1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Gewoon scheppen.

    Heb me pot Green Bulge gepakt en heb deze week mezelf een dubbele dosering gegeven. Blijf ik doen tot pot op is en dan normale dosering met Monohydrate van Dymatize. Maandag met nieuw 10x3 schema beginnen en ben fucking benieuwd.

    Gisteren even 112,5kg gesquat en ga nu proberen met stappen van 5kg elke week omhoog te gaan ipv 2,5 aangezien me rug steeds beter voelt. En met stappen van 5 zal ik eerder weer 135kg doen dan steeds met stapjes van 2.5 :)
     
  2. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Heb vandaag biceps gepakt op de manier van vicsnatural;
    http://www.youtube.com/watch?v=X-bKxjYpsIU

    Damn dat ging echt heerlijk!! Het klinkt zielig maar ik deed die eerste oefening met een zielige 7.5kg per arm.. maar door het langzame kwam de pomp en voelde alsof je echt volpompte die hap.. Je zet het gewicht puur op de biceps de rest van je lichaam totaal ontspannen. Natuurlijk is dit altijd de bedoeling, maar je ziet 99% van de trainenden dat ze wat snellere bewegingen maken en met de rest van hun lichaam "meebewegen".. op die manier pak ik ook véél meer per arm.. maar dit voelde veel beter.

    Dit zette mij meteen voor een nieuwe vraag;
    Moet je niet bij elke spiergroep een licht gewicht pakken en dan puur en alleen op die spier concentreren? Dit klinkt heel logisch.. maar ik weet van mezelf dat ik bij dumbell press vooral concentreer op de borst (schouders naar achter etc.) maar ook de rest van mijn lijf span om alle kracht eruit te persen.

    *edit;
    trouwens mijn eerste 2 serieuze maanden trainen 3 kilo aangekomen en vetpercentage nog altijd onder de 11%.. en nu vasthouden ritme
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2008
  3. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Volgens mij is de zomer weer voorbij het is weer aardig rustig in dit topic ;)
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik train lekker door. Maar mijn lijf kent altijd van die sprongen lijkt het wel.....op dit moment zit ik echt op een plateau en is mijn interesse voor trainen ook minimaal. Ik eet netjes 7 maaltijden, neem af en toe iets lekkers en hou me aan mijn 5x5 schema. Van de week 5 setjes bankdrukken van 5 reps met 95kg gedaan met een stricte vorm. Alleen de laatste rep van de laatste set deed ik niet helemaal alleen.

    Was zeer ok! Want na 3 sets ben ik toch echt wel gaar. Moet vandaag door naar de 108 (wel rampen), maar voel me grieperig :mad:
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    Heb me 5x5 afgerond 2 weken terug en met mijn experimenteel schema bezig. Draai lekker hoge volumes en groei als kool lijkt het. Bicep oefening 8x3 met 45-60sec rust tussen elke set. Eerst 4 opwarm sets dan 8x30 40kg+ Of 10x3 squat/bench. Zeer intense en werkt goed.

    Qua eten wilde ik gaan bulken dus begon met 1800kcal op low dagen en 2500 op sport dagen. Bleef maar afvallen. Vanaf volgende week ga ik 2400-3000kcal eten en kijken hoe dat werkt. Anders ga ik 2700-3200 doen. Te bedenken dat ik een jaar terug op 1400kcal begon rofl.

    ME rechter heup/bil doet nog beetje auw zeer sporadisch en qua rug kan ik niet lang statisch vasthouden a la bent over row, maar met deadlifts gaat het prima. Moet alleen me grip weer opbouwen.
     
  6. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    kunnen jullie je af en toe ook zo irriteren over de ego'tjes die rondwandelen in de sportschool? :emo: van die jongens van 14/15 die 2 maandjes aan fitness doen en gelijk a la mister universe rondlopen :lol: .

    Het trainen gaat erg lekker, ik ga er met sprongen op vooruit, vooral de buikspieren gaan erg snel nu ik er erg veel aandacht aan besteed elke keer.
    De borst blijft (helaas) een beetje achter heb ik het gevoel, het gewicht kan ik wel steeds hoger gooien maar ik heb het idee dat het werkelijke groeien te langzaam gaat, iemand wat tips voor? :9
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    borst gaat traag vergeleken met de rest. Geduld.

    En nee geen last van die ego's. Train thuis en bevalt prima :D
     
  8. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    Heeeel lang niet geweest hierzo, ga is even terug lezen :)
     
  9. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Same here. Gaat goed hier, zwaarder geworden en lager in BF.
    Train voor het eerst split, om de puntjes op de i te zetten.
     
  10. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Goed om te horen (Y)

    Je hoeft niet perse een licht gewicht te nemen om op die spier te focussen, isoleren is niet altijd het verstandigste om te blijven doen. Ik vind dat je beter hoofdzakelijk kan 'integreren' (veel functionele oefeningen met veel samenwerkende spieren) en als afronding 1 a 2 isolerende oefeningen pakken.
    Waar jij nu net het verschil mee maakte is eigenlijk meer de juiste techniek aanleren, het gooien met je bovenlichaam lijkt cool omdat je veel meer gewicht kan handelen, iets wat natuurlijk logisch is als je meer spieren gaat gebruiken.

    Leuke dingen om eens uit te gaan proberen is bijvoorbeeld om je afstand/snelheid te verbeteren. Kracht bestaat namelijk niet alleen uit het gewicht wat je duwt of trekt maar heeft ook veel te maken met hoeveel afstand je overbrugt en hoelang je daar over doet. Explosiviteit kan een geweldige boost zijn in je kracht, probeer dit natuurlijk wel in de juiste oefeningen uit en hou het gecontroleerd :+

    Damn lange tijd dat ik hier ben geweest zeg 8)
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vooral aan nieuwelingen die dan denken 60kg te kunnen bankdrukken en dan de helft van de beweging uitvoeren |:-

    Paar dagen terug de 108kg bench gered! 5 x en ja netjes tot op de borst ;)

    Mbt het lichte gewicht. Ik train nu 11 jaar oid en heb praktisch met alles wel een juiste vorm te pakken (behalve met Squat, blijft kut gaat). Ik pak dus het liefst veeeeeel gewicht, voelt het beste.
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    Explosieve lifts zijn geweldig. Doe Hanged Cleans met Press. Dan wordt je vanzelf explosief. Of dan heb ik 4 opwarm sets met squat en dan 10 sets 3reps met zwaar gewicht en maar 60sec rust tussen elke zware set.

    Maar ook met Barbel Curls explosief 8x3 is great :D Als je traag en licht doe isoleer je de spieren. Maar als je explosief doet pak je meteen de core en andere spieren mee.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Was vrijdag even aan het sporten en er was zo andere gast bezig met bankdrukken enzo.
    En hij vertelde mij het verhaal dat die vroeger veel vet rond zijn borsten had en dat die dat eraf had getraind door super licht te bankdrukken maar dan zoveel mogelijk tot je niet meer kon, maar dit kan toch helemaal niet want je kan toch niet plaatselijk vet verbranden?
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nope kan niet. Hij was ws ernaast ook goed met zijn voeding bezig en is het daardoor kwijt geraakt. Vet rondom de tepels/borst kan trouwens erg hardnekkig zijn als je het eenmaal hebt. (nooit last van gehad gelukkig :+)
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Plaatselijke vetverbranding is zo minimaal dat het verwaarloosbaar is. En zeker met laag gewicht schiet het niet op. Je moet juist hoog volume en intensiteit draaien met 45-60secs rust tussen door en goed op voeding letten.
     
  16. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    Zelf wel last van, heel vervelend inderdaad. Heb maar 12% vet maar heb meer borst dan sommige mensen met 20%+ vet. =(
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Veel met je tieten spelen, masseer dat vocht er uit
    Als het met armen en benen werkt, waarom niet daar ook ;)
     
  18. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Bij mijn vriendin helpt het het niet :+

    sorry, inkoppertje O-)
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Wat is het stil hier. Doet niemand meer iets? :p
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Je hebt al onze probelemen al uit de wereld geholpen. ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina