hebben. Het is geen verwarmde garage met pitspoezen maar het gaat er toch vooral om dat er geen vocht op je motor komt en een hoes voorkomt dat. Zal ook niet al te snel bevriezen met zo'n hoes er over.
     
  10. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Zooo die laatste is echt netjes.
     
  11. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Idd en aan diefstal wordt ook veelste weinig aandacht besteed door de politie =(

    Heb voor een tijdje terug een filmpje gezien hoe ze een motorfiets die aan de grond verankerd zat binnen 3 minuten los werd gemaakt en zo achterin een busje werd geflikkerd.
    Een alarm of slot met alarm spuiten ze gewoon wat Pur overheen en je hoort er niks meer van.


    Onderkant van een hoes is meestal open en vocht zit ook in de lucht niet alleen in regen. Onder een hoes roest hij net zo hard. En bevriezing van vloeistoffen en metaal is helemaal slecht voor een motorfiets. Zo'n moderne racer met op elk bewegend onderdeel een sensor is daar een stuk gevoeliger voor dan een brikje van 10-15jaar oud.
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2008
  12. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Vandaag nogmaals gereden op de CB1000R. Reed echt lekker en ziet er nog goed uit in het wit ook. Genoeg vermogen in iedere versnelling en sturen alsof ik er al jaren op reed. Verplicht achterlijk poser piccie is hier te vinden. Ieder verstandig mens zou dus de CB1000R kopen. :+


    Maarjeh, dus ook de Hypermotard gereden. God allejezus zeg, wat een vermogen en geluid. _O_ Kon er totaal niks mee in het begin maar zodra het een beetje went is het wel heerlijk alhoewel bij lange na niet zo makkelijk te gebruiken voor een ex 400 kindje zoals ik als bv de CB. Nu scheelt het ook wel dat ik een Hypermotard S heb gereden met Remus uitlaten en Carbon velgen wat me nogal wat centjes zou kosten uiteindelijk. :emo: Maar desalniettemin _O_ Piccie Poserpiccie Meest achterlijke poserfoto ooit :emo:
     
  13. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Achja, duur is niet alles, ga ook nog rijden op een Street, heb er zoveel goeds over gehoord.:thumbs:
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Mja duur... Het is de Street R en was 9750,-
    Dan nog een Arrow 3 in 2 uitlaat erbij 899,-
    Flyscreen 199,-
    Duo seat cover 179,-
    Hugger 69,-

    Dan zit je al snel op de prijs van een cb1000r

    Gelukkig wel een shitload aan korting gekregen \o/


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2008
  15. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    iemand de "motor-forum soap" nog gevolgd.
    Met in de hoofdrol "facial"

    :+
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Die Arrow uitlaat is een stuk mooier jorrit!

    @ smok3y: Bedoel je die gast met die gejatte ducati?
     
  17. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Achja, logisch gezien is alles wat je aan een vervoersmiddel uit geeft dat je alleen voor de lol gebruikt te duur. Als je iets leuk vind en je kan het betalen, waarom niet he :+

    Ben jij dat trouwens? Zoja, netjes :thumbs:
     
  18. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Nee dat is iemand van een engels motorblad :p was tijdens de introductie van de R uitvoering op island of man. Als het goed is zijn de R'en nog niet geleverd. Dat gebeurt vanaf volgende week en hopelijk krijg ik die van mij snel!

    Owja nog een keer een filmpje van een normale street onboard, echt geweldig inlaat geluid!

    http://www.vidster.nl/watch/a8781a9a652a31baf3c6/ochtendritje
     
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ja 8)
     
  20. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Dealer waar ik bij was geweest had het inderdaad ook over volgende week. Dus volgende week hopelijk ook op een demo R rijden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina