1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ben niet bekend met Ton Leenders, maar wel de bronnen die hij gebruikt om tot zijn conclusies en inzichten te komen. In feite verplichte leesvoer voor iedereen die serieus sport. Zeker sinds ik steeds meer bodybuilden achter me laat en concentreer op West Side Barble powerlifting kom je die bronnen vaak tegen.

    @Rigest
    Wat mis je voor je gevoel. Als je dat kan aangeven kan je verder geholpen worden. Wellicht mis je wat GPP werk om je algemene conditie en lichamelijk fitheid te verbeteren? Heb je het gevoel na al die oefeningen nog energie over te hebben en dat je daarom meer wilt? Of wil je gewoon meer variatie dan telkens dezelfde oefeningen? Of is het iets anders wat je denkt te missen?

    En zo goed is je schema niet. Kan nooit degene zijn die ik gegeven heb ;)

    Goed voedingsschema kun je registreren op het forum van bodynet.nl of dutchbodybuilding.nl In het deel van voeding kun je sticky topics vinden met een beknopte uitleg. Aan de hand daarvan zet je in excell een schema op en post je op het forum voor commentaar/feedback. En al doende leer je.

    Ik heb het beetje druk met van alles dus kan helaas geen schema voor je in elkaar flansen.

    Zometeen Wall Pulley tegen de muur rammen met wat plugen en me power rack verder in elkaar zitten. :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2009
  2. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    http://forum.body-fitness.nl/Opstellen_voedingsschema/m_595688/tm.htm

    nav deze uitleg ben ik iig een hoop wijzer geworden. Probleem nu nog is vast te stellen hoeveel kcall ik nodig heb, heb hier nooit op gelet eigenlijk. Moet ik gewoon soort dagboek bijhouden van wat ik eet en hoeveel ik beweeg? En het is dus het beste om die beide zoveel mogelijk in balans te houden?
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zolang je het stukje dat tomaten koolhydraten zijn maar overslaat. Groenten zoals tomaten, sla, komkommer zijn niks meer dan vocht en mineralen. Tomaten daarnaast hebben ook nog anti-oxidanten. Het kan gebruikt worden als extra naast je voedingsschema voor wat smaak en een verzadigd gevoel te geven als je aan het afslanken bent. Als je het gebruikt als basis in je schema dan is het onzin, want er zit niks qua voedingstoffen in die groenten waar je lichaam op kan teren.

    Een heel dagboek wat je eet hoef je niet bij te houden. Je bent geen pro. Al hoewel de eerste week is het handig om inzicht te krijgen in wat je nu eet en of dat voldoende is of niet.

    Maak gewoon een schema of 2-3 welk je voorlopig als leidraad gebruikt. Zodra je meer weet van voeding is het vrij simpel. Ik lees het nu meer als:
    100gr vlees en 100gr groenten en 20gr noten
    -vlees: Biefstuk, kipfilet, rocalade en zo
    -groenten: spinazie, broccoli, bloemkool, sperziebonen
    -noten: cashew, walnoten ongezout natuurlijk.

    Dan heb je zo al variatie mogelijkheden in plaats van altijd hetzelfde te eten.
     
  4. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Even een kickje.

    Ik train de laatste paar maanden elke dag thuis. Ik heb een tijdje fitness gedaan, maar vond dat toch ook niet alles. Nu doe ik dit thuis (elke dag):

    - Een setje: 50x opdrukken
    - Een of twee setjes: 20x halter van 14kg. voor biceps (om en om, ik heb maar een halter)
    - Een setje met halter voor de schouders (ook 14kg.)
    - Een set: Sit ups maar hierbij tel ik nooit.

    (Sorry ik weet niet overal de namen voor)

    Bij bijna alles merk ik wel dat ik sterker word. Maar zijn er nog meer gemakkelijke oefeningen waardoor alles wat sneller zichtbaar word? Vooral buikspieren en biceps? Het moet dus thuis gedaan kunnen worden! Ik heb een halter van hooguit 15kg voor de rest niets. Aan speciaale voeding doe ik sowieso niet.

    Edit: aha sorry ik zie dat in de startpost erg veel staat. Ik kijk dat wel even door.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2009
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zijn enorm veel oefeningen met de halter te doen, om je biceps, triceps of schouders te trainen en volgens mij ook je borst (deels). Met twee halters zou het nog wat makkelijker zijn.
    Moet zelf ook weer eens gaan fitnessen. Sinds ik gestopt ben, mezelf niet meer kunnen aanzetten om weer te gaan. Wacht nu denk tot na de zomervakantie.
     
  6. GomoRra

    GomoRra Guest

    Oke het schiet al aardig op en het wordt alweer zomer aka lente.

    Nu is het lang geleden dat ik iets aan mijn body heb gedaan behalve voetballen en voetbaltraining. Heeft iemand tips om het rustig aan te bouwen.
    Ik wil graag werken aan mijn 6-pac die al bijna weg was en ik wil wat breder worden. Is het handig om misschien creatine te gebruiken( heb ik nog nooit gedaan). Verder ga ik mijn conditie versterken door nog hard te gaan lopen..

    Iemand tips?, ik wil graag eerst thuis beginnen en over 1 a 2 maanden de sportschool in vanwege dat ik weinig tijd heb..


    Thx alvast:9
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    Wil je 6-pack moet je je lichaams vet% laten zakken. Dus meer kcal verbruiken dan je per dag binnen krijgt.

    Even beetje "patsen" :p

    Ik Bench 2x100kg, me max is 1x110
    80kg Push Press - Me max nu is 95kg
    100kg Good Morning doe dat voor 1 rep max 130kg op dit moment.

    170kg met de deadlift zit er aan te komen. Op naar de 4 schijven van 20kg aan elke kant :D And still without any anabolics so far. Ben ik pas van plan na de 200kg deadlift als er 5 schijven aan elke kant aan de stang hangt. Dus 220kg zal dat zijn.
     
  8. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    In dat filmpje helpt die gast je wel mee met die benchpress:+
    Wel netjes hoor voor de rest en leuk dat je wat filmpjes post.
     
  9. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    ALs je net weer gaat beginnen heeft het geen zin om creatine te gebruiken, dat gebruik je als je een lange tijd aan het trainen bent en je niet zo hard meer vooruit gaat waardoor de creatine je wat kan helpen.
     
  10. SR20DET

    SR20DET Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    veel mensen zullen schuddend hun hoofd bewegen als i kvertel hoe mn nieuwe training heb; elke dag 1 spiergroep

    rust is nodig, maar door dagelijks een spiergroep maximaal te trainen heb ik de andere dag vaak rust. doe dit al een week en ik voel me er goed en fit bij :) tietspier begint eindelijk te vromen evenals triceps en biceps. rug blifjt klote doen, evenals de schouders =(
     
  11. GomoRra

    GomoRra Guest

    Helpt het dan niet als je begint? Ik wil juist een beetje de boel forseren en dat het proces zo snel mogelijk gaat...?
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    Hij hield hem stabiel bij het unracken, verder deed ie niks behalve mee bewegen in het geval er inderdaad hulp nodig zou zijn. Een goede spotter dus, niet iemand die pas komt aanrennen als het gewicht al dood op je borst ligt en je naar lucht ligt te happen heheh :D
     
  13. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje. Over het algemeen train ik 2x in de week.
    Ik train elk van die 2 keer alle spiergroepen.Wat ik mij dus afvraag is of ik het beste zo door kan gaan, of dat ik beter die 2 keer verschillende spiergroepen train.
     
  14. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Als je dat zou doen pak je een spiergroep maar 1x in de week, natuurlijk veel te weinig. Splitten heeft pas nut als je vaker gaat sporten en meestal ook pas als je wat verder bent qua trainen.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    maar voor je max filmpje zou je imo 1 moeten posten met een spotter die alleen helpt bij het unracken O-)
     
  16. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Creatine werkt goed je moet alleen rekening houden dat je het pas pakt na een goede maaltijd. Gebruik het zelf ook alleen toen ik er mee begon had ik niet goed gelezen dacht dat er eetlepels stond ipv theelepels. En de eerste week is hoge dosering ik heb dus een nacht niet echt goed geslapen :p. Maar nu is alles in orde. Heb eerste 3 maanden zonder getrained, gebruik het nu ongeveer een klein maandje. En ik merk wel dat het helpt met aankunnen trainingsbelasting. Voor de rest drink ik veel zuivel (karnemelk) ongeveer 2 liter per dag. En let ik op mijn voeding maar niet extreem. Ik sport bij een sportschool waar ze fitlinxx gebruiken is op zich wel fijn zo kun je goed je progressie zien:

    Life Fitness Ab crunch begonnen op 27,5 kg nu 45 kg (doe meestal 2 sets van 20)
    Schuine buikspieren 45 kg (doe meestal 2 sets van 20 per kant)
    Life fitness Signature Biceps Curl begonnen op 7,5 kg nu 40 kg (doe meestal 4 sets van 15)
    Life fitness Signature chess press begonnen op 12,5 kg nu 50 kg (doe meestal 4 sets van 15)
    Life fitness Signature Pulldown Wide Grip begonnen op 25 kg nu 55 kg (doe meestal 2 sets van 15)
    Life fitness Signature Seated Row (deltaspier enz) begonnen op 5 kg nu 40 kg (doe meestal 2 sets van 15)
    Life fitness Signature Shoulder Press begonnen op 10 kg nu op 20 kg (doe meestal 2 sets van 15)
    Life fitness Signature Triceps Press begonnen op 20 kg nu op 65 kg (doe meestal 2 sets van 15)

    Ik sport ongeveer 3 tot 4 keer per week. Discipline is het belangrijkste en goed naar je lichaam luisteren en ook RUST nemen zodat je spieren zich kunnen herstellen. En je duidelijke en realiseerbare doelen stellen en je daar ook aan houden. Vooral als je alleen sport is het belangrijke om duidelijke doelen te hebben aangezien je jezelf moet motiveren en aansporen. O ja en een mp3 speler is ook heel belangrijk met opzwepende muziek. ;)
    Heel veel succes toegewenst!
     
  17. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Bij spotten voor zo'n filmpje had ie dan beter ze handen paar cm onder de barbell kunnen houden aangezien nu iedereen zal denken dat ie meehelpt:)
     
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Kan, maar dan krijg je slechte uitvoering zoals dit toen ik voor het eerst de 100kg in me eentje deed :p

    @Gomorra
    het "proces" gaat al snel genoeg zonder creatine, zoveel voegt het ook niet echt toe. Het is geen wondermiddel.

    @nino
    2x in de week maar sporten is erg minimaal. Zou dan op zijn minst 3x in de week gaan met een full body schema.
     
  19. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    @Ashavan bedankt voor alle tips enz hier in deze discussie heb er veel van geleerd (ook voedingtips enz) thanks! :thumbs:
     
  20. vPx Secour

    vPx Secour Guest

    In april ga ik beginnen met fitness, om in conditie te blijven en wat af te vallen. Ik ben pas 15, dus niet zo veel krachttrainingen.

    Enig idee wat een mooi ''rooster'' zou zijn?
    Wanneer ik erop zit ga ik 3 a 4 keer per week, voor een uurtje of meer.

    (Heb na een blessure van 2 en een halve maand, bijna geen beweging gehad dus rustig aan beginnen)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 feb 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina