[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Als de dollar valt.

    Van Willem Middelkoop. Heerlijk boek om te lezen. Aan de mand van 100 vragen die hij beantwoordt, krijg je een goed beeld van ons monetaire stelsel.
     
  2. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga vanavond aan into the wild beginnen.
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Oh my god....boekenlijsten voor school. Echt zodra iets moet ben ik niet thuis. Ik lees voor de lol en ontspanning niet omdat het moet. En dan ga ik al helemaal niet in het nederlands lezen. Wat een afschuwelijke tyfus taal zeg om daar hele boeken in te moeten lezen.

    De detective-achtige serie is helemaal gedaan. Vond boek 1 redelijk, boek 2 is het meeste me al ontschoten en boek 3 was ook best goed. Het gaf me goede ideeen voor mijn eigen Pen and Paper DnD campagne en daar was het voor bedoeld.

    The Thieves of Blood was ook een redelijk goed verhaal, maar het eind was best gehaast. Vampire lord verslagen en horde ondode hobgoblin warriors werden afgeslacht. Dacht er komt een open eind voor deel 2, maar schijnbaar niet. Was jammer. Sommige personages waren wel geinig zoals een angstige halfling. Een elf vrouwtje die flirt met een orc-human halfbreed. Ben erg benieuwd hoe de rest van de serie verloopt. Ga er morgen mee verder met de Mind slayers.
     
  4. Masterfragger

    Masterfragger Veluwenaar

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand van jullie al eens een van de boeken uit de Splinter Cell reeks gelezen? Ik ben wel benieuwd of dat goede boeken zijn, zeker omdat ik de verhalen van de spellen wel heel vet vond.
     
  5. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb deze week Joe Speedboot uitgelezen.
    Het is een apart verhaal, met veel grappige stukjes en absurde situaties.
    Joe Speedboot wordt echt vermakelijk neergezet vind ik.
     
  6. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Iemand tips voor een goed Nederlands talig horror boek?
     
  7. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Splinter cell, je bedoelt de boeken van Tom Clansey. Hij heeft erg goede boeken geschreven waarbij de kenners zich soms afvragen of het werkelijkheid of fictie is wat er wordt beschreven. Veel boeken zijn ook verfilmd (hunt for the red october) etc.

    Hier is het boek van Splinter Cell, alleen niet door Tom Clansey zelf en ook niet in het Ned. Ik heb 2 boeken gelezen en ik vond de boeken erg sterk.
     
  8. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Nadat ik op bladzijde 200 was gestopt met de wetten van de magie ( 1e deel ) heb ik t boek niet meer aangeraakt, het boeit me niet meer :confused: .. Ben nu bezig met die boeken van Eragon en die bevallen me een stuk beter! Ik verslind ze net zo snel als Harry Potter boeken en dat zegt wel wat :+.. ben nu op bladzijde 320 van het tweede deel :eek: Gelukkig komt deze maand deel 3 :) Als tussendoortje heb ik nog de vliegeraar van zo afghaanse schrijver gelezen omdat ik voor de rest niks in huis had ( boek is van mn ma ).. was geen slecht boek maar beetje weinig spanning.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2008
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Is Eragon beter dan de film?
    Die vond ik wel leuk, maar nou niet bepaald een topper. Zit er veel verschil tussen de film en het boek?

    Wetten van de magie moet ik nog steeds aan beginnen. Het lezen is er de laatste tijd niet echt van gekomen.
     
  10. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik lees nu De Grot voor Nederlands en daarna nog 2 boeken van Tim Krabbe! :)
     
  11. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Echte mannen eten geen kaas van Maria Mosterd.

    Waar gebeurd verhaal over een meisje die vanaf haar 12e tot haar 17e in handen is geweest van een loverboy.
     
  12. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    De film is best slecht eerlijk gezegd. De boeken zijn echt top en totaal verschillend van de films ;) Er ontbreken veel teveel belangrijke details net als in de harry potter films.. anyway ik ben verslaafd aan de serie en wil m dus ook compleet op de boekenplank
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    hee die lees ik nu ook voor nederlands :eek: had jij ook zo een lijst gekregen met boeken waaruit je kon kiezen en dat die ertussen stond:+
     
  14. Tinuva

    Tinuva Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle boeken van E.Feist gelezen! Beste fantasyschrijver die er bestaat! Nu eens een poging doen om Hobb zijn boeken te checken.
     
  15. MvDrunen

    MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    Eliyahum Goldratt - Het Doel
    (Een proces van voortdurende verbetering)

    Een 'bijbel' voor mensen die zich bezighouden met het verbeteren van processen en dergelijke. Een leerzaam boek geschreven in verhaalvorm.

    Leest makkelijk en is leerzaam! Goede combi ;)
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hmm.. Met een tientje per stuk hoef ik het om de prijs iig niet te laten. :9

    @Tinuva: Hoeveel-delige serie is het?
    Ik geef de wetten van de magie nu een kans, maar normaal gesproken houd ik niet van series die maar door blijven gaan. 10 bv. is echt te veel.
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    weet nog dat ik vroeger altijd de Darren Shan vampier series las, geweldig was dat! alle 12 de delen :+
     
  18. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    De strijd om energie - R. op het Veld
     
  19. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.306
    Ik ben er ook in bezig. Heel tof inderdaad. Ben nu bij het derde deel aanbeland van de The Serpentwar Saga, Rage of a Demon King, maar dat boek is in herdruk. Ik moet dus een aantal weken wachten.

    De Eragon serie is ook heel tof. De film was echt afschuwelijk slecht. Gemiste kans. Binnenkort ga ik ook maar aan het derde boek beginnen...
     
  20. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    de shannara serie van terry brooks is ook leuk. de nieuwste speelt zich in de toekomst af :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina