Aura's lezen is wel eventjes iets anders dan nachtvisie. Nachtvisie is gewoon een demonstrabele en technische gave.
Auro's lezen, hoewel ik niet wil beweren dat die jongen het echt niet kan, is een para-psychologisch fenomeen, geen 'gave'.
Iedereen kan aura's lezen door in zijn ogen te knijpen, door gewoon te geloven dat je het kan, dat heeft niets te maken met of het daadwerkelijk empirische werkelijkheid is dat het gebeurd. Verder is het vervolgens interpretatie (of eerst) om te claimen hoe iemand zich voelt. Kleine kans dat je er naast zit als je naar iemand's gezicht kunt kijken en de persoon kent.
Anyways, nachtvisie is gewoon simpel te bewijzen, als die jongen 's nachts kan lezen (niet uit een boek wat hij uit zijn hoofd kent natuurlijk, willekeurige cijers ofzo) waar anderen dat niet kan is het overduidelijk dat hij extra gevoelige receptoren in zijn ogen heeft. Simpele evolutionaire mutatie.
Aura's kijken... wederom ik wil niet impliceren dat die jongen dat echt niet kan, maar ik zou eerder geloven dat zijn ouders een beetje zweverig zijn en hem aangepraat hebben dat hij dat kan, dan dat hij dat echt zelf kan. Of dat hij ontdekt heeft dat hij door te zeggen dat hij dat kan aandacht krijgt en daarom zegt dat hij dat kan en er vervolgens zelf in is gaan geloven, etc.
Dit is bijvoorbeeld ook het geval bij mensen die voor puur en alles entertainment doeleinden mensen hun geheimen 'raden'. Die beginnen te geloven dat ze het echt kunnen omdat het ze zo gemakkelijk afgaat. Of ze weten dat het een techniek is en gaan vervolgens mensen uitbuiten door te doen alsof ze het echt kunnen, omdat je daarmee meer centjes verdiend.
Anyways, wederom, misschien kan je maatje het echt. Maar ik zou me laten testen als ik dacht dat ik dat kon. Stuur hem naar het James Randi instuut voor Tests van het Paranormale. Daar kan hij 1 miljoen dollar mee verdienen ook nog als hij slaagt voor alle tests in de James Randi Challenge. (nog nooit iemand geslaagt).
http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge.htmlKlik om te vergroten...