1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV / Net] PowNed / GeenStijl

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Willem, 12 jan 2009.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Tja, wie kent vandaag de dag GeenStijl niet? Het is één van de meest drukbezochte internetsites onder jongeren en hun leus 'Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend' heeft samen met de publicaties tot heel wat oproer in Nederland geleid. Dat GeenStijl nu ook een publieke oproep wilt beginnen, leidt tot felle discussies.
    De hoogste tijd om een GeenStijl topic te beginnen!

    [​IMG]

    Wat? GeenStijl
    Waar? www.geenstijl.nl / www.geenstijl.tv / www.dumpert.nl
    Wie? Rutger Castricum (presentatie) / Marck Burema (red) / Ambroos Wiegers (red) / Dominique Weesie (dir)
    Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/GeenStijl


    De site:

    Nou, werp een korte blik op www.geenstijl.nl en je komt al veel te weten. De site blinkt uit in het, of je dat nou leuk vind of niet, brengen van strak geschreven, voornamelijk subjectieve berichten die ingaan op de actualiteiten. Vaak worden hierbij beschuldingen gemaakt naar mensen of organisties, of worden deze ronduit belachelijk gemaakt. Jammer genoeg of juist hardstikke tof dat GeenStijl altijd nét op het randje balanceert van het toelaatbare of zelfs legale.

    Internet-tv

    Via www.geenstijl.tv kan iedereen 'genieten' van Rutger ''Ruktor'' Castricum, rechts balletje, dat mensen gaat interviewen al dan niet treiteren. Met name een fragment waarin hij ex-minister Ella Vogelaar vraagt naar haar spintdoctor (klikje) heeft voor heel wat ophef gezorgd. 'Mevrouw Vogelaar houdt de kaken stijf op elkaar' aldus Castricum. Daarnaast zijn er op de site, in het archief, nog heel veel andere filmpjes te vinden waarin Rutger evenementen bezoekt, politici spreekt en de mening van de burgers vraagt. Ook is hij laatste naar Kamp Holland geweest, waar uitgebreid verslag van uitgebracht is. Ik moet zeggen dat ik dit een alleraardigst item vond, want ik kreeg dingen te horen van de militairen die ik nog nooit eerder gehoord of gezien had in andere media.

    De publieke omroep

    En toen wilde GeenStijl een publieke omroep beginnen! LLINK moet er uit, GeenStijl met POWNED (klikje) moet er in. Daar heb je 50.000 leden en nog wat goedkeuringen voor nodig. Vraag is natuurlijk, háált GeenStijl het ledental in de eerste plaats, en ten tweede, wat wordt nou het nut van POWNED?

    GeenStijl in de media

    Dominque Weesie bij De Wereld Draait door (klikje)

    Rutger Castricum bij De Wereld Draait door (klikje, matige kwaliteit)

    Genoeg stof tot nadenken...

    Brand los!
     
  2. Magixz

    Magixz Give me some fun

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze doen hun naam wel eer aan Geenstijl het is gewoon echt onzin, van mij hoeft het niet zo'n omroep erbij we hebben er aan 1 al genoeg BNN :p
     
  3. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ze zeker een punt hebben.
    De media is over het algemeen links en ik denk dat Geenstijl een uitweg biedt voor de rechtsdenkenden. Wat ook uit het filmpje blijkt is dat ze een soort BNN zijn/willen worden, dus een beetje rebels. Maar toch meer de actualiteiten op willen zoeken.
    Wat ik vooral hoop is dat ze daar een beetje kwaliteit aan kunnen geven, want voor die crappy zooi heb je RTL-boulevard al. Ik hoop dan ook op een programma wat een soort tegenhanger van NOVA is.
     
  4. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat ze het alsjeblieft halen........laat ze de beerputten maar opentrekken.

    Hilversum is een links bolwerk, dat al jaren lang mensen NIET objectief benaderd/bedonderd.

    Een rechtser geluid zou alleen maar gezond zijn.
     
  5. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben direct lid geworden, lees Geenstijl echt al tijden bijna dagelijks:) Het is trouwens minimaal 50.000 leden, niet 500.000, dat zou echt ziek zijn.
     
  6. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat Geenstijl overgenomen was door de Telegraaf Company of iets dergelijks. Mogen ze dan wel nog gewoon een (gesubsideerde) publieke omroep vormen?

    Hoewel ik zelf ook politiek rechts ben zal ik me echt nooit van me leven aansluiten bij POWNED. Als je ziet wat voor`n regelrechte idioten er op die site van geenstijl zitten..
     
  7. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat v.d. idioten moetje met een korrel zout nemen.........is gewoon een soort van cynisme gemengd met anoniem stoer doen.
    Best wel leuk soms.
     
  8. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Meh dit soort achterlijk geschreeuw hoor ik wel vaker. Puur gebaseerd op onderbuik gevoelens.

    http://www.nrc.nl/media/article1892249.ece/De_talking_heads_top-100_op_televisie

    Ik zie eerlijk gezegd weinig toegevoegde waarde in een rechts bnn aftreksel. Maargoed goeie tv is goeie tv. En als ze het halen goed voor ze, ben benieuwd of ze het dan waar kunnen maken.
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Even aangepast ja. ;) Bedankt. :)
     
  10. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Geenstijl heeft volgens mij gemiddeld veel meer hoger opgeleid publiek dan andere entertainmentsites. Merk je ook zeker wel, alleen je moet de humor wel weten te waarderen of begrijpen.


    En over links of rechts, dat maakt mij even niet zo veel uit, maar je weet nu al dat het in ieder geval geen politiek correcte zooi wordt. Ben wel heel benieuwd waar ze hun zendtijd mee gaan vullen, want ik denk eigenlijk wel dat GS gewoon het beste werkt op internet.
     
  11. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede zaak voor onze PO. Slechte zaak voor geenstijl.
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hihi, Tim weet het mooi te verwoorden. Daarnaast ben ik het ook eens met Bibi.

    GeenStijl heeft die internetcultuur van stomme pubers of nerds die achter hun computer naar Rutger en zijn avonturen gaan kijken. De site blijkt echter voornamelijk bezocht te worden door gemiddeld- en hogeropgeleiden die benieuwd zijn hoe GS de actualiteiten bespeelt, politici treitert en reageert op het sociale milieu (of zijn dat te veel mooie woorden? :+ ).

    Ik vraag me dan ook af wat ze écht op de PO moeten. GeenStijl moet toch ietwat underground blijven, ondanks de impact die het heeft op Nederland. Dat maakt het ook zo speciaal. Hoe een zo simpel opgezette site, zoveel in beweging kan zetten.
    Daarnaast heb ik het idee dat GS alleen maar op de PO wilt 'omdat het kan'. Lekker treiteren, LLINK er uitgooien en tonen hoeveel fans GS heeft. Wat wordt de inhoud nu? Wil ik Rutger wel zo groot op mijn dure HD-TV zien? Dankjewel kinderbijslag.
    En als laatste noemde Weesie (directeur/baas) dat LLINK geen nut heeft op de PO en er daarom af moet. Vraagt Matthijs van Nieuwenkerk hem (verkiezen van het TV-moment v.h. jaar), wat is dan het nut van POWNED/GS? Ik kan niet zeggen dat ik een antwoord gekregen heb.

    Ben benieuwd!
     
  13. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier zeg je exact wat GS wilt. Overigens is het niet alleen een promotiestunt en gewoon 'een uitbreiding' van het bedrijf. Alleen hebben ze bij GS nog niet door dat er op deze manier alleen maar meer fans gaan afhaken en nog meer mensen het merk Geenstijl gaan haten. Want nee, TV en radio is niet genoeg. Als we Weesie moeten geloven zal er namelijk ook gauw nog eens een blad gaan bijkomen.

    Allemaal hartstikke enig.
    Maar moeten deze mannen niet gewoon blijven doen waar ze goed in zijn?
    Oftewel een weblog blijven bijhouden in de vorm van hun 'geenstijl'?
    Dus kritisch lamlullen over de actualiteit?
    Ja! Ik zie de slager namelijk ook nog geen broden bakken.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Mooie punchline. ;) En exact wat ik denk. TV is meer prominent aanwezig dan internet.
     
  15. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt een volwassen en beleefde manier om een discusie te voeren, chapeau !

    (dat is frans voor hoedje)
     
  16. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik kan best 5 euro nog wat missen in het jaar. En als het niet door gaat krijg ik het terug, je het mogen irritante rechts denkende rukkers zijn, maar het zijn geen dieven (ze krijgen al genoeg geld van inderdaad die telegraaf groep en adverteerders) Als het wel doorgaat hebben we weer wat nieuwe shit op tv.
     
  17. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig onderbouw ik mijn mening wel met een publicatie. Inplaats van onderbuik gevoelens als feiten neer te zetten, en beschuldigingen te maken die je toch niet kan ondersteunen met feiten. Maar je hebt gelijk populaire one liners getuigen van een totale beheersing van het discussiëren
     
  18. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit mag wel, zolang het omroepgedeelte niet als doel heeft om winst te maken (er is geloof ik ook al een omroepvereniging in het leven geroepen ;)). Ik vermoed ook dat het eigenlijk een stille wens is van de Telegraaf Media Groep om meer te doen op televisie en een publieke omroep is dan natuurlijk dubbel lachen ;).

    Ik ben benieuwd of ze het halen, maar op mijn steun kunnen ze rekenen ;).
     
  19. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze halen het zonder twijfel.
    Aan het einde van de week zitten ze onderand al op de helft denk ik.
    Maar ik vind het gewoon jammer dat het zo moet lopen met geenstijl.
    De charme van de site gaat ook steeds minder worden. Aangezien ze nu echt op alles en iedereen bashen wat er te bashen valt. En het bevalt me ook niet dat de schrijverts op TV komen. Want die lijken allemaal opeens een stuk minder tof.
     
  20. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0

    Ja, een publicatie uit het linkse niet-objectieve NRC.

    Jij begon onmiddelijk met termen als achterlijk te smijten......dat is gewoon onbeleefd en tevens niet echt intelligent.

    Een wijs gezegde zegt:

    Wie tijdens zijn jeugd niet links is, heeft geen hart.
    Wie als volwassene nog steeds links is, heeft geen hersens.

    Zoet maar en slaap zacht
     

Deel Deze Pagina