Pro Evolution Soccer 09 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Is die live vision functie nu beter? Ik moest echt buiten mn raam gaan hangen om een beetje redelijke fotos te krijgen. Anders zat er een blauwe of oranje waas overheen en was het 1 grote pixelbrij
     
  2. Jelmen

    Jelmen Capo

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    in rotterdam al iemand?
     
  3. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    De strategy guide misschien, maar zoiets hoort ook in de handleiding te staan. Ook niet in een trailer na afloop van een demo. Het moet duidelijk worden weergegeven op het scherm.

    Het is dus niet MIJN fout dat ik er niet achter kom, het is de fout van Seabass en zijn vriendjes die duidelijker moeten zijn in de presentatie. Ik kon het zogezegd niet eens vinden in de handleiding. Er stond puur informatie over de modus zelf, dat je minimaal 10 seizoenen kunt spelen (27e retire je), maar eventueel door kunt gaan tot je 37e. Ik kon niets vinden over "vragen om de bal" en welke knop je daarvoor moet gebruiken..

    Nogmaals, als het echt in de handleiding staat en ik daar overheen heb gelezen, dan zal ik het meteen wijzigen in de review.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2008
  4. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zal het vanavond even opzoeken :)
     
  5. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Om de bal vragen is de rechter schouder-button...
     
  6. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Cyrax, ik weet dat jij mij niet quotte, maar ik wil toch even reageren op je verhaal. Het is inderdaad helemaal je eigen keus of je PES koopt en of je de €60 euro er inderdaad aan wilt uitgeven. Ik belet je daar ook niet in.

    Ieder heeft zijn eigen mening en smaak. Persoonlijk vind ik FIFA09 een betere voetbaltitel dan PES 2009. PES 2009 heeft echter een aantal dingen voor op FIFA 09; De AI en het feit dat je ingedrukte knoppen niet bewaard blijven. Dat vind ik echt heel erg sterk.

    Als ik een review schrijf moet ik daarentegen wel objectief blijven. Als je de zaken objectief bekijkt is er weinig veranderd t.o.v. vorig jaar. De gameplay is idd gebalanceerder. Dat is waarschijnlijk de grootste verandering.

    Wie niet kan wennen aan FIFA09, doet er prima aan om PES 2009 te kopen. Want slecht is het zeker niet, maar het kan zoveel beter. En dat vind ik gewoon jammer en daarom ben ik ook zo kritisch. Ik hoop dat meer bladen PES een lager cijfer gaan geven, omdat ik hoop dat ze eens wakker worden bij Konami.

    Het moet beter, want ik zie PES zogezegd niet meer in de schappen liggen over een aantal jaar. Steeds meer mensen stappen immers over. En dan is de concurrentie weg en zal het weer bergafwaards gaan met FIFA ook.
     
  7. MartinOBL

    MartinOBL TheDutchDuck

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het tof vinden als je idd gewoon om de bal kunt vragen. Wanneer dit niet zo is, vind ik het een uitdaging dat ze niet om me heen kunnen :) (= uitdaging).
    Ik ben absoluut een PES-fanboy, en vond Fifa helemaal niks. Heb dat nu gespeeld en vond het goed, al mis ik de snelheid van PES. Dat is voor mij een belangrijk onderdeel van het spel.
    Ik ben ook benieuwd naar de be-a-legend modus van PES. Plus is dat het lang duurt. Ik besloot Fifa niet te kopen toen ik las dat het om (slechts) 4 seizoenen ging.
    Vriend van me gaat in Breda ff checken of t spel al in de winkels ligt. Ik wacht (gespannen) af.
     
  8. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Jammer dat je dan geen indicator krijgt, want die knop heb ik zogezegd wel 100x ingedrukt.... Vond het gewoon niet prettig werken. Ik zal het vanavond (vanmiddag eigenlijk) uittesten en dan wijzigen in de review.....

    (maar dan ook alleen als ik écht zie dat het werkt heh, want ik ben geen filantropische instelling) :p
     
  9. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Je moet hem tappen, en dan zie je je speler zijn hand opsteken, hoe vaker je tapt hoe nadrukkelijker hij roept. Daarnaast zie je je cursor knipperen.
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben het bijna geheel met jouw review eens. Dat is ook niet mijn punt. Mijn punt is dat het behoorlijk irritant is dat veel Fifa aanhangers mensen die blij zijn dat PES 2009 te kunnen kopen vandaag (hopelijk) constant te wijzen op de tekortkomingen van PES 2009. En dat er wordt gedaan alsof we geen verstand hebben.

    Ik heb een preview geschreven over PES 2009 n.a.v. de demo in leipzig en daarin zeg ik heel veel negatiefs over PES 2009. Ik weet echt wel waar ik over praat, maar ik wil hier lezen of mensen het spel al hebben en waar deze is gekocht. En niet steeds hoeveel beter Fifa 2009 wel niet is. En hoe dom mensen zijn die € 60,00 neertellen voor een spel dat niets nieuws brengt (hell, ik was de eerste hier die dat vermeld heeft).

    Ik wist trouwens wel dat je om de bal kunt vragen door R2 (op de PS:cool: in te drukken. Staat ook gewoon in de moves list 8) Verder ben ik het redelijk eens met je review.
     
  11. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik geloof je wel, zal het alvast wel even wijzigen in de review. Toch vreemd dat dit mij dan niet opvalt.
     
  12. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja vaag, misschien heb je wel te maken met een bug oid, want bij mij werkt het behoorlijk goed! Al heb ik er zelf pas 2 uur ofzo opzitten dus veel tijd heb ik er nog niet in gestoken! Heb vrijdag een vrije dag ingepland om me es even goed te verdiepen.
     
  13. Wayne Rooney

    Wayne Rooney everton fc

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    5
    Eerste indruk is goed.

    Echter de matchen in de regen zijn me echt veels te donker, zeer jammer.

    Liefste heb ik lichtveld maar wel lekker regen.
     
  14. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    HEH!! Eindelijk iemand die het met mij eens is dat de regenwedstrijden veel te donker zijn :D

    Misschien, ik weet het niet. Al in de handleiding kunnen vinden?

    Ik heb de tekst in de review aangepast:

    Als je je speler hebt aangemaakt speel je op 17 jarige leeftijd een wedstrijd in een jeugdelftal en heb je zojuist te horen gekregen dat er scouts voor je op de tribune zitten. Afhankelijk van je prestaties krijg je na afloop van de wedstrijd een contract aangeboden van enkele clubs en begint je carrière.

    In tegenstelling tot FIFA is de intelligentie van de door de CPU bestuurde tegenstander en medespelers veel beter uitgewerkt. De tegenstander tikt de bal gewoon netjes rond en je zult een speler niet onnodig met de bal zien lopen. Vragen om de bal kun je doen met de rechter schouderknop. Hoe vaker je deze indrukt, des te harder jouw 'legend' vraagt om de bal. Bovendien zal de cursor boven je speler gaan knipperen. Wat wel minder is uitgewerkt is het feit dat je geen plus of minpunten krijgt te zien wanneer je wel of niet op de juiste plaats staat, een juiste pass geeft, of op doel schiet. De 'Be a Legend' modus is dus wel uitgebreider, maar minder intuïtief dan de 'Be a Pro' modus van FIFA09 en dat is wat ons betreft toch wel erg jammer.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2008
  15. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ben ik gelijk een FIFA aanhanger omdat ik nu FIFA 09 heb gekocht? Mijn laatste FIFA die ik intensief heb gespeeld is FIFA 2005. Ik vertel echt niets nieuws en dan word je ineens boos. Pro Evo heerste toch in hun hoogtijdagen met PES 4 en 5. Toen namen ze gewoon de tijd voor een nieuwe titel. Maar de kwaliteit van hun titels ging naar beneden sinds ze ook ieder jaar met een nieuw deel kwamen. Dat het voor jou wel 60 euro waard is, dat geloof ik gezien het aantal uur dat je erin steekt. Ik spiegel die 60 euro aan de vorige delen van PES en dan vind ik dat Konami erg snel hun handje ophoudt om het geld te innen. En ik ben hier echt niet om FIFA aan de man te brengen, al denk jij van wel. Ik denk dat jij ook wel een keer een PES wil met een gloednieuwe engine. Die gaat waarschijnlijk nooit komen als de verkoopcijfers hoog blijven. Ja, dan heb ik liever dat ze een keer hard op hun bek gaan en vervolgens met het nieuwe deel iedereen wegblazen.
     
  16. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Sorry Jows, ik zit op mijn werk dus kan het niet nachecken :)
     
  17. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik kijk 16.30 zelf wel even. Dan ben ik weer thuis. Als het er niet instaat dan... dan... :mad:
     
  18. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik overweeg ook nog steeds om PES2009 te kopen, naast Fifa09 die ik nu voor het eerst OOK heb.

    één ding is voor mij nu al wel zeker. De offline/exhibition/legendary/2x20m/semi/slow wedstrijden die *IK* in Fifa09 speelde lijken voor mij nog meer op het echte voetbal dan in PESxxxx. snelheid, rondtikken, (weinig) kansen, missers, gfx, uitslag

    Dus zeg ik, Fifa is realistisch, en Pes is zeg maar iets minder realistisch

    Als PES er bij mij komt, komt ie er voor het spectaculaire/fun (en daarbij komt dan echt ook wel ervaring bij kijken dus ik hoef geen Noob fun game)
     
  19. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    mag je me... straffen?
     
  20. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Moet je voor straf op de tribune zitten bij een wedstrijd van de kakkerlakken! :D

    Is een harde straf, maar ik moet ergens beginnen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina