1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat heb ik ook, ik heb zo'n pakket gekozen en daar kreeg je dan een gratis herkansing bij. Op zich is het niet zo'n probleem maar ik had hem gewoon graag in een keer willen halen:9
     
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
  3. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad een afschuwelijk ongeluk. Hoewel ik zelf niet kan begrijpen dat je zo moe zou kunnen zijn dat je achter het stuur in slaap zou vallen. Maar dat maakt het niet minder erg.

    Ontopic, inmiddels mijn B-rijbewijs 1,5 jaar en een intake gedaan voor A en C + chauffeursdiploma. Ik moet toch zeggen dat dat aardig tegenvalt. Alle theorie en een klein deel van het spiegelen is toch aardig weggezakt. Tevens heb ik al een aantal malen op een verlengde bestelbus gereden, maar zo'n vrachtwagen is toch een stapje verder. Een motor daarentegen is weer net het tegenovergestelde, maar ik heb nog aardig wat lessen nodig voor ik voertuigbeheersing onder de knie heb. Volgende week ga ik voor beide regelmatig lessen :D.
     
  4. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bevalt het motorrijden? Ik snap niet precies op welke tegenstelling je precies doelt. Ik ga binnenkort mij cat. A examen aanvragen en dan hopelijk slagen en de weg op! Doe je die chauffeusopleiding vanuit een bedrijf?
     
  5. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Met die tegenstelling bedoelde ik meer dat ik kort na elkaar C en A voor het eerst had gereden, en C is groot, zwaar, langzaam, vooral veel spiegels. Terwijl motoren juist extreem licht en wendbaar zijn. C-opleiding doe ik inderdaad via een bedrijf.

    Het motorrijden bevalt wel - het gevoel wat ik erbij heb is goed - maar ik had vooral veel moeite met bochtenwerk (maarja, voor ik kon fietsen duurde ook een tijdje :D, dus misschien is het een kwestie van oefenen).
     
  6. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik kan lekker zeggen dat mijn lessen over zijn, maandag aanvraag voor rijbewijs en donderdag/vrijdag even ophalen :eek:

    (had een nieuwe van het CBR, ook meteen de eerste die niet ging clustern)
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kreeg laatste van mijn werkever een ultra-verlengde Renault Master mee , die hadden ze in Duitsland gehuurd.
    Heb er 2 dagen mee rond gereden ( bijna 1500 kilo lading) en kreeg toen bij een klant je daar minimaal Rijbewijs C (ik heb BE) voor nodig had.
    Totale gewicht was >4500 kilo 8)
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    :lol: goed bezig.....Valt dat niet toevallig onder de economische delicten :+?


    Jullie dat ook gezien bij weg misbruikers? Die boete was 2500 € ofzo :eek:

    Vanwege 30 % overbelading....
     
  9. dvdspeler

    dvdspeler Guest

    Vanmiddag om 4 uur weer rijles :) , de 3e keer. Ik vind het nog altijd leuk!
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het bedrijf waar ik werk is een economische delict :+

    Het laad vermogen van de ultra-lange bestelbus is bijna 2000 Kilo.
    Er zijn maar een handje vol bedrijven die deze bestelbussen gebruiken in Nederland.
    In Duitsland zijn ze gewoon te huur en daar huurt mijn werkgever ook altijd de bestelbussen en vrachtwagens.

    Als ik geweten had dat ik daar niet in mocht rijden , had ik het natuurlijk ook niet gedaan.
     
  11. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    In de haven komen vaak van die verlengde sprinterbussen die op de boot moeten. Dat is natuurlijk eigen terrein dus dat boeit niet. Maar inderdaad is een maximum toegestane massa van >3500 kg C-rijbewijs :)

    Toch is het verschil tussen zo'n bestelbus en een vrachtwagen nog significant - een bestelbus kan ook nog best hard, je zit lang niet zo hoog als bij een vrachtwagen en vooral de breedte maakt het verschil. (en het aantal spiegels)
     
  12. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb morgen weer rijles,
    heb vorige week men theorie in 1 keer gehaald had 2 fout
    men scooter certificaat had ik ook in 1 keer, en nu nog zorgen dat ik voor de rest voor men rijbewijs slaag!!!

    ik was 23november 18 geworden en heb pakket van me ouders gekregen en al dus ik ging dinsdag ook meteen op voor theorie maar een bekende van mij moest ook, en die had het echt triest gemaakt 18 FOUT had die hahah toen heb ik hem mijn leerboek maar gegeven en nog 8 uur online dus hopen dat die 17december wel slaagd.
    maar ik had leerboek niet gebruik heb alleen 7uur online geleerd.
    en als het goed is heb ik snel cursus, ofja snel cursus we hadden afgesproken tussen de 5 en 8 weken dus is redelijk snel
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2008
  13. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    ^^ Nee dan heb je geen snel cursus. Dat is in 7/10/13 dagen. Ik had het in 3 weken gedaan, 30 lessen, hij noemde het altijd semi-spoed cursus. Maarja, het is sneller dan de meesten het doen.
     
  14. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt, maar dat wou ik niet binnen 10 dagen want dat is echt snel en dan zit je alleen maar te rijden.
    als ik het binnen 6 weken haal vind ik het wel goed de meesten doen er 10 weken of langer over dus.
    heb trouwens 35 lessen geen 30
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Waar kan je online leren?

    Ik heb nu een ANWB theorie en vragenboek te leen uit 2005. Moet het denk ook wel mee lukken. Zullen wel wat dingetjes gewijzigd zijn, maar wellicht dat er online nog wat gratis proefexamens te doen zijn. Verwacht hem wel in 1x te halen.

    Donderdag heb ik na 1,5 week weer een les, m'n 8ste.
    Heb gemiddeld twee lessen per week, soms 1. Heb er zelf niet extreem veel haast mee. Verwacht rijbewijs rond februari te halen.
    Heb voorlopig toch nog wel een jaartrajectkaart voor de trein.

    Af en toe ben ik wel al een beetje rond aan het kijken op sites voor een leuke auto. Genoeg wagens voor een leuk prijsje te vinden.
     
  16. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0

    ik had een boek en 15 uur online erbij gekocht van veka-best.
    dit kost 60euro maar is wel zeer handig, ik had alleen 7uur de vragen en examens online geoefend en ben in 1 keer gelsaagd met 2 fout.

    als het geen haast heeft dan is 1 tot 2 lessen per week inderdaad goed, maar ik wil het wat sneller dus dan ook wat meer lessen in de week he, denk dat ik rond de 6 lessen per week pak en dan zie ik wel verder.

    ja meer auto's dan geld haha, ja staan zeker genoeg tekoop Maar ook GENOEG vrakken waar je andermans elend koopt en dat is niet de bedoeling haha.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2008
  17. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik vind die online tests niet zo boeiend. Ze zijn wel handig om een idee te krijgen van het examen, maar bijvoorbeeld het chauffeursdiploma bestaat uit veel meer theorie en daar heb ik alleen het boek bij nodig gehad.
    Ik heb het in ieder geval eindelijk gehaald dus kan beginnen met C-lessen vanaf 3 januari, 27 januari examen :D
     
  18. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu alweer bijna een week geslaagd :D
    Wel balen dat ik 5 januari pas m'n rijbewijs op mag halen, maar dat mag de pret niet drukken :cool:
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Niet eens versnelde procedure gedaan? :cool: :+

    Als je 3 januari belt hebben ze hem ook al hoor :)
     
  20. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, zonde van m'n geld, en ik ga morgen inderdaad even bellen of ze hem al hebben.. Is het slimmer om te vragen of ze hem "al" hebben, of "eindelijk"? :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina