Zelf gebrande DVD's afspelen.....???

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Assimarakis, 5 mrt 2003.

1. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    zoals ik al zei, bij mij werkt het perfect... Ga zo LOTR: TT ff kijken. (Heb 'm al in de bioscoop gezien, daar wil ik 'm toch als 1e zien uiteraard)
    cd-r's speelt ie jammer genoeg niet af. Maja, ken niet alles hebben he :mad: :+

2. Assimarakis

Assimarakis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Begint een beetje te kriebellen he al dat eerlijke gedoe.......

3. Assimarakis

Leuk Bevonden:
    0
    als ik het formaat weet wat ie afspeelt kan ik mischien een iets goekopere dvd brander kopen, ander moet ik die Sony kopen die brand alles.....

4. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    ik snap er nu ff niks meer van, bij de ene speelt ie CD-R WEL af en bij anderen (Incl. mij) NIET. Maar weer wel CD-RW !! Dat snap ik niet, zal dat eraan liggen welke dvd drive je in je box hebt?? ik heb namelijk de philips!!

5. TorLux

TorLux Nerd with a Gun

Leuk Bevonden:
    0
    yep..ligt aan de drive die er in zit....

philips, thomson of panasonic....

maw: gewoon effe testen met je eigen Xbox wat ie kan lezen....
    even een dvd+r, een dvd+rw, een dvd-r, een dvd-rw regelen via iemand die wel zon brander heeft, en gewoon effe testen voordat je zelf een brander koopt.... ;)

6. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    DVD-R werkt zowieso 100% bij ALLE xboxen.
    Ik heb al zeker 20 xboxen thuis gehad, en allemaal pakken ze DVD-R (sommige pakken andere merken DVD's beter dan anderen, maar het werkt altijd)...

Dus als je een brander wilt gaan halen om xbox-spellen/dvd films mee te BACKUPPEN dan kun je gegarandeerd een DVD-R(W) halen.

7. TorLux

TorLux Nerd with a Gun

Leuk Bevonden:
    0
    Zou toch even checken of ie niet toevallig ook +r en +rw kan lezen, omdat zoals het er nu uit ziet...

de +RW steeds meer naar de standaard gaat neigen als -RW...

en als de Xbox toevallig +r en +rw kan lezen zou ik toch voor een DVD+RW brander gaan.....

8. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Ik zou zowieso niets op RW branden. Die zijn toch veel duurder...
    Gewoon R.

[edit]
    En DVD+R zijn veel duurder als -R, dus volgens mij wordt (is) DVD-R echt de standaard. Deze werken toch overal perfect in, dus waarom zou iemand anderen willen?!

P.S. ik heb zelf een 4 speed DVD-R(W) dus misschien vandaar, maarja de info die ik geef is wel waar!
    [/edit]

Laatst bewerkt: 6 mrt 2003
  9. Buffalo X

Buffalo X Anti - Bruges

Leuk Bevonden:
    0
    Maar eum voor een backup van een game te maken heb je toch een modchip nodig??? Of niet?

Ow verkeerde quote :eek: sorry... maar mijn vraag blijft dezelfde

10. BandOfBrothers

BandOfBrothers Wow,There's Internet

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of je een kopie mag branden voor jezelf (om de originele xbox games goed te houden ,dus zonder krassen).
    Iets in de trent van backups van je originele muziek cd's ?

11. TorLux

TorLux Nerd with a Gun

Leuk Bevonden:
    0
    daar heb je gelijk in, maar dit ruikt naar illegaal copieren, en daar doe ik niet aan......

is off-topic by the way....

zat toevallig vandaag op tweakers te lezen, dat de prijzen van lege -r en -rw's omhoog gaan....

ook heb ik onlangs op tweakers gelezen dat de prijzen van dvd+rw branders binnen nu en een paar maanden, ongeveer 100 euro goedkoper gaan worden als de -r(w) branders.....

los daarvan, blijft het ook nog eens een feit dat + statistisch gezien meer compatible is met huidige dvd spelers... de stats zijn ongeveer als volgt (weet eigenlijk alleen de percentuele verschillen tussen de standaarden, maar de exacte getallen kunnen afwijken...weet niet meer precies):

Van meest compatible naar minst:
    +R iets van 96 procent van de spelers kan dit aan
    -R iets van 89 procent van de spelers kan dit aan
    +RW iets van 70 procent van de spelers kan dit aan
    -RW iets van 63 procent van de spelers kan dit aan....

maw: als je nu zou moeten gokken op een + of een -, dan zou ik echt voor de + variant gaan...
    mede ook, omdat de prijzen van de +r en +rw's binnen niet als te lange tijd op hetzelfde nivo zullen zitten als de -.....

en diverse onderzoeken (op diverse plekken op net gelezen), blijkt, dat op dit moment alleen de -r nog aantrekkelijk is, omdat dus idd de discen goedkoper zijn..... als dit echter binnenkort anders word (+ word dan dus net zo duur of zelfs goedkoper), dan is -r hoogstwaarschijnlijk dood...... (uiteraard nog wel te gebruiken voor daar waar je hem voor gekocht heb, maar er word dan niet meer echt veel op doorontwikkeld...)

ps: misschien dat mijn mening ook wel een beetje gekleurd is, aangezien ik op de dvdr videorecorder afdeling van philips werk ;)

12. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    dat mag mit's je de orgineel hebt;)

13. The Summoner

The Summoner X...B...O...X

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb altijd al gekopierde dvd`s op mijn xbox willen afspelen!
    maar hoe duur is een DVD brander? ( waarvan ik wel zeker weet dat mijn XBOX de cd`s pakt? )

Extra info!:volgens mij heb ik een thompson drive!

14. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    ja man ik heb harry potter 2 al 3 maanden ofzo en das best fijn aangezien ik 2x voor een volle bios had gestaan |:-

15. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ow wa jkammer ik ook hoor toen zijn we naar 007 gegaan en nu heb ik harry maar gewdownload en op een cr-r gezet
    maar ik snap nie wat die - en die + bij die dvd's horen!!!

16. Xearo Li

Xearo Li Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    koop een executer 2 of 2,5 en je kunt dvd's kijken van alle regio's

17. Assimarakis

Leuk Bevonden:
    0
    wat is dat...?

18. Assimarakis

Leuk Bevonden:
    0
    wat is dat...?

19. Ajax

Ajax Guest

zelf de mods praten over illigale dingen

harry potter 2 :eek:

Laatst bewerkt door een moderator: 7 mrt 2003
  20. Assimarakis

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag namelijk een leuke aanbieding van een pc van siemens, al helemaal klaar voor video bewerking met een dvd brander +rw geloof ik.

Deel Deze Pagina