[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, I knew it. Wat een held!:thumbs:

2. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Wat een held die Vettel\o/_O__O_

ik was al fan van hem maar nu nog meer.
    ook mooie inhaalrace van Hamilton een leuke race.

3. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Geweldige race dit! Persoonlijk vond ik dit de leukste race van het seizoen met mooie inhaalacties en een ontketende Hamilton! Natuurlijk ook geweldig voor Vettel die een perfecte race heeft gereden:) Nooit gedacht dat Torro Rosso ooit een overwinning zou kunnen behalen, maar ze hebben het nu toch gedaan:)

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zeker een toffe race.

5. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Hele toffe race inderdaad! Onwijs gaaf van Vettel! Hamilton reed ook een fantastische race, jammer voor hem dat het te droog werd maar anders was een podium zelfs mogelijk! Iets wat Kubica wel lukte, ook erg knap van hem. Alonso ook knap, en ga zo maar door. Ferrari valt wel erg tegen, vind het wel jammer dat Massa een punt inloopt maar zowel hij en vooral Raikkonen presteerden niet goed vandaag. McLaren loopt wel zeven punten in bij het constructeurskampioenschap, zou leuk zijn om die weer eens te winnen na tien jaar.

Hoe dan ook, het was een geweldige race en inderdaad misschien wel de beste van dit jaar!

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zeker een goede race! Het was echt een fantastische race van Hamilton zeg! _O_ Man wat liet hij een paar mooie dingen zien! Heb echt zitten genieten. :) Jammer door het niet doorregende, anders had Hamilton op het podium gestaan. Na een kansloze kwalificatie heeft hij het echt prima gedaan! Zelfde geld voor Kubica! Die heeft ook een geweldige race gereden. Alonso ook weer erg strak hoor! Knap wat hij met zo'n kut auto allemaal nog kan doen. Heikki heeft ook een hele strakke race gereden. Vind Heikki de afgelopen tijd een stuk constanter en beter rijden! Raikkonen was echt gewoon weer compleet kleurloos. Waar Hamilton een super race reed, reed Kimi gewoon een ruk race. Pas op het einde kwam er nog wat gang in. Hij lijkt echt totaal niet meer gemotiveerd.....Massa heeft ook geen goede race gereden. Had veel meer ingezeten. Erg knappe race van Vettel en Toro Rosso, congrats.

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Het blijft een raar gezicht dat een Toro Rosso van pole vertrekt en wint ook nog. Echt heel knap! Nooit gedacht dat zoiets zou kunnen. Het is ook geen in de schootgeworpen overwinning, zoals die van Fisico toen in Brazilië 2003 die ook won in een slechte auto, maar hij vertrok gewoon van pole met een McLaren naast hem maar die kon geen vuist maken. Echt heel goed :thumbs:

Het is een raar team dat Toro Rosso, ik kan totaal niet inschatten waar ze nou eigenlijk staan, dat was vorig jaar eigenlijk ook al zo. In het begin zijn ze dramatisch en dan ineens van de 1 op de andere dag rijden ze in de subtop of nu zelfs de absolute top.

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Begin me ook steeds meer af te vragen of Vettel er wel goed aan heeft gedaan om naar Red Bull te gaan volgend seizoen.

Denk persoonlijk dat het slechts nog een kwestie van tijd is.

9. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat BMW ook de beste keuze is, bij Renault blijven biedt misschien ook kansen maar Honda zou ik echt laten schieten. Ben alleen benieuwd of Alonso wel een teamgenoot als Kubica wil hebben, want net als bij McLaren denk ik dat BMW ook geen nr.1 rijder aanwijst.

Vind ik ook, Bourdais reed zelfs de op één na snelste ronde dus ze hebben beide wel een sterk verbeterende wagen onder zich. Ben benieuwd of ze nog meer kunnen verrassen dit seizoen.

10. JeePee

JeePee Guest

Wat een weekend!
    Vet, vet, vettel! Ongelooflijk. Vrijdag noodweer, zaterdag bagger, zondag echt SUPER VET. Man wat heb ik een inhaalacties en glijpartijen gezien :thumbs: Kimi en Lewis waren de grootste smaakmakers (snap ook niet dat hierboven gemeld wordt dat hij een rukrace reed... Het is niet op 1 hand te tellen hoeveel mensen hij voor mijn neus voorbij ging). Piquet heb ik de eerste bocht geen enkele keer relax zien nemen. In de quali haalde hij hem maar 1 keer. De overige rondes ging hij telkens rechtdoor. Als Briatore op mijn tribune had gezeten lag Piquet er volgende race uit! Bij Vettel dacht ik telkens dat hij te laat remde maar telkens haalde hem de bocht! (op 1 van de 52x na) Wat een racer!

Op de droge vrijdag middag zat ik bij de 2de chicane. Man man man wat gingen Kimi en Lewis hard over die curbs. Massa en Kovalainen totaal niet.

Over Hamilton: Waarom kreeg hij geen straf? Ik heb hem Glock op het scherm voor me eraf zien duwen en voor mijn neus heeft hij kei veel mensen afgesneden? Dat is geen racen meer in mijn ogen! Eerst Alonso beschuldigen van onsportief en gevaarlijk gedrag (Spa 2007) en dan zelf tig mensen naast de baan drukken? Wat een eikel. Echt lompe acties. En dan nu zijn opmerking: Als het bleef regenen kon ik winnen. Jezus. Ten 1ste: Het bleef regenen!!! Pas 5 minuten na de race werd het droog. Ten 2de: doe die overwinning van Vettel niet zo af. Die man reed een wereldrace en kwam beter door de 1ste chicane dan jij!!! Als het harder ging regenen werd Vettel ook sneller! Kijk maar naar Q2.

En een paar vragen:
    Waarom gingen Lewis en Kimi over op intermediates ipv de race uitrijden op full wets (1 stopper)? Verloren ze zoveel tijd op die full wets dan?

Waarom begonnen ze op full wets? Ik heb nattere races gezien die op intermediates verreden werden. Er was amper spray voor onze neus.

Verder echt een top weekend. Race was goed te volgen, voorprogramma's waren vet (Bleek op het podium), elke bocht gezien behalve de Lesmo's, kapotte muur van Fisichella's crash gezien, over de oude kombaan en het racecircuit gelopen, de coureurs op het podium gezien, echt vet!

Foto's en video's komen denk ik nog!

11. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Wat deed Kimi goed dan? Hij eindigt niet voor niks buiten de punten..

12. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet waar jij zat JeePee, maar hoogstwaarschijnlijk aan de andere kant van de baan dan waar het regende.. Op TV was er behoorlijk wat spray en zag je, zeker in het begin, vaker niets dan iets ;)

13. JeePee

JeePee Guest

Mensen fair inhalen en de eerste bocht slechts 2 keer missen. En dat hij buiten de punten eindigt komt waarschijnlijk door zijn droogweersetup. Op de vrijdagmiddag (droog) en de laatste fase van de race (redelijk droog) ging hij als de bliksem. Waar hij in het begin nog moeilijk bijvoorbeeld Nakajima bij kon houden, reed hij in de slotfase 3 seconde sneller dan hem. Kimi heeft niks voor niks de snelste ronde op 1,2 seconden van de #2 te pakken ;) Ik zei al op vrijdag al dat ik hoopte op een natte zaterdag ochtend en een droge quali en race. Op die manier kon niemand meer aan zijn setup werken en kon het voor Kimi goed uitpakken. Helaas.

Eerste bocht. Maar bijvoorbeeld Silverstone was natter toch? Daar reden ze ook op intermediates. Nu liepen ze na een paar rondes die full wets al te koelen.

Er gebeurd op de baan trouwens (veel) meer dan op TV. Ik heb acties en glijpartijen gezien die nooit de buis hebben gehaald. Zeker in het begin toen vooral Kimi en Lewis gefilmd werden gebeurde er een hoop dat de mensen thuis niet hebben kunnen zien. Regie was dus niet echt goed imo.

14. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    en een jankende Alonso/Glock en Webber....ze vinden de rijstijl van Hamilton veels te agressief....tjong jonge wat een eikels zijn dat joh...ik vind het samen met heel veel andere F1 fans eindelijk weer eens genieten om naar te kijken...doet me denken aan Schummie in zijn eerste jaren F1 ,die gasten zijn gewoon gefrustreerd...wordt dan bakker /slager of iets dergelijks bah..bah.....om maar niet te spreken over de straf van Hamilton op Spa......FIA heeft nu de regels verandert......:na afsnijden moet je je plaats terug geven en tot eerst volgende bocht achter voorganger blijven vanaf dan weer aanvallen/inhalen....blijkt dus dat er geen regel voor was in Spa dus niet zeiken F errari I nternational A ssistance !

Laatst bewerkt: 16 sep 2008
  15. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Alleen in het geval van glock vind ik het terecht dat hij kritiek heeft, want hamilton reed hem er gewoon af! En kap is met dat trieste gedoe met FIA = Ferrari en weet ik veel wat nog meer.. kinderachtig gedoe!

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Vind die nieuwe regel wel goed.
    Tijdens de race zag je diverse malen dat men afsneden en voor de zekerheid toch hun plaats teruggaven (ze wilden het risico niet nemen om bestraft te worden en wisten dat ze er later weer voorbij konden). Vind het ook wel goed dat je een bocht moet wachten, voordat je pas mag inhalen.

Ferrari's doen het niet altijd even goed in nat weer en dat bleek ook op Monza. Toen het droger begon te worden, gingen de Ferrari's harder lopen en toen zag je ook dat Raikonen flink aan het stampen was (geregeld de snelste raceronde verbeterd). De pech is voor hem dat het te laat was om nog in de punten te kunnen komen.
    Anderzijds meende ik me diverse races te herinneren, waarbij Ferrari ook in de regen erg sterk was. Weet nog wel dat Schummi halverwege vast zat en zonder moeite iedereen voorbij ging

Ben in ieder geval benieuwd naar de volgende races.

17. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ron heeft wel een punt vind ik. Ik kan me ook nog de stop and go penalty van Schumacher op Silverstone 1998 herinneren. Die maakte hij pas na dat de vlag viel, maar wel binnen de 3 ronden. De FIA besloot toen om Schumacher niet te straffen, maar wel de regel aan te passen naar een 25 seconden straf als je binnen 10(?) ronden voor het einde straf krijgt. Nu deed een niet-Ferrari-coureur iets en die wordt wel direct bestraft, terwijl ook de regels worden aangepast. Leg mij maar uit waarom die Ferrari geen straf krijgt en die McLaren dan wel?

18. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Toen keek ik nog geen Formule 1, dus dat zou ik niet weten, maar ik heb het onderhand een beetje gehad met al die opmerkingen die nergens over gaan. Ik denk ook niet dat het klopt om een incident uit 98 met iets van 10 jaar later te vergelijken eerlijk gezegd, maar krom is het inderdaad wel.

19. JeePee

JeePee Guest

Andere official? En ja, en er zijn ook zat voorbeelden te noemen van Ferrari coureurs die wél bestraft werden, of van andere teams die iets deden en niét bestraft werden. En Hamilton is vorig jaar oh zo vaak niet bestraft. In een Mclaren. FIA = Mclaren dan maar? Kinderachtig hé?

20. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Nee, dat is ook weer zo. Alleen ik kon ff geen ander voorbeeld bedenken.

Dat zal best zo zijn, hoewel ik me geen voorbeeld kan bedenken dat iemand niet bestraft is en Ferrari wel. Maar toch vind ik een aantal dingen wel dubieus. Het is ook altijd zo dat wanneer een team een uitvinding doet (massadempers van Renault en McLaren had ook in de jaren '90 een systeem ontwikkeld voor de bochten. Dat werd eerst goedgekeurd, maar omdat andere gingen klagen, moest het opeens toch maar weg), dan wordt het na een tijdje weer verboden, terwijl ik nog nooit een Ferrari-uitvinding verboden heb zien worden.

En FIA = Hamilton (vorig jaar) wil ik dan nog wel geloven, maar FIA = McLaren is echt lachwekkend.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina