De mobiele telefoontjes thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 25 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je echt wilt fotograferen raad ik je aan een leuke Canon te kopen. Als je simpel eens een fototje wil schieten met je mobiel voldoet de X1 ook. Als je meer wilt dan een simpel foto'tje maar uiteindelijk toch geen echt mooie foto's wil maken dan kan je N96 overwegen. De N96 zal ongetwijfeld een mooiere foto maken dan de X1 gezien de Carl Zeis lens. Al moet ik wel benadrukken dat deze foto's er ook niet geweldig uitzien op je pc of vergroot.

    Goede handige smartphone, X1 - Redelijke degelijke smartphone met een ietwat betere camera dan de X1 - N96

    De X1 is duurder dan de N96 dus mijn advies, vergelijk de specs, vergelijk de prijzen en kies op basis daarvan wat het meest bij je past. Eventuele negatieve berichten ben ik benieuwd naar. Heb op de X1 nog vrij weinig inhoudelijke kritiek gezien, de levering is een ander verhaal.
     
  2. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tip, maar het ging om het feit dat ik een alles in een toestel wil hebben, heb een goede spiegelreflex, maar dit is meer voor party pics. Dingen die ik heb gehoord over de Sony: panels werken traag, en voegen weinig toe. Selectie knopen (die metalen staafjes) zijn moeilijk in te drukken. Alles werkt op standaard windows mobile software, dus niet meer Sony walkman software, en hij kost bovendien nogal veel voor wat de telefoon kan. Maar goed ik zal het zelf allemaal wel nalezen.
     
  3. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Panels werken traag ---> betreft niet de retail versie, daar werken ze gewoon vlot
    Selectie knoppen ---> Durf ik niet te zeggen hoe dat in de praktijk uitvalt
    Windows Mobile Software ---> Opzich te doen maar walkman software was idd prettiger, stom dat SE dat niet direct heeft geïmplementeerd.

    Ik vind de telefoon ook veel kosten maar ik vind de X1 wel de mooiste smartphone van dit moment.
     
  4. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Wil graag een nieuwe abbo bij een andere provider (vodafone --> KPN). Moet ik dan eerst mijn vodafone opzeggen voordat ik pas naar een andere provider kan :confused:? Ik dacht dat als je abbo (heb dan 2 jaar) na 2 jaar dan afloopt en dan gewoon direct verder gaat ipv dat je eerst een brief moet sturen naar je provider om hem eerst af tezeggen.
     
  5. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Opzegtermijn van drie maanden bij Hi. Ik neem aan dat Vodafone ook wel zoiets heeft.
    Als je nummerbehoud wilt kan je dat aangeven bij het afsluiten van je nieuwe KPN-abonnement. Zij zullen dan je contract bij Vodafone opzeggen, echter gaat je nieuwe abonnement pas na de opzegtermijn in.
     
  6. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Okee ja, dan moet ik het toch nog opzeggen dus. Gare bedoeling ook, als ik hem wil verlengen bij een ander moet dat gewoon kunnen als je 'klaar' bent met je abbonement.
     
  7. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ook over opzeggen, een Hi abonnement vroegtijdig beëindigen, welke kosten zitten daaraan vast? Ik heb een Hi25 abonnement en betaal 20 euro per maand. Betekent dat ik dan de resterende maanden moet betalen? Als er bijvoorbeeld nog 4 maanden resteren, 4x 20 euro?
     
  8. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Uit de FAQ:

    Hoe zeg ik mijn abonnement op?
    Wil je je abonnement laten opheffen, bel dan naar 1200 en kies de optie 'Klantenservice'.

    Wil je je abonnement opzeggen en is je contract nog niet afgelopen? Houd dan rekening met een eventuele afkoopsom. Dit bedrag bestaat uit de abonnementskosten van de resterende maanden plus administratiekosten.

    N.B. Je contract wordt nooit vanzelf voor een nieuwe vaste periode verlengd. Zodra je contract is afgelopen kun je op ieder gewenst moment opzeggen, met inachtneming van de opzegtermijn van 3 maanden.
     
  9. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja zover was ik al. Ik hoopte dat iemand wist over die administratiekosten. ;)
    Even bellen dus maar. Al wordt het me zo wat duur..
     
  10. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je 20x4=80 euro aan beltegoed willen afkopen?
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Mijn X1 is binnen :) Lekker hoor!
     
  12. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee daarom doe ik het dus ook niet. Wilde van mijn contract af omdat mijn telefoon voor 90€ gerepareerd moet worden.. Samsung zegt dat het valschade is dus niet binnen garantie.. Lekkere service dus. Mijn u600 ziet er piekfijn uit, en het probleem zie ik op talloze sites terugkomen.
    Nu dien ik de rest van het contract dan maar uit met een goedkope Nokia 1650, bevalt me prima. Vind 20 euro per maand dan alleen wat veel, mja.
     
  13. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Zou dit ook zo zijn met T-Mobile? Ik kan het namelijk nergens vinden op de site van ze.
     
  14. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn abonnement moet ook weer verlengd worden ik mag dus ook een nieuw toestel uitzoeken. Nu zag ik de SE C902 staan en dit leek me wel wat. Iemand hier ervaringen mee? Of aanraders qua andere toestellen betreft.
     
  15. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Welk abonnement en welke keuzes heb je nog naast de C902?

    Ik zag laatst iemand die de C902 had. Hij maakt echt super foto's en je kan focussen met je vinger als ik me niet vergis. Zag er wel grappig uit, het toestel ziet er ook wel stijlvol uit. Verder zou ik zeggen klik voor gebruikerservaringen. Zonder vergelijkingsmateriaal is het lastig conclusies trekken.
     
  16. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu bij Vodafone een 2 jarig abonnement van 22,50 + Zorgeloos SMS'en. Nu zag ik dus dat er ook alweer een C905 uit is en neig ik toch meer naar die. Ik ben vrij tevreden over SE dus ik wil die wel aanhouden al hoor ik over Nokia ook altijd veel goede dingen. Ik hoef in ieder geval geen smart-phone, PDA, iets met touchscreen of andere toestellen met veel te veel functies die ik toch niet ga gebruiken. Dus gewoon:
    - Bellen
    - Sms'en
    - Kalender
    - MP3
    - Fotocamera
    - Bluetooth
    Dan lijkt mij de SE C905 wel een goede keuze, toch?
     
  17. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het design van de C905 je bevalt, de kosten hetzelfde blijven en je daar tevreden mee bent dan voldoet hij ruimschoots aan je eisen qua specificaties. Maar, aan de andere kant met jou eisen zou je ook prima een W800i/K750i kunnen houden/kopen in combinatie met een simonly kaartje (simyo/ tele 2 champion) en heel cheap kunnen bellen/sms'en. En flink wat kunnen besparen op je mobiele kosten, misschien ook een overweging.
     
  18. quasistatistiek

    quasistatistiek Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    @Darkzell

    Zou alleen wel bij een online shop bestellen.
    Heb zelf een Vodafone Basis 27.50 en betaal maar 22 eurie.

    Voor onbeperkt SMS krijg ik 5 euro korting per maand. Dat scheelt dus best wel.

    Ikzelf heb bestelt bij www.castle-e.nl en gekozen voor een gratis XBOX 360 :) Pro met spellen en met een Samsung J700. Als je alleen een duurder toestel wil krijg je er natuurlijk geen XBOX360 bij maar een goedkoper cadeau of soms zelfs geen cadeau.

    Uiteraard zijn er ook meerdere webshops te vinden alleen deze kwam goed uit de bus op diverse fora.
     
  19. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik weer :D

    Nou waarschijnlijk wordt het nu toch de SE W302 aangezien ik toch alleen de basisfuncties gebruik van een telefoon en deze ziet er vrij aardig en degelijk gebouwd uit.

    Maar nu het volgende,
    Mijn abo loopt dus over 3 maanden af alleen wil ik overstappen naar een andere provider. Dan ontvang ik de telefoon natuurlijk pas als mijn huidige abo afloopt en als het volgende ingaat. Of hoe gaat dit dan precies in zijn werk.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2008
  20. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Het abonnement gaat volgens mij pas in als je de simkaart in je telefoon geduwd hebt. Dus je kan de telefoon best een weekje eerder bestellen. 3 maanden lijkt me geen slim plan omdat er vast wel iets in de secundaire voorwaarden staat waardoor dit uitgesloten kan worden. Let wel op het nummerbehoud, je krijgt eerst een tijdelijke simkaart waarna (wanneer je je nummer mag behouden) later de nieuwe simkaart toegestuurd wordt. Het hangt wel van de provider af, heb je het nu over een nieuw abonnement of een prepaid aanbieder?
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina