daar heb je gelijk in, maar dit ruikt naar illegaal copieren, en daar doe ik niet aan......
is off-topic by the way....
zat toevallig vandaag op tweakers te lezen, dat de prijzen van lege -r en -rw's omhoog gaan....
ook heb ik onlangs op tweakers gelezen dat de prijzen van dvd+rw branders binnen nu en een paar maanden, ongeveer 100 euro goedkoper gaan worden als de -r(w) branders.....
los daarvan, blijft het ook nog eens een feit dat + statistisch gezien meer compatible is met huidige dvd spelers... de stats zijn ongeveer als volgt (weet eigenlijk alleen de percentuele verschillen tussen de standaarden, maar de exacte getallen kunnen afwijken...weet niet meer precies):
Van meest compatible naar minst:
+R iets van 96 procent van de spelers kan dit aan
-R iets van 89 procent van de spelers kan dit aan
+RW iets van 70 procent van de spelers kan dit aan
-RW iets van 63 procent van de spelers kan dit aan....
maw: als je nu zou moeten gokken op een + of een -, dan zou ik echt voor de + variant gaan...
mede ook, omdat de prijzen van de +r en +rw's binnen niet als te lange tijd op hetzelfde nivo zullen zitten als de -.....
en diverse onderzoeken (op diverse plekken op net gelezen), blijkt, dat op dit moment alleen de -r nog aantrekkelijk is, omdat dus idd de discen goedkoper zijn..... als dit echter binnenkort anders word (+ word dan dus net zo duur of zelfs goedkoper), dan is -r hoogstwaarschijnlijk dood...... (uiteraard nog wel te gebruiken voor daar waar je hem voor gekocht heb, maar er word dan niet meer echt veel op doorontwikkeld...)
ps: misschien dat mijn mening ook wel een beetje gekleurd is, aangezien ik op de dvdr videorecorder afdeling van philips werk
Laatst bewerkt: 6 mrt 2003