Israel/Palestina

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 9 jan 2009.

1. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een topic over de hele situatie in Israel/Palestina.
    Zoals iedereen wel weet heeft Israel de Gazastrook binnengevallen, nadat Hamas het staakt-het-vuren heeft opgezegd en dagenlang raketten op israel heeft geschoten.
    Israel houdt nu al enkele dagen huis in de gazastrook en dit wordt ook breed uitgemeten in het nieuws.

Het doel van dit topic is om te discussieren over een de gaza-oorlog, maar ook, als deze is afgelopen, een plek om nieuws over de situatie te bespreken.

Op dit moment is er een kamerdebat aan de gang over gaza.
    Hier de livestream: http://www.nos.nl/politiek24/

2. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn mening over deze kwestie is dat Israel volledig in zijn recht staat om een tegenaanval in te zetten. Je kunt als land niet de eigen bevolking willekeurig laten beschieten door Hamas.
    Daarbij heeft Hamas deze reactie van Israel uitgelokt en vervolgens gebruiken ze de propagandabeelden om israel in een slecht daglicht te zetten.
    Hiermee gebruiken ze hun eigen bevolking.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij heeft Israel het zelf veroorzaakt, om Palestina helemaal te isoleren.
    Maar deze discussie zal er altijd zijn. Want anders was 40 jaar geleden het probleem al opgelost.

4. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Beide landen moeten ermee ophouden. Jaar in jaar uit heeft het alleen maar ellende met zich meegebracht. Aangezien de hele wereld ''israel'' carte-blanche geeft ,zal israel nooit wijken of stoppen, daar hebben ze teveel trots voor.

Van mij part mogen de wereld-leiders stoppen met steun voor israel en zorgen dat er een oplossing komt, anders zal dit nooit ophouden.

Weet dat het vrij idealistisch klinkt en ook zeker onrealistisch , maar ja ....... dit is ook geen leven zo voor de palestijnen.

Raar wat geloofsovertuiging kan doen.

5. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Is één van die landen onze bondgenoten bij NAVO?
    Zo niet, dan ben ik er zwaar op tegen dat onze politiek er mee gaat bemoeien.

6. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn allebei schuldig, maar de manier hoe Israel Palestijnen behandelen is schandalig. Enorm veel burger slachtoffers, die mensen zitten al jaren opgesloten als dieren op een klein stukje land en kunnen met moeite eruit.

7. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    De oorlog tussen beide landen vind ik een moeilijke kwestie, probleem is dat ze beide fout zitten. Een compromis zie ik voorlopig niet zitten. Ik moet wel zeggen dat de manier waarop Israel bezig is wel belachelijk is. Het laffe vertoon van de politiek vind ik ook schrikbarend..

8. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoogtijd om Israël eens een halt toe te roepen als wereld. Behalve de oorlog wordt Palastina door Israël ook uitgeknepen tijdens staak het vuren. Ze worden aan alle kanten uitgeknepen en mogen niets.

Waarom Israël nooit wordt aangesproken op wat ze doen is mij een grote vraag.

Wat Palastina doet is overigens ook niet goed te praten, maar het is niet 'vreemd' dat ze iets doen. Heel de wereld knijpt Palastina uit...

Hoe dan ook, lastige kwestie met te veel geschiedenis. Daarbij zijn beide landen te fanatiek om ooit op te geven en zijn ze pas blij als de ander weg is. Ik denk niet dat ik het einde van dit conflict nog ga mee maken. Komt vast wel weer een staak het vuren, maar die heeft ook niet het eeuwige leven.

Hulde voor Obama die wilt ophouden met de isolatie van Hamas.

Laatst bewerkt: 9 jan 2009
  9. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    Wat wil Obama doen dan?

Ik denk dat de oplossing voor dit probleem is, dat Israel zich terug trekt uit het Palestijnse gebied (Oostelijke kant van de jordaan) inclusief alle nederzettingen net zoals in de Gaza strook.
    Vervolgens moeten ze niet (zoals bij Gaza gebeurde) de grenzen gaan controleren en alles controleren wat naar binnen gaat: voedsel, mensen, enz.

In ruil daarvoor moet Palestina veiligheid garanderen en Israel erkennen.
    In de gaza-strook kunnen mensen dan de economie gaan opbouwen.

Dit is volgens mij ook zoals het in het vredesverdrag staat wat alle arabische landen ondersteunen. Alleen Israel wil dit niet.

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Wéét U ook de échte reden waarom hamas dat bestand heeft opgezegd en terug raketten is beginnen afschieten op sderot en ashkelon...

Wel na een maandenlange relatieve rust in de gazastrook heeft een israelisch legerteam tijdens een raid in de gazastrook 6 hamasstrijders gedood....

Dat was de reden waarom hamas het bestand opzegde....

Hoezo mijn beste,het was israel die het staakt het vurenbestand als eerste hebben geschonden....
    En wéét U waarom de hamas steeds weer sderot en ashkelon onder vuur nemen...
    Omdat deze dorpen van oorsprong palestijns waren,namelijk naijd en al-majdal en tot in 1948 door palestijnen werden bewoond en van wie een gedeelte van de bevolking tijdens de israelische-arabische oorlog wegvluchtte uit het oorlogsgeweld...

Na de wapenstilstand destijds werden de resterende inwoners die er nog waren uit hardhandig uit hun huizen verjaagd en naar de gazastrook gevoerd om in tentenkampen te gaan wonen waarna bulldozers de dorpen met de grond gelijkmaakten....

En enkele jaren later stichtten de zionisten op de ruines van deze dorpen sderot en ashkelon.....

De zionisten zijn juist de uitlokkers van het geweld dat er momenteel gaande is en waarbij ze weer op géén clusterbom meer of minder blijken te kijken,en waar de bombardementen en artilleriebeschietingen onder de burgers véél te veel slachtoffers eisen waaronder een groot deel kinderen....

Ze schrikken er zelfs niet voor terug om VN scholen te bombarderen en medische hulpposten van de VN te vernietigen....

11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Wat Hamas doet is verkeerd, maar de buitenproportionele revanche van Israël slaat natuurlijk helemaal nergens op. Bovendien maakt een kat in het nauw rare sprongen. De Palestijnen zitten als ratten gevangen en worden ook nog eens misbruikt. Zo wordt water van Palestijns grondgebied door Israël gewonnen om zelf te gebruiken én terug te verkopen aan de Palestijnen voor woekerprijzen :lol:

Slaat toch helemaal nergens op.

Beide kanten zijn zo fout als de neten maar gezien de manier waarop Israël z'n macht misbruikt hebben de Palestijnen toch écht mijn sympathie in deze.

12. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    ik heb altijd geleerd

2 vechten 2 schuld

edit@ blijkbaar verkeerd geleerd :p

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat zal ik effe checken als ik jou was. Herriner je de laatste grote oorlog?

14. eagle50

eagle50 FIFAPRO

Leuk Bevonden:
    0
    Israel is op dit moment zoiezo niet goed bezig.
    Ik wil echt niet meer gewonde/dode kinderen zien op tv.
    Ze moeten allebei stoppen en samen iets bedenken om deze oorlog te stoppen
    Maarja het moet wel van beide kanten komen.

Trouwens mooie beeld van FREDRID OMAR KANOUTE na zijn doelpunt

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Weet U ,vandaag is er een bericht uitgegeven over hoe de israelische soldaten een kleine honderdtal palestijnen onder wie véél kinderen evacueerden en in een gebouw onderbrachten....
    Om 24 uur later datzelfde gebouw te gaan bestoken met panzergranaten,en tevens de hulpdiensten een volledige dag tegenhielden om hulp te gaan bieden...

Het resultaat is 30 doden in totaal onder wie ettelijke kinderen....

Tja,je zal maar een palestijn wezen die moet toezien wat er allemaal gebeurd en wiens kinderen een uiteindelijk zinloze dood sterven....

Haat nietwaar, dat is het enige wat die palestijn dan nog zal rechthouden....

En dan zijn de zionisten verbaasd dat de palestijnen hun hartsgrondig haten...

Nou ja, ze hebben het er zelf naar gemaakt door hun palestijnse medemensen in kampen te stoppen,nét zoals zijzelf lang geleden ook in kampen werden gestopt....

En waar zij de wereld telkens wéér vertellen hoe hard hun lijden destijds was,zijn ze nu volkomen blind voor het lijden dat zij de palestijnse bevolking aandoen....

16. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik las 't vanmorgen ja. Belachelijk.

17. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dit echt nergens op slaan.....zoveel onschuldige mensen die vermoord zijn vanwegen een stukje.....zoveel kinderen die vermoord zijn....

18. Sebass

Sebass Schizz Artist

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig zijn de indonesiers nooit hier naartoe gekomen om huis te houden.

Achja oorlog zit in ons bloed. Klinkt misschien hard maar zolang niet iedereen vrede wilt zonder daar wat voor op te offeren dan zal het ook nooit gebeuren. (en hoogst ws dus ook niet)

Btw was het niet allemaal Engeland z'n schuld met kolonisatie enzo?

wrm discussiëren wij der in gods naam over wat hebben wij er verder mee te maken? Laten wij nou maar naar onze problemen in ned kijken (trouwens dat is ook voor een groot deel met moslims)

Hey.. nu valt me wat op hmmmm

19. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi gezegd.

Zag laatst een Israelische leraar op TV die werd gevraagd wat hij van de recente ontwikkelingen vond. De ondertitels wareen in grote lijnen:

'Okay, there is war. But so what? It's not like its the end of the world.'

Zeg dat tegen die 1000 onschudlige slachtoffers waarvan 20% kind.

20. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10

Een van de grootste oorzaken daarvan kwam toch echt van de kant van de geallieerden hoor.

Deel Deze Pagina