Met dank aan Willem, Dead Worm NL, Shortbull, Kevf en Dulle NL voor het onderhouden en verzamelen van info voor de vorige delen Informatie: Uitgever: Microsoft Game Studios Ontwikkelaar: Bungie Genre: First Person Shooter Release: 26 september 2007 Samenvatting Halo met dank aan Elite Klik Info: Halo 3 is het derde spel in de Halo trilogie die de Xbox franchise heeft gedefinieerd en werd op 9 mei in Los Angeles onthuld. Uiteraard gaat het verhaal verder waar het in Halo 2 stopte. De Master Chief is op weg nar de aarde om voor eens en altijd af te rekenen met de Covenant die zijn thuisplaneet bedreigen. De Covenant hebben in de Chief’s afwezigheid de Afrikaanse woestijn afgegraven naar een buitengewoon buitenaards object waarvan het geheim te vreselijk is om te kennen. De Chief’s bevriende kunstmatige intelligentie Cortana bevindt zich in de klauwen van de ‘Gravemind’, een monsterlijk wezen van de mysterieuze Flood, de strijdmachten van de aarde zijn op hun laatste adem en een burgeroorlog is bezig in het hart van de Covenant strijdkrachten. “Dit is hoe de aarde eindigt.”, aldus Cortana in de Halo 3 aankondigingstrailer, of kan de Chief hier een stokje voor steken? Uiteraard is Halo 3 wederom een eerste persoons shooter met solide Xbox Live ondersteuning. Features van de multiplayermodus zijn nog niet bekend, maar Bungie belooft alle Xbox Live mogelijkheden te benutten. Naast dat de verhaallijn tot zijn conclusie komt in dit derde deel is de grafische engine uiteraard volledig aangepast voor de Xbox 360. Zo zagen we in de (overigens compleet real-time, draaiende op een Xbox 360 debug kit) aankondigingstrailer; Parallax Mapping, High Dynamic Range (HDR) lichteffecten, GPU Particle systeem, Precomputed Radiance Transfer (PRT), self-shadowing, realtime reflections op de Chief’s vizier en bepantsering evenals de mogelijkheid omgevingselementen 20 tot 22 kilometer ver weer te geven. De laatste sappige details zijn dat de ruines aan de horizon als je uitkijkt over het massieve Forerunner installatie de overblijfselen van New Mombasa zijn en de Chief een nieuwe versie van de klassieke Assault Rifle uit Halo in zijn handen heeft. Laatste nieuwtjes: Forge Halo 3’s Forge is a mode that allows for both play and design to co-exist and cooperate. A multiplayer focused tool, Forge will allow players to customize multiplayer maps, changing and resetting spawn points, weapon spawns, weapon timers, vehicle spawns and timers, vehicle spawn points, and add existing geometry to the map’s existing structure in the form of crates, boxes, fusion coils, lifts, teleporters and more. The amount of items you can drop is regulated by an economy budget system, with different items having different values and each map having an overall Budget that the items you place cannot exceed. By deleting existing things off of a given map, you can actually place more things. Players can modify and create their versions of maps, save them and share them with their friends, but that’s only half or so of what Forge allows. In addition to functioning as creation-driven tool, Forge is also a playspace. Up to eight players can be on a given map at a time, shifting back and forth between their chosen multiplayer model and the Forge model – a Monitor. Players can play actual games in Forge, goof around, kill each other, play Slayer where each team designates a Monitor to supply weapons, vehicles, equipment and cover on the fly. Features: - 4 Player Co-op - Content Download - Custom Soundtracks - In-game Dolby Digital - Live Aware - Online marktplaats - Online Multiplayer - Online Scoreboards - Split-screen - System Link - Widescreen - Xbox Exclusief - File sharing XBW Gamepage: http://archief.xboxworld.nl/game/1080/halo-3/ Links: www.bungie.net www.halo3.com Halo3 ARG Algemene Halo 3 Beta thread Halo 3 Arms Race Halo 3 Goodies: Flamethrower Incendiary grenade M6G Pistol M9 Frag Grenade M7 Caseless SMG M90A Shotgun Nieuwste Screenshots: Meer screenshots... Halo 3: Recon Praten over Halo 3: Recon kan hier Halo 3: Recon aangekondigd We hadden eerder al een teaser trailer gezien van de nieuwe Halo, maar wat we nu precies konden verwachten was niet bekend. Microsoft heeft vandaag iets meer duidelijkheid gegeven. De teaser trailer ging over Halo 3: Recon. Een nieuwe campaign met een nieuwe held. Dit keer speel je namelijk niet als Master Chief maar als een ODST-Recon Marine. Recon zal zich afspelen voor de gebeurtenissen van Halo 3. De game wordt een standalone expansion. In de vorige trailer werd nog aangegeven dat de game komend voorjaar verschijnt maar de meest recente trailer geeft aan dat de expansion in de herfst van 2009 zal verschijnen. Verder wist Microsoft nog te bevestigen dat Halo Wars begin 2009 in de winkels zal liggen. Screenshots: Filmpjes: [GT]41060[/GT] Boxart: Voor alle duidelijkheid: spreken over Halo 1 en 2 mag natuurlijk, maar flamen, fanboygedrag en ruzie maken laten we hier achterwegen. Deel 9 Deel 10 Deel 11 Deel 12 Deel 13
omdat het een los spel gaat worden. dus moeten ze het wel eerst maken voor het uitkomt. en ja, dat kost tijd. ik hoop dat je nu met iets van 64 man online kan. zou echt chaos worden
Dream on.... multiplayer gaat vrijwel exact hetzelfde worden (nieuwe maps en misschien wat nieuwe forge mogelijkheden).
Ze kunnen wel meer risico online nemen wat ik hoop dat ze ook gaan doen. Niet met meer man online ofzo, maar wel met wat innovatieve gameplay elementen. Het concept Halo is eigenlijk, op wat uitzonderingen na, 3 games lang hetzelfde gebleven. Ik heb al een keer eerder gezegd dat als Recon een flop zou worden () dan maakt het vrij weinig uit omdat het los van de trilogie staat. Zo kunnen ze ook testen voor Halo 4. Werkt het in Recon? Doen we het in Halo 4. Werkt het niet? Terug naar de oude gameplay.
haha, dat zou best wel kunnen als bungie zelf servers zou hebben waarop je in matchmaking kan spelen maar helaas draait matchmaking maar op de beste connectie van een speler in de match.Dus als 64 man op een 1 man's server gaat spelen dan word het echt zo erg laggy waar je bij halo 3 nog nooit heb gezien. En in 75 procent van de matches in squad battle is de match laggy van maar een beetje tot heel erg.
Mensen, zijn er bepaalde (internationale) fora waar jij je GamerTag kan achterlaten om MLG Customs te spelen? Ik heb 1 gevonden, sta open voor andere suggesties. http://www.mlgpro.com/forum/showthread.php?t=199806
www.halo3forum.com (als je het leuk vind om amerikanen na 20 headshots niet dood ziet gaan) of www.halo3forum.co.uk (als je het leuk vind om COM UN YU TWAT te roepen en een reactie te krijgen). En je kan mij natuurlijk altijd inviten \o/ Hadden ze dat maar van Halo 1/2 op Halo 3 gedaan...
Assembly heeft wel weer wat weg van een map uit Halo 2. Met de grote platform wat zo boven aan de map zweefde...
Die zijn niet uitgelekt hoor. Hier zijn ze ook al te bezichtigen, en ze komen zoals je ziet gewoon van Bungie zelf. (en ze zijn ook wat groter. )
De multiplayer is altijd anders geweest voor halo tot nu toe. Halo 1 lijkt voor geen meter op de opvolgers en deel 2 en 3 hebben ook wel flink wat verschillen. Bungie probeert altijd nieuwe dingen met halo, SP of MP.
nou kom op man.. hoeveel is het nou veranderd? kwa gameplay dan he.. zelfs vanaf halo 1.. ze gooien er wat extra's bij en that's it.
Juistem, tijd voor die discussie... Heb de hele Halo CE multiplayer hype niet helemaal meegemaakt, maar ik vind het nu nog steeds het beste spel om te kijken hoe goed je echt bent in een shooter die je bestuurd met controller. Is echt totaal anders dan Halo 2, waar je veel meer gelukjes kan hebben en aim assist het moeilijke werk voor je doet. Zal wel weer niemand met me eens zijn, maar Halo 2 vond ik echt een topspel voor FFA en 1v1. En Halo 3 is een beetje een combinatie van de eerste 2, maar op de een of andere manier heb ik hier nooit echt een lijstje van vriendjes om customs mee te spelen opgebouwd, en MM is sowieso belabberd, dus vind ik deze eigenlijk het minst leuk van de 3.