1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof] Wat vinden jullie ervan? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Exact. En het 'gat' wat wij zien is dus een gebrek aan materie en licht. Omdat er direct om dat zwaartepunt geen licht is lijkt het een gat, maar er is gewoon niks :)

    Dat is althans wat ik er van begrepen heb en daar eindigt ook mijn kennis :9
     
  2. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe moet je je eigenlijk uitschrijven. Vind het hele geloof redelijke onzin, dus wil nog voor kerst laten uitschrijven van de christenen.

    Gewoon de kerk instappen?? :p
     
  3. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Je moet je waarschijnlijk uitschrijven waar je ingeschreven staat ;) Ik heb geen flauw idee waar dat is overigens.
     
  4. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Contactpersoon van de kerkenraad bellen oid? Krijg je geen kerkbode waar dat in staat?

    Ik ben zelf automatisch overgeschreven van Nunspeet naar Amsterdam, maar ik wil me eigenlijk uitschrijven maar ik heb nog niets gehoord van die gemeente in Amsterdam dus ik weet niet eens waar ik nu 'lid' van ben. 8) :+
     
  5. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, denk dat ik deze week maar eens de kerk inloop waar ik gedopt ben, en dan vraag ik het daar wel even.
     
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik neem aan dat Remco nog steeds geen onderbouwing heeft voor z'n beweringen? Ik wacht nog steeds hoor... En Svennies waarschijnlijk ook ;)

    Come on! Elaborate please! Waarom kun je er nooit zeker van zijn? Je beweerde dat we niet kunnen weten hoe snel fossielen fossielen worden en dat je ook maar moet 'geloven' dat het zo is als de wetenschap nu denkt.

    Ben zeer benieuwd hoe je tot die conclusie bent gekomen. Je hebt je er in verdiept, dus ik neem aan dat je goeie redenen hebt om dit aan te nemen...


    Oh ja. Nog maar eens een voorbeeldje van de rommel die de kerk de wereld in helpt:

    Pure haatzaaierij.

    Hoe denken Shriko e.a. hier over?
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2008
  7. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad pure onzin, dan heb je het in bijbel over gelijkheid (het Korinthiërs gedeelte dan :9)
    Ik vind dat je juist als kerk mensen moet respecteren zoals ze zijn.
    Je mag nu wel homo zíjn, maar je niet gedragen als een homo.
    Weet niet of jullie Bible Uncovered hebben gezien op National Geographic, maar dat was écht vet om te zien, ik geloof dat de 24e om half 11 ofzo weer een nieuwe komt maar dat was echt interessant.

    Heb echt iets van 10 uur geboeid gekeken haha :9
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dat bestaat uit een aantal delen neem ik aan? Eens kijken of dat via Google ergens te zien is :)
     
  9. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja meerdere delen, maar het was echt heel interessant om te zien, vorige keer ging het meer om wat Maria Magdalena nu eigenlijk was..
    Waaruit voort is gekomen dat ze voor 95% zeker geen prostituée was, maar eigenlijk de liefde van Jezus, na de dood van Jezus had Maria veel aanzien en is de door 'de machtige mannen' voor prostituée uitgemaakt zodat ze geen aanzien meer had en er dus niemand meer naar haar luisterde.

    Verder over de Heilige Graal die waarschijnlijk niet heeft bestaan, de Temple Knights, de aankomst van Maria Magdalena in Provence etc echt heel vet :9
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Wat een irritante bemoeial kan een paus toch zijn.
     
  11. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik hecht zelf geen autoriteit aan de Paus en aan zijn uitspraken, en heb ook niet zoveel met de leer van de katholieke kerk. Ze zijn daar heel stellig met hun interpretaties van de Bijbel. Dat kan ik ook wel begrijpen, want het is die stelligheid en verbondenheid en de gelijke leer dat de katholieken zo goed bij elkaar houdt.

    Ik denk niet dat homoseksuele relaties iets is dat God zo oorspronkelijk bedoeld heeft, en het is ook een onderwerp waar vele kerken mee worstelen hoe ze er mee om moeten gaan en dat is lastig. Maar bepaalde teksten die vaak aangehaald worden in de Bijbel over dit onderwerp kunnen ook vaak heel anders geïnterpreteerd worden. Maar het regenwoud is een directe bedreiging voor de wereld, homosekualiteit niet.
     
  12. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar daar gaat het dus fout hè,
    ze halen stukken uit de bijbel naar voren waarin staat dat God het niet zo heeft gewild, terwijl Hij dat boek helemaal niet heeft geschreven of er ook maar aan meegewerkt.
    De bijbel gebruikt maar 4 van de in totaal 30 evangeliën die er waren, die zijn dus vernietigd omdat ze 'het geloof niets goeds zouden doen'.

    De evangeliën zijn dus geschreven door de apostels rond Jezus.
    Daarvan zijn er dus 4 gebruikt en als je die inderdaad op een bepaalde manier interpreteerd, kun je uitkomen op wat de christelijken/katholieken er bij hebben bedacht, maar dat hoeft helemaal niet, als ik zo'n stuk lees kan ik er uit halen dat er heel iets anders mee wordt bedoeld.

    Ik vind het persoonlijk een schreeuw om aandacht van de paus, 'Oh ik merk dat er steeds minder mensen naar de kerk komen, laat ik weer eens over homoseksualiteit beginnen, dat hielp de vorige keer ook'
     
  13. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Christenen geloven dat de schrijvers van de Bijbel zijn geinspireerd door de Heilige Geest, en dan kun je dus zeggen dat God wel heeft 'meegewerkt' aan het schrijven van het boek.

    In de canon van de Bijbel zijn de vier evangelien opgenomen die inderdaad een goede samenhang hebben. De brieven van Paulus zijn het oudst, en iets later zijn de vier evangelien geschreven. Wat vaak niet verteld wordt is dat 'al die andere evangelien' vaak veel later geschreven zijn en soms ook nog eens geschreven in een hele kleine gemeenschap die hun gedachtegoed enorm in dat evangelie hebben gestopt. Bijvoorbeeld de gnostiek.
     
  14. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    De gnostici hebben inderdaad een hoop geschreven, terwijl Jezus nog leefde.
    Ze hebben al die evangeliën ong 50 jaar geleden in een bundel gevonden, hij zou toendertijd verkocht worden maar dat ging niet door, vervolgens lag hij 16 jaar in een kluisje in Amerika.
    Toen ze na die 16 jaar dat kluisje weer open deden was hij compleet vervallen en kapot, nu is hij weer terug in elkaar gezet en kunnen we dus eindelijk zien wáárom de kerk die dingen zo graag weg wilde werken.

    Volgens mij wordt daar of morgen of overmorgen een hele lange aflevering aan gewijdt op Nat Geo.
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2008
  15. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    net als elk boek, fictie. ik geloof nu ook niet in lord of the rings maar misschien over 2000 jaar zijn er gekken van wel :)

    Ik weet niet wat ik van alles moet geloven, maar heb nu een happy life zonder al die onzin dus ik vind alles best. ieder moet maar geloven in wat ze willen.
    al is het in de tuinkabouter van de buurman.
     
  16. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat je het geloof onzin kan noemen, daarnaast is de bijbel onvergelijk met LotR, maar ik snap je voorbeeld :9

    Ik denk dat het, vooral voor gelovigen, verstandig is om zoveel mogelijk te weten over het andere geloof.
    De min en pluspunten van jou geloof maar ook zeker die van andere.

    Ik bekijk het zo:
    Stel, je groeit op in Nederland in een christelijk gezin, je wordt opgevoed met het idee dat het christendom het beste geloof is die er is, en dat zij de enige zijn die weten wie God is.
    Maar wat als je nu 4000km verder was geboren, was je misschien wel Mohammedaan, dan was je weer bijgebracht dat dát het beste geloof in de wereld is en dat zij gelijk hebben.

    In elk geloof zitten hiaten, als je die van je eigen geloof weet en die van andere geloven, ben je goed bezig want dan weet je waar je het over hebt en heb je je ook verdiept in het geloof van iemand anders, in plaats van alleen maar te denken dat je eigen geloof het beste is zonder ook maar 10 seconden na te denken over een ander geloof.
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2008
  17. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan de Paus niet echt kwalijk nemen, hij doet en zegt wat de boek hem gezegt word. Ik zie liever mensen die het boek echt serieus nemen dan alleen maar kleine stukjes uit die boek halen wanneer het hun uitkomt. Want dat vind ik toch echt de grootste schijnheiligaards.
     
  18. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat niet wat de paus nu doet dan ?
     
  19. Farmir

    Farmir VIP User

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me toch iets belachelijks meegemaakt...

    Bij ons in de klas met levensbeschouwing:

    Leraar: Wie heeft er allemaal een kerstboom in huis?
    25 van de 28 vingers in de lucht.
    Leraar: Wie heeft er dan ook een stal?
    6 vna de 28 vingers in de lucht (in m'n klas is 90% katholiek)
    Leraar: Zo! En wie gaan er allemaal naar de kerk?
    20 van de 28 vinger in de lcuht...

    Ik heb dan zoiets van..
    Waarom ga je überhaupt naar de kerk? Oké, het meot van je ouders.. maar als je ouders niet eens een kerststal hebben terwijl dat wel hoort met kerst als je katholiek bent.

    Dan ga je toch neit voor jezelf anar de kerk meer? Doe je het dan allemaal voor andere? Om te laten zien dat je toch nog wel (een beetje) christelijk bent?
     
  20. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat ze júist wel voor zichzelf naar de kerk gaan, de ouders hebben geen stal gehaald, misschien dat zij dat wel wilden :9
    Al denk ik inderdaad niet dat dit het geval is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina