1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA 09 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dannyn1972

    dannyn1972 Active Member

    Berichten:
    1.640
    Leuk Bevonden:
    0
    Fifa09 is een prachtige game, diep uitgewerkt, veel mogelijkheden,geweldige graphics, Kortom een top spel.....maar niet voor mij, ik mis echt de ziel in het spel, wat ik met PES wel heb.Met dat schieten bijvoorbeeld heb ik gewoon het idee dat ik dat niet zelf doe.
    Ik heb totaal geen lekker gevoel bij het spelen.Ik heb er inmiddels echt al een uurtje of 8 op zitten met de demo, maar ik mis gewoon iets dat ik niet echt goed in woorden kan brengen.Ik zou graag willen dat dat wel zo was, want na PES2008 was ik er klaar mee en was bereid om op FIFA over te stappen, maar als Konami het online nu wel goed voor elkaar heeft met PES09, ga ik toch weer voor PES!
     
  2. dannyn1972

    dannyn1972 Active Member

    Berichten:
    1.640
    Leuk Bevonden:
    0


    Nou maat ik heb mezelf er echt in verdiept, maar het werkt gewoon niet voor mij(zie bericht hierboven) ik speel altijd met het kruisje en bij FIFA moet ik die stick gebruiken, heb ik echt 8 uur mee gespeeld...voelt niet goed!!!
     
  3. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee fair enough. Pes zat ook heel diep in mijn systeem verankerd en fifa08 klikte ook niet helemaal 100%. Maar ik ben gewoon gezwicht voor het realisme en nu zit ik er met Euro08 en deze demo helemaal in. Maar ik kan me voorstellen dat sommigen gewoon te gewend zijn aan pes. Het schieten van de demo vind ik overigens heerlijk. Een verademing vergeleken met de Euro08.

    Ik dacht trouwens dat je Fifa09 ook weer met de dpad kon spelen.

    Spelers die met de dpad spelen moeten zich echter wel realiseren dat er ooit (hopelijk eindelijk met fifa2010) voetbalgames komen met echte 360 graden besturing, rennen, passen en schieten. Dan ben je dus gedwongen om met de analoge stick te spelen. De dpad wordt vroeger of later geschiedenis voor voetbalgames.
     
  4. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Heb je dan alle assist aan? Ik speel nu op het laagste niveau om alles op manual te leren, en is toch op het begin ff heel erg moeilijk
     
  5. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Ben het 100% met je eens, maar een voetbal game gaat mij om het voetbal. Of ik nu speel met vam Nistelraum of van Nistelrooy het interesseert me niet zoveel. Ook of het poppetje maar 2 of 20201 pixxels heeft (overdrijf een beetje, maar je snapt wat ik bedoel) maakt me weinig uit. De 10 tegen 10 mogelijkheid is iets dat ik heeeeeel erg interessant vind, want ik vond in 1998 al dat ze dat hadden moeten doen. Nog hele discussie gehad met me pa drover toen :). Maar helaas als ik de Fifa 09 demo speel dan ben ik blij als ik PES 2008 er weer in kan doen, omdat het in mijn beleving veel meer voetbal is.

    Oke poppetjes wijzen niet als ze diep gaan en het is allemaal wat minder mooi. Maar Fifa geeft mij weinig controle over het spel. Ik speel geen voetbal, ik speel een spelletje wat op voetbal lijkt maar niks van de tactiek heeft wat echt voetbal heeft. Daarin is PES gewoon meester na mijn idee, maar ik denk dat de overgrote massa gewoon ook niet weet wat er aan te pas komt als je een echt team wilt neerzetten in het echt. PES heeft datzelfde. Ik moet erbij wel vermelden dat ik PES 2008 niet online speel, want dat is echt slecht. Ik speel het alleen offline en dan tegen de computer of tegen vrienden. En het spelen tegen de computer is dan vooral oefenen om beter te kunnen spelen tegen vrienden van me.

    Wat heeft die engine te maken met de kwaliteit? Van mij mogen ze de engine gebruiken van de Nintendo 8 bit. Het gaat mij om de feeling die het mij geeft en ik heb bij Fifa het idee dat ik passief mee doe en niet actief. Ik vind het allemaal fantastisch dat jullie Fifa beter vinden en dat jullie er veel plezier mee hebben, maar ik ben gewoon een PES man. Dat ik dan een demo niet grondig genoeg bekijk vind ik iets vreemds, want ik zou willen dat er een spel was dat beter dan PES is in mijn beleving. Het is echt niet dat PES me helig is, het is gewoon dat PES voor mij nu het fijnste voetbal spel is en hopelijk is PES 09 dat ook. En realisme is voor mij geen realisme van "ow wat ziet het er realistisch uit". Realisme bij mij is "Ow wat voelt dit realistisch aan". Hetgene wat ik aanvoel kan ik helaas niet makkelijk uitleggen. Ik moet wel zeggen dat ik veel mensen tegen kwam in PES 6 online die heel vaag voetbalde na mijn idee. Vol op de afpak knop blijven inhouden en dat soort dingen, dan speel je na mijn idee het spel gewoon niet goed. Je kan met de controls van PES "spelen" en dat is iets wat ik ook niet terug zie in Fifa. Ja ze komen dan met speciale functies zoals vrij lopen, maar PES heeft dat soort dingen in de standaard controls zitten. Ik kan schijnbewegingen maken in PES met alleen de pijltjes toetsen te gebruiken, door op het juiste moment in een animatie weg te klikken. Dit werkt echt super want soms laat ik de speler rond de bal lopen (links en dan rechts etc.) terwijl de bal gewoon rechtdoor rolt en ik zo 3 spelers passeer. In het echt zie ik deze acties ook gebeuren. Dit heb ik helaas nooit kunnen doen met de controls van Fifa. Hopelijk dat Fifa 2010 daar verandering in brengt.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2008
  6. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    jep hij neigt naar PES maar is zielig zwak wat dat betreft.
    Fifa was altijd arcade, lekker hersenloos voetbal. Nu is het wannabe PES maar nog steeds werkt het voor geen meter. Vandaar :).. Beetje een omgebouwde vrouw die neigt naar een lekker wijf. Maar doe mij maar een echt lekker wijf.
     
  7. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    PES is meer arcade fan Fifa nu. Dat zullen niet veel mensen ontkennen.

    Maar voor de rest ga ik niet op je in. Is niet goed voor mijn bloeddruk.
     
  8. Lightnezz

    Lightnezz NsG Manager

    Berichten:
    855
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, Fifa was 'de' voetbalserie en dat is het nu nog steeds. Toernooien zijn er meer voor Fifa dan voor PES. EA is ook groter dan Konami.

    Viva FifaLia
     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    En wij zijn fanboys die blijven praten over iets wat geen nut heeft, de een vind die beter en de andere die. :D
     
  10. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Als mensen argumenten geven waar geen bal geen klopt, dan is het een ander verhaal.
     
  11. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Argumenten;
    - Fifa heeft altijd heel veel animaties gehad.. maar daardoor zorgt het er wel altijd voor dat je minder het gevoel hebt dat je de bal onder controle hebt. Zelfs op de demo geef ik de ene voorzet na de andere achter het stambeen langs op de omhaal.

    - Op een gegeven moment werd het wel erg druk in het stafschopgebied.... en tot mijn grote verbazing.. framedrops!! In een voetbalgame!!

    - Ook het schieten voelt aan alsof de xbox alles regelt. Ik kan die bal nooit echt plaatsen. Hij vliegt alle kanten op en opmerkelijk vaak op de paal.

    - De AI van je teamgenoten die bij het minste geringste naar buitenspelpositie rennen, terwijl door de knoppenvertraging (lees; je moet eerst opladen voordat je kan passen, een druk op de knop is niet direct een pass) moet je altijd een gok nemen.

    - Individuele acties en steekpaasjes worden heel makkelijk onderschept. Bij PES heb je echt skills nodig om te kunnen verdedigen. Altijd die mooie duels om de bal.
     
  12. Lightnezz

    Lightnezz NsG Manager

    Berichten:
    855
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar als je kijkt naar de verkoopcijfers is Fifa de duidelijke Winnaar, en daar draait het allemaal om
     
  13. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja het draait om verkoopcijfers, want dat geeft aan hoe goed een product is.
    De Wii heeft namelijk veruit de meeste toppers van deze generatie.
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Iemand trouwens wat tips voor vrije trappen, krijg ze er echt nooit in. Bij FIFA 08 ook maar een paar keer gehad dat hij er in ging.
     
  15. KiVaNo

    KiVaNo Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    2
    Nu gaan jullie toch niet zeggen omdat er van iets veel verkocht word, dat het dan daarom ook goed is???

    Het is maar de manier waarop de marketing gebeurt, en hoe het product overkomt bij de menigte.
    Daar is EA nu eenmaal goed in, en konami niet.

    Begrijp me niet verkeerd, FIFA09 speelt zeer goed en is echt close to real football... ik haal em dan ook zeeeker,
    maar al die argumenten hier van Fifa is "DE" game, en "zie naar de verkoopcijfers" etc... daar baseer ik geen aankoop van een spel voor.

    Mijn conlusie van de demo:


    PRO's
    - goede response-tijd
    - snelheid is goed
    - schitterende animaties (en blijkt dat er veel minder in de demo dan in de retail zitten)
    - goede loopacties van de AI
    - doorsteekpasses zijn sterk verbeterd
    - verschil kracht, snelheid en persoonlijke/technische eigenschappen tussen de spelers is duidelijk zichtbaar
    - trucjes gemakkelijker uitvoerbaar, maar toch niet zodanig dat het de match kan verpesten
    - spelers trekken nu echt op hun levende versie
    - speelt gewoon erg goed...

    CON's
    - 2 minuten /speelhelft te kort
    - iets of wat onrealistische curve op de bal. (muggezift)
    - bal iets te zweverig bij afstandschoten (duidelijk te zien in de arena)

    CONCLUSIE
    - laat maar komen !!! Beste voetbalgame sinds zeer lang!
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2008
  16. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    WTF? Is het niet mogelijk om meer dan 2 minuten per speelhelft te spelen in de uiteindelijke versie?
     
  17. Flinter

    Flinter Active Member

    Berichten:
    294
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat is alleen de demo versie en daarom ook niet echt een minpunt
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Beetje zelf nadenken. ;)
     
  19. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Jah echt he fuck:+
     
  20. Flinter

    Flinter Active Member

    Berichten:
    294
    Leuk Bevonden:
    0
    Wilde toch even reageren op je argumenten. Heb 200+ uren erop zitten in fifa 08 en 5+ uurtjes alweer in fifa 09 dus ik kan denk ik wel van ervaring spreken.

    -Ik snap niet helemaal hoe meer animaties voor een minder gevoel geven maar dat ter zijde. Ik heb in fifa 08 welgeteld 3x achter mijn stambeen een voorzet gegeven waarvan 2 in de arena. In fifa 09 eenmaal in de arena gelukt maar dit komt omdat je een "sterspeler" hebt zoals ronaldinho, maar enkele spelers kunnen dit. Omhalen zijn er nu wat meer in want bij fifa08 heb ik dit maar 1x mogen meemaken.

    -Framedrops heb ik nog nooit meegemaakt in fifa08. Dat het in fifa09 voorkomt is omdat het een demo is durf ik te wedden. Hoewel ik het zelf nog niet heb gehad

    -Schieten door de xbox geregeld? Snap je punt niet, jij bepaald of je stift, binnenkant schiet of gewoon schiet. Je bepaald de kracht en richting. Met vrije trappen heb je nog meer mogelijkheden maar moet maar even de nieuwe PES demo binnenkort proberen om te vergelijken.

    -Dat spelers naar de buitenspel positie lopen is gewoon voor ingelopen bal. Vrij realistisch voor spitsen of aanvallers. Zelf nooit last van gehad, een gevoels kwestie denk ik.

    -Onderschepping van een bal heeft misschien geen "skills" nodig maar de passing daarentegen wel. Misschien moet je dat gewoon wat meer oefenen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina