1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Algemeen [vragen / opmerkingen] Deel 6

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Magneto 360, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Doe net als ik: ik kopieer regelmatig mn saves op een memorycard. Dan heb je altijd n back-up als er iets misgaat met t overzetten. Ook als bijv je harde schijf vd xbox crashed of dat hij n savegame niet meer kan lezen!

    Je had al gehoord dat alle data die al op de nieuwe schijf stonden worden gewist. Ik vond dat ook jammer want ik had begrepen dat zo'n 120GB al behoorlijk vol staat met demo's, maar omdat ik meteen ben gaan overzetten heb ik die niet meer gezien.

    Als ik op mn andere xbox ga gamen dan klik ik daar de harde schijf gewoon op.
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2009
  2. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik heb net naar xbox support gebeld. En die vertelde mij dat wanneer je save games op een memory card zet, de savegame op de harde schijf word gewist tegen misbruik. Dus je verplaatst eigenlijk alleen de save op de memory card?
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2009
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat klopt niet hoor, want als ik de saves heb gekopieerd naar de memorycard, kan ik wanneer ik verder ga gamen, gewoon verder in de game vanaf de save op de harde schijf.

    Er zijn wel enkele games die t kopiëren van saves niet toestaan, maar de meeste doen dit wel.
    Ik zal vanavond s checken of t bij Forza2 gewoon kan, dat hoor je nog.
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2009
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn broertje heeft een probleem met zijn Xbox360 waar ik niet zo snel een antwoord op kan vinden.
    De achterste USB-poort herkend sinds een paar dagen de Wireless Adapter niet meer.
    Ledje brand wel rood , maar verder gebeurd er niets.

    Stop ik de Wireless Adapter in de voorste USB-poort dan werkt alles normaal.
    De adapter nu los voor de Xbox360 maar dat is geen gezicht.
     
  5. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Herkent de achterste USB Poort wel andere USB apparaten als MP3 spelers, controllers, etc.?
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Forza2 kan het ook niet inderdaad.
     
  7. kos5000

    kos5000 Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga vrijdag een xbox-360 kopen... ik twijfel tussen de pro en arcade.
    Ik hoef geen LIVE, maar wel games als Fallout 3, GTA 4 spelen. Zou ik dan genoeg hebben aan arcade? Doet de arcade het dan wel goed. Als ik per se later nog LIVE zou willen, zou ik wel een HD schijf kunnen kopen.

    Maar mijn vraag is of ik voorlopig aan arcade genoeg heb om 1/2 games te spelen.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die kans kreeg ik niet omdat meneer online wilde gamen.
    Schrok behoorlijk toen ik zijn Xbox360 en Controller zag , ze waren niet meer wit maar bruin van de sigaretten rook :mad:
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zou eerst een Arcade kopen , je kan kiezen uit 2 uitvoeringen.
    1. Xbox360 (Falcon) met een losse 256MB memorykaart.
    2. Xbox360 (Jasper) met een ingebouwde 256MB geheugen.

    De Jasper's is de nieuwste moederbord van Microsoft en is nog behoorlijk schaars.
    De meeste winkels willen eerst af van de oude Falcon serie.
     
  10. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Een HD heb je ook niet echt nodig voor live.
    Eigenlijk alleen maar als je echt content wilt gaan downloaden en/of super veel games heb. Heb je trouwens een HD-Ready/full TV want alleen bij de pro + krijg je die kabel en bij de arcade niet. En een harddisk kost ook niks meer voor zo'n 15/20 euro heb je er één, volgens mij ben je dan ook goedkoper uit! :9

    Nu ff naar je vraag:

    Ja
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2009
  11. kos5000

    kos5000 Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn die ingebouwde memories beter. Het lijkt mij wel tof... maar is het ook praktischer?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zo gauw je een Hardeschijf koopt , gebruik je de ingebouwde memories toch niet meer.
    De nieuwe Jasper wordt wel een stuk minder warm.
    Falcon = 175Watt en Japser = 150 Watt.

    Meer info over Japser vindt je hier ,
    Eerste Xbox 360 met Jasper-chipset verschenen
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=121999
     
  13. Kremx

    Kremx Koen

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Houd er wel rekening mee dat de Xbox 360's standaard (volgens mij) nog met het oude dashboard geleverd worden ipv met de NXE. Dus als je die wilt hebben zul je toch je Xbox aan het internet moeten hangen. Ook neemt de NXE een deel van je memorie card in beslag dus verlief je een deel van je opslagruimte die toch al schaars is bij een 256mb memorycard.

    Correct me if I'm wrong though;)
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hmm die Falcon's worden nog wel met het oude dashboard geleverd, maar lijkt me sterk dat ze dat bij Jasper's nog steeds doen...
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Waar koop jij een hard disk voor een xbox voor 15/20 euro???
    Gewone hard disks passen niet in een xbox en via usb kan je geen savegames opslaan.



    Ik zou altijd voor een xbox met harde schijf gaan!

    Ik weet zeker dat je gamen over internet leuk gaat vinden. Bovendien kun je op je harde schijf demo's opslaan en kan je eerst een game proberen voordat je m gaat kopen.
    Ook downloadable content zoals extra circuits/auto's/maps zijn leuk. De nieuwste game van GTA4 (het nieuwe verhaal wat deze week te koop is dus, een nieuw verhaal van GTA4 dus/het is een add-on) is alleen via downloadable content te koop en moet je dus een harde schijf hebben!

    Het grootste voordeel aan een harde schijf is echter dat je tegenwoordig je games vanaf deze harde schijf kunt spelen. Je xbox is dan heel erg stil bij het spelen en dat is echt de moeite waard!
    Ik heb zelf speciaal voor dit doel een 120GB op mn arcade geprikt en het is een verademing! En dat terwijl ik eerst vond dat mn xbox nog behoorlijk stil was. Een 20GB is te klein hiervoor, je houdt namelijk maar 11 GB over. 9GB is al nodig voor de backward compability.

    Een xbox met 60GB is niet veel duurder en er zijn vaak pakketten met extra games waardoor het heel aantrekkelijk wordt.

    Wat denk je hier bijvoorbeeld van?
    http://www.consoleshop.nl/product/59974/xbox-360-pro-extreme-gamer-pack.html


    Een xbox met 60GB harde schijf voor €289 met daarbij

    Gears of War (prachtige game)
    Crackdown
    Forza2 (ook erg goede racegame)
    kung fu panda (lijkt mij niks)
    Lego indiana jones (idem)


    Als je toch liever een arcade wilt, hebben ze hier ook leuke pakketten voor.€239
    http://www.consoleshop.nl/product/63706/xbox-360-arcade-gamers-pack.html

    In plaats van kung fu en indiana, krijg je tabletennis erbij, samen met de 3 andere games.


    Live abonnementen kan je ook via gamehubs.com kopen en dan kost 13 maanden live maar €37 ipv 60 euro voor 12 maanden in de winkel. Ook koop je daar de nieuwste games voor €37 zoals Gears of War2 en Prince of Persia en dat is incl verzending.
    Ik koop bijna nooit een game in de winkel, ik betaal daar vaak het bijna het dubbele.

    Nogmaals: ik heb zelf ook een arcade en later een 120GB erbij gekocht, maar die harde schijf kost ook meteen €79! Ook zitten er bij de arcade versie geen kabels voor hdtv's zoals al gezegd werd door Ferron.

    Edit: ik kijk net op marktplaza op xbox live en heb net 5-7 uitvoeringen van vliegtuigen voor Ace Combat 6 gratis kunnen downloaden. Dit zijn vliegtuigen voorzien van andere logo's/beschilderingen. Ook kon ik wel 4 extra maps downloaden voor online gaming, ook gratis.
    Op een memorycard wordt dat echt een drama hoor.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2009
  16. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Heb je voor Gamehubs persé een creditcard nodig?
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Of Paypal. :)
     
  18. GodPigeon

    GodPigeon Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Zover ik begrepen heb is GameHubs gebaseerd in een land buiten de EU. Dit houdt in dat het kan gebeuren dat je invoerrechten moet betalen als je pakketje door een routinecheck van de duane open gemaakt wordt. Dan is alles boven de € 22 euro vatbaar voor een toeslag.

    Leek me ook wel handig om te weten.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Paypal kan dus ook.

    Je moet er alleen ff op letten dat de xbox360 game ook wordt afgespeeld op een pal-xbox. In Europa en Australië gebruiken we dus pal. Amerika etc gebruiken bijv ntsc.
    Vaak kan de game gewoon op pal draaien, terwijl er op het hoesje duidelijk ntsc staat. Dit wordt meestal door de site eerst getest en kan je dit lezen bij de specs van de game!

    Ik geef je ff een voorbeeld. Deze game heb ik gisteren binnen gekregen voor de xbox360. Het is de nieuwe Prince of Persia en kostte me €33,99.
    http://www.gamehubs.com/XBOX360/prince-of-persia.html
    Als je op de game klikt,kom je op dit scherm en dan zie je onderin de versies waarop die draait en in dit geval staat er

    Region Compatibility Guide for XBOX360 NTSC-J (japan); NTSC-U/C (usa en canada) en Pal.

    Ook bij Pal staat het groene vinkje en deze werkt dus perfect! Anders staat er een rood kruis en dan zal die het niet doen en hoef je m niet te kopen.
    Ik koop mn meeste games hier, ze zijn ook bijzonder snel in t versturen. Gears of War2 (€37), Tomb raider underworld (€28 )en Midnight club LA (€34) heb ik hier ook vandaan. Met zulke prijzen koop je nog s een game toch?! :)
    Als een game bij mij in de stad 5-10 euro meer zou kosten dan wil ik best de winkelier in mijn stad steunen, maar dit verschil is echt te groot. Tuurlijk, de winkel en t personeel zijn duur, maar voor een game hoef ik geen service te hebben.

    Bestel niet meteen 10 games in 1 keer vanwege de douane. Je mag tot 22 euro importeren, daarboven moet btw worden betaald. Echter loont het voor de douane de moeite niet om kleine pakketjes te controleren. Ik bestel er meestal 1/2 tegelijk en heb nog nooit hoeven te betalen.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2009
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Sterker nog gamehubs accepteerd alleen nog paypal ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina