De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb vanavond gekozen voor de Panasonic 42PZ85 :), ik was eerst vanplan de 42PZ80 te gaan bekijken maar die hadden ze er niet staan, wel op voorraad voor 1299.
    Ze hadden wel de 46 inch staan dus heb ik die maar even bekeken, tussen door wat vragen gesteld aan de verkoper etc, in m'n hoofd had ik al besloten dat ik hem via internet ging bestellen voor rond de 1000 euro. Maar toen kwam de verkoper naar me toe en zei dat ze van Pansonic te horen hadden gekregen (ofzoiets) dat ze de 42PZ85 voor 1249 mochten verkopen (dus 50 euro goedkoper dan de PZ80)(de PZ85 stond daar voor 1499). Dat leek me wel een goede deal opzich, maar toen kwam m'n vader er nog even tussen met een kreet ''voor 1200 nemen we hem mee'' en de verkoper ging akkoord. Jammer genoeg paste de doos niet in de auto maar nu brengen ze hem woensdag bij me thuis.

    Het is allemaal wat duurder geworden dan dat ik eerst in m'n hoofd had, maar ik denk dat ik nu wel een goed toestel heb voor films en games en waar ik flink wat jaren wat aan heb.
    Achteraf had ik hem ook bij redcoon voor 100 euro goedkoper kunnen krijgen :mad:, maargoed ik ben blij met m'n aankoop can't wait :).
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Gefeliciteerd! Schitterende televisie. In de basis hetzelfde als de PZ80 maar dan met wat extra digitale foefjes geloof ik, en een iets ander uiterlijk.

    En redcoon is kut :+ 't Is altijd beter om 'm in een fysieke winkel te kopen, zeker als je flinke korting kunt afdwingen (sowieso een Nederlands model, bonnetje, fatsoenlijke service e.d.).

    Hier alvast een uitstekende review om je lekker te maken :9

    http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PZ85B/
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    aha nu weet ik waarom ik plasma niet mooi vind .. ik ben dus een van de weinige die zo'n phosphor trail ziet :eek:
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De 85 heeft ook IFC, waardoor de tv tussenframes berekent. De tv bekijkt 2 frames en kijkt hoe een frame die er uit zou kunnen komen te zien en zet deze ertussen, om een nog vloeiender beeld neer te zetten.
    Ook bij 24p kan dit worden aangezet.

    Gelukkig kan je het ook uitzetten als je het niks vindt. Samsung noemt dit 100 hz motion plus en dat is dus hun 100 hz.
    De Pana heeft sowieso ook nog echte 100 hz.


    Vergelijk ze in de winkel en je weet het.

    Ik zit overigens op 2-2.5 van mn 50 inch plasma en gebruik deze ook dagelijks om te internetten. Heb mn pc monitor allang weggedaan. Draadloos toetsenbordje en muis en lekker op de bank zitten! :)
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  5. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Nope, ik zie ze ook en toch heb ik een plasma tv. Heb sinds Januari dit jaar ook een Panasonic en het is genieten met de grote G. Hiervoor een LCD gehad en een Plasma blaast een LCD op elk gebied omver. Heb na bijna een jaar nog steeds geen spijt, misschien kan hij wat groter maar dat is voor later ;)
    Ik heb hem toen trouwens voor 1400 euro gekocht bij Smits Arnhem, was blijkbaar dus behoorlijk goedkoop? Hoop begin volgend jaar eens tijd te kunnen maken voor een calibratie, bij wie had jij dat gedaan Ferry?
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0

    Ferry is me al voorgegaan :thumbs:

    Het paneel van jou LCD is inderdaad mooi zwart ja, en als je tv de backlight dimt krijg je ook echt zwart zwart. Maaaar...jou backlight kan niet dimmen en schijnen tegelijk. Je verliest de details en gradaties en dat is net wat ik erg belangrijk vind aan een tv. Vooral nu ik de laatste tijd erg veel films aan het kijken ben en sinds kort ook BluRays aan het kijken ben. De suite bij The Dark Knight is in donkere scenes op de LCD's gewoon 1 zwarte plek (op 3 LCD tv's gekeken/getest), op plasma's is het met details etc. weergegeven. Ook logisch eigenlijk, maargoed.

    Je hebt bijna 2x zoveel verticale beeldlijnen en 1,5x zoveel horizontale beeldlijnen. Maar dan nog houdt mijn plasma meer beeldlijnen over bij bewegend beeld. (MET de technische foefjes aan van jou Samsung dan ook nog) Of je moet veel foto's kijken, maar dat doe ik niet dus die tv's zijn niet aan mij besteed \o/

    Dan maar iets meer betalen aan stroom en een prachtig beeld hebben. Ik heb een iBook en geen PC met dikke vga-kaarten erin. Dus jij bent na dag 1 alweer veel meer kwijt met je 4870 :b:
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  7. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Wie zet er dan ook technische foefjes aan ;) En idd Plasma heeft echt zwart, LCD haalt het daar nog niet bij.
     
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Die foefjes moeten wel aan op die tv, anders daalt de motion resolution van 650 naar 300 ;)
     
  9. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de 4870OC had ik een 8800GTX.

    Ik heb geen interesse in stroom verbruik als ik daar iets voor terug krijg en bij Plasma krijg ik er niets voor terug. Ja dim beeld met phosphor lag.

    Het is grappig om te zien dat je HDTV test reviews quote wanneer het jouw het beste uitkomt en negeert wanneer het je niet goed uitkomt.

    Het blijft mij verbazen dat je niet eens kan onthouden dat ik een 4870 in mijn PC heb zitten terwijl je in dezelfde post dat nog gezegd heb.
    Ook leuk dat voor je dat jij schijnt te weten hoe ik mijn tv heb afgesteld.

    Voor de zoveelste keer ik heb zelf mijn tv ingesteld aan de hand van een lichtmeter, kleurenkaart en ter bevestiging heb ik DVE blu-ray gebruikt.

    Zo werken veel LCD's ja maar niet de mijne, ik heb geen dynamic dimming aanstaan en heb gewoon goede shaduw details.
    Overigens als je mijn quote van HDTV test leest en verschillende forums leest dan weet je dat de PX80 series juist last heeft van dynamic dimming.

    Ja jouw hd compatible en hd ready Plasma's verbruiken misschien niet zoveel meer, maar een full hd Plasma wel.

    Beauty is in the eye of the beholder.
    Ga maar lekker Sin City kijken op die phosphor duivel. Ik zou mijn tv voor geen goud ruilen voor 1 van jouw tv's.

    1024x768=786432
    1920x1080=2073600
    2073600:786432=2,64 (afgerond)
    Dat is dus bijna 3x de resolutie.

    Volgens de review van HDTV test houd je 700 over en mijn tv 650 met 100Hz aan op hoog, op de huidige firmware (1020.1) is de 100Hz getweaked dus wordt er een hogere motion resolution gehaald met 100Hz aan. Een motion resolution van 300 wordt alleen gehaald wanneer MCFI uitstaat.
    Wanneer er dus wordt vergeleken met MCFI aan haalt jouw tv nooit 2x zoveel motion resolution.

    Volgens mij ben jij hier de specs man, zie hierboven. Ik ben van praktijk en niet theorie.

    Voor mijn videokaart krijg ik wat terug en voor een Plasma ten opzichten van mijn LCD niet, stroomverbruik interesseerd mij niet als ik wat voor terug krijg en bij Plasma is dit niet het geval.

    Houd eens op met die misinformatie, er zijn geen LCD's of Plasma's die echt 100Hz zijn het is altijd een MCFI proces, dit is niet omdat ze geen echte 100Hz tv's kunnen maken, maar omdat er geen 100Hz bronnen beschikbaar zijn behalve de PC.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  10. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al tegen Ferry zei, jouw tv maakt gebruik van dynamic dimming niet de mijne en alsnog haalt mijn tv een zwartwaarde van 0.06cd/m2 (zelf gemeten).

    Ik denk dat je minder over motion resolution moet lezen en meer moet zien, want ik heb praktisch geen blur. Wanneer ik een andere Plasma zie dan wordt ik helemaal gek van de phosphor lag en het feit dat Plasma's niet met hoge contrast verschillen om kunnen gaan.
    Blur is inderdaad vervelend, maarja phosphor lag is net wat vervelender.

    Zoals ik al eerder zei tegen Ferry heb ik geen interesse in stroomverbruik als ik daar wat voor terug krijg, bij Plasma krijg ik dat niet.
    Overigens ga jij met iBook maar eens Crysis op 40fps spelen met alles op high op 1920x1080 met 16xAF.
    Al die multiplatform games die jij op je Xbox speelt kan ik op mijn PC spelen met 60fps echt op 1080p met 4xMSAA en 16xAF terwijl jij het moet doen met 30fps met 720p (of lager) met op zijn hoogst 2xMSAA en geen AF.
    Kijk dat is iets waar ik wel meer stroom voor wil betalen.
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je ook weet hoeveel je in totaal kwijt bent voor die pc en ik voor mijn console, dan ben ik helemaal niet ontevreden to be honest ;)

    Het blijft een eeuwige discussie en ik ben blij voor je dat LCD jou ding is, ik ben ook blij voor mij dat plasma het mijne is, omdat het voor mij mooier beeld geeft. Ik heb na de eerste 50/100 uur geen enkele keer meer fosfor trails gezien, die jij blijkbaar wel ziet.

    En nee, het is niet zo dat ik ze niet WIL zien, want als ik ze wel had gezien had ik de tv meteen retour gedaan en een LCD gekocht ;)

    Ik heb een grotere hekel aan blurry beeld of inputlag nadat de beeldverbeteraars aanstaan dan de fosfor trails waar ik niks van merk (en verder ook niemand die ik ken die een plasma heeft maargoed, sommige mensen zijn er blijkbaar echt gevoelig voor). Dan nog vind ik het details in de donkere gedeeltes bij plasma's erg overtuigend en de kleuren veel minder geforceerd dan bij een LCD. Het ziet er voor mij een stuk kunstmatiger uit dan het beeld van een plasma. Voor jou bljikbaar niet, voor mij wel.

    En btw, die iBook is uiteraard niet gehaald om te gamen, maar zoiets had je zelf ook wel al gesnapt denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  12. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand nog een adresje om goedkoop HDMI kabeltje te kopen?
     
  13. poffin

    poffin There is no spoon

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    eh mensen, kan iemand mij een goede HD TV aanraden? Ik zal het vooral gebruiken om op de Xbox 360 te spelen, dus films kijken enz zal niet belangrijk zijn. Budget is ongeveer tussen 600-700 euro.

    Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen :confused:

    Alvast bedankt!
     
  14. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Sja wil je echte graphics dan is er PC met uiteraard de extra aanschaf kosten en stroomverbruik. Het is inderdaad wat je er zelf voor over hebt.

    LCD is absoluut niet mijn ding, maar het geeft voor mijn ogen op dit moment het beste beeld met de minste problemen.
    Die kunstmatige look kan je bij een goede LCD uitzetten door alle beeldverbeteraars uit te zetten. Ook de kleuren kunnen natuurlijk ingesteld worden.

    Bij mijn LCD heb ik heel goed shaduw detail maar er zijn inderdaad LCD's die dimmen en daar dan shaduw detail verloren gaat. Deze LCD's kunnen het beste worden vermeden.

    Dat jij Plasma het mooist vind is jouw goedrecht, maar dat een ander een LCD mooier vindt is diegene zijn goedrecht.

    De A656 is vergelijkbaar met de W4500 en is dus een goede aanrader. De kleinere panelen zijn ook altijd net wat slechter qua paneelcontrast en beeldprocessors. Zo heeft de 32W4000 een 8bit paneel met een lager paneel contrast dan zijn 40" broertje.

    Gewoon bij een winkel in je buurt zelf even testen en neem dan niet een winkel met veel TL verlichting maar een winkel met wat normale verlichting zoals bij een willekeurige BCC.

    Ik zit achter mijn PC voor internet surfen, strategie games op zo'n 0,5-1 meter van mijn tv, wanneer ik een game speel met mijn Xbox 360 controller dan zit zo'n 2 meter van het beeld. Dit is allemaal goed te doen en super scherp.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  15. kasper91

    kasper91 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    hey

    ik ben dus van plan om eindelijk eens een nieuwe tv te gaan halen. Ik heb een budget van zo'n 600 euri's en ben dus opzoek naar een goede tv. Bij de MM kwam ik deze Sony Bravia tegen die deze week in de aanbieding is http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/sony/kdl-32u4000/specificaties/232692/

    Ik vond het een scherp schermpje en zit zwaar te overwegen om deze op te halen. Echter zou ik graag van jullie willen weten wat jullie hier van vinden en misschien weten jullie alternatieven in mijn prijsklasse. Ik gebruik de TV voornamelijk voor de Xbox360 en daarnaast voor films en digitaal tv kijken. Please help me O-)
     
  16. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  17. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb dus vandaag eindelijk mijn LG 42PG6000 tv binnengekregen. Het is dus een plasma tv en ik hoor sommige mensen op verschillende fora roepen dat hij erg veel last zou hebben van image retention maar na 2 films en een half uurtje Lips heb ik nog steeds nergens last van. Natuurlijk wel zo voorzichtig mogelijk geweest en de contrastwaardes op de helft gezet (zag er nog steeds uitstekend uit) maar verder eigenlijk redelijk los gegaan met de set.
    Echt genieten. Heb zelf geen last gehad van phosphor trail maar goed, dat ik het niet zie wilt niet zeggen natuurlijk dat het er niet zit. Ben zelf heel erg blij met mijn tv en denk ook dat het daar om gaat.
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    "Ik kies mn tv uit op beeldkwaliteit. Ik heb al 's eerder gezegd, ik zie me anders zitten met mn vriendin kijkend naar een film en dat zij zegt: Wat een klote beeld zeg! En dat ik zeg: zeker, maar hij is wel zuinig!"

    My god, ja joh wees maar blij met je plasma... *zucht*

    Net of wij allemaal klote beeld hebben, en jij met je plasma superieur bent aan ons LCD gebruikers...
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Wat een gezeik zeg. Iedereen heeft toch de keuze of hij voor LCD of plasma gaat? Neem aan dat iedereen kiest wat ie het mooiste vindt, dus het lijkt me verder zinloos om over te discussiëren.
     
  20. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    :) Precies, ik hou me er vanaf nu ook maar buiten. Het lijkt hier wel een beetje op de versus topic van PS3 vs 360 vs Wii van toen de console war net begon. 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina