1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
  2. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Nieuw motorpak!

    [​IMG]
     
  3. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Wauw mooie combo dat wit/zwart.
    En Pimmy gratz met je ducati 696 *jaloers*

    Wat vinden jullie trouwens van de Yamaha FZ1 ABS (niet de fazer)

    Deze dus:

    http://www.diseno-art.com/images/Yamaha_FZ1_naked.jpg

    Vind hem toch wel erg vet.
    Heb de laatste tijd meer een zwak voor nakeds dan voor supersports moet ik zeggen.
    Triumph street triple R is ook wel erg vet hmmmmzz.....
     
  4. Mikeeey681

    Mikeeey681 Active Member

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    Rossi is kampioen :D
     
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    FZ1 is wel bruut idd, stond alleen in een test laatst dat ze het blok niet echt veel koppel mee hebben gegeven, het R1 blok wat erin zit is nauwelijks op koppel getuned dus je moet net zoals op een racer veel toeren maken. Iets wat niet bij een naked model past aangezien je daarop toch nauwelijks snelheden boven de 200 mee rijd.

    Mijn Street Triple R komt deze week als het goed is! Heb een beetje de testen op internet gelezen en elke reporter is er tevreden over. Heb vorige week ook een vertegenwoordiger gesproken van Triumph en die zij zelfs dat er tijdens de launch op Island of Man zelfs reporters waren die zelf ook een Street R bestelden.
     
  6. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Eergisteren een minuutje of 20 op de Street R gereden. Niet echt veel bochten kunnen rijden maar toch meteen behoorlijk plat gegaan waarvoor ik meestal niet het vertrouwen voor heb met een nieuwe motor. Blok en bijbehorend aanzuiggeluid is echt heerlijk. Binnenkort kijken of ik een langere proefrit op de normale versie kan maken om de vering te vergelijken en te kijken hoe het zadel zit op een wat langere rit. Kans is groot dat deze de CB1000R en de Hypermotard gaat verslaan._O_
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Lees dat er toch veel problemen zijn met de CB1000R, achterlamp die spontaan de geest geeft, lakproblemen op het frame en hielplaatjes. De hypermotard is wel heel tof maar toch minder geschikt voor lange stukken rijden + luchtgekoeld blok = eerder slijtage aan het blok. Verder is een hypermotard ook een stuk duurder in aanschaf etc.

    Hier een foto'tje van de demo die bij mijn dealer staat, wel een beetje overbelicht door de zon :x

    [​IMG]
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol een yamaha fj 1200,de oude suzuki's bandit en daarvoor alle gsx'ren,de yamaha xjr 1200/1300,diversion's,honda's klasieke cb 750 en ook de super six cb1000.....



    van oud tot nieuw en allemaal luchtgekoeld.........en liepen zonder probleem 30 keer de wereld rond.
    luchtgekoelde blokken slijten niks meer dan elk ander viertaktblok......sterker nog een waterpompje of een lekker radiator hoef je er immers nooit op te vervangen :)
     
  9. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hahaha....das de hypermotard van toine v/d biggelaar.

    las de spulletjes die erop zitten en wist meteen dat het zijn motor tevens demofiets is ;)

    rijd leuk he bazzie....geloof dat toine dit zijn "artikel 5" voertuig noemt.:+
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2008
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Voor de niet wegmisbruikers-kijkers :+

    hehe :cool:
     
  11. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    De helft van de fietsen die jij noemt zijn lucht+olie gekoeld, zoals de bandit, gsxr'en, xjr1200/1300, diversions, cb 750 en de sipersix. Dat is een totaal ander principe dan een 100% luchtgekoeld ducati 11000DS blok. Tevens hebben die "oudere" motorfietsen een totaal andere compressie verhouding dan de fietsen van tegenwoordig.

    Probleem met een luchtgekoelde fiets is dat de temperatuur van het blok meer schommelt dan een vloeistofgekoeld blok. Kijk maar eens op je watertemperatuurmeter van je motorfiets wanneer je bijv op de snelweg rijd en op een provinciale weg. Als het goed is blijft de temperatuur hetzelfde, echter bij een luchtgekoeld blok verschilt het meer. Metaal krimpt en zet uit wanneer het warm en koud wordt. Tevens wordt een luchtgekoeld blok in de zomer veel warmer dan een vloeistofgekoeld blok, waardoor nog weleens het vet tussen de lagers wil weg smelten bij sommige type motorfietsen.
     
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    is waar allemaal maar het draaiend gedeeldte van elke motorfiets ondergaat met de tand des tijds vernieuwingen.
    veel luchtgekoelde blokken van tegenwoordig hebben gesmede zuigers en keramische cilinderwanden wat weer te maken heeft met de moderne prestaties.
    wat compressieverhoudingen aangaat is dit precies hetzelfde verhaal voor de vloeistof gekoelde blokken....sterker nog....voor elk motorblok.
    wil je prestaties......zie je dat direct terug in deze verhoudingen.

    dat metaal (en zo'n beetje alles) krimpt en uitzet onder temperatuursverschillen weet iedereen......ook dit geld wederom voor de vloeistof gekoelde blokken.
    koelvloeistof en het blok in zijn geheel is pas na gm 20 km op bedrijfstemperatuur.......alles wat daarvoor gebeurd is een groot opwarmproces.

    alles draait om de smering,warmloopperiode en algemeen gebruik,zowel bij lucht en vloeistofkoeling.
    geef mij maar een desmosedici en binnen 5 minuten heb ik de lagerschalen van zo'n beetje alles wat draait naar de klote......als ik het zou willen (mijn god wat een heiligschennis :) )
    motorfietsen die warm lopen en uiteindelijk de boel aan snot draaien hebben bijna altijd een probleem wat los staat van het koeling/koelsysteem zelf mits dit uiteraard zelf geen defecten vertoond.

    een luchtgekoeld blok,en helemaal de moderne luchtgekoelde blokken doen qua betrouwbaarheid en levensduur niks onder voor de vloeistofbroer.
    wat de prestaties aangaat is dit welliswaar een ander verhaal want een diversion met 200pk ben ik nog niet tegengekomen :+
     
  13. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb dus toch maar een Aerox aangeschaft, waarom: Er zijn ontzettend veel mogelijkheden ervoor, is naar je eigen stijl te maken en vind hem erg fijn zitten. Enigste nadeel is dat als ik gas geef en bij ongeveer 2000 toeren of meer ( doe ik op gevoel, zit geen toerenteller op , alleen Km teller) gaat de scooter aardig trillen.
    ____________________________________
    Update:)

    Na alles gemonteerd te hebben, was het grote moment: Het starten.... 1x kicken en het was lopen. Na 5 minutjes warm te hebben gelopen maar even door de straat. Wat is een70cc een plezier:D ahaha. Maar voorlopig mag ik niet meer rijden, want hij staat in de bedrijfsvooraad van me pa, dus tja..

    Binnenkort wel meer.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2008
  14. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Welkom bij de wondere wereld van 2takt :+

    Voor je stuur zou je stuurgewichten kunnen kopen...
     
  15. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Nee, het is niet me stuur het is echt me motorblok wat trilt en daardoor gaat me scooter redelijk trillen. Maar de vorige eigenaar zei het volgende:''Hij is helemaal standaard, nooit niks wat aan gedaan" oftwel: Je kent het allemaal wel.

    Eenmaal blok uit elkaar gehaald het volgende: 17.5 carb, 50cc merkloos, power one krukas, RODE ahhaha drukveer,standaard uitlaat, race vario.

    Hoe je wel niet word genaait bij het kopen van een 2e hands scooter. Maar ik niet getreurd, want er zit nou wat leukers op. Moet nog wel me kappen polyesteren en laten spuiten + BCD kappen halen.

    Ik weet niet of ik kappen ga bewerken, het schijnt nogal een :x klus te zijn.
     
  16. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft een vriend van mij ook, dat ding begingd opeens vet te trillen. Voelt niet echt veilig. Vooral als je zelf niet achter het stuur zit.
     
  17. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    yeah nog een aerox rijder erbij suc6 met je rox kzou eerst je blok fatsoenlijk maken dat gedoe van hierboven is niks.
    Ik heb ook bewerkte kappen zeker de moeite waard.
    Als je vragen heb over de scooter zelf of kappen of etc dan mag je msn wel krijgen via n pm;).
    Hier wat pic's van mn rox:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Whaat zieke rox man !Zo te zien heb je je voorlicht erin gepolyested ? Wat is allemaal bewerkt en wat is standaard?

    Wat is btw je setup?

    Nog 1 vraagje he: Ik zat te denken aan die vooruitstaande clamp van stage 6, maar is dat lekker rijden of wat jij heb gewoon rechte pen?
     
  19. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Die stage 6 pen komt er zaterdag op , evenals een monsterdisk 280 mm edelstaalt:)
    Tevens zit er nu ook een led achterlicht op van str8 niet op de foto's te zien.
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2008
  20. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand hier nog iets liggen voor een AM6 blok? Ik ben op zoek naar een 70cc cilinder(airsal bijv of iets anders), 19/21mm carburateur/ CDI Metrakit/Top performance CDI

    Of kent iemand misschien iemand die nog iets heeft liggen xD
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina