1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ben nu de vrije training aan het kijken (gedownload).
    Rijdend zijn de wagens net zo lelijk als op de foto's! :+
     
  3. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Hamilton op het randje naar Q2 :+ Dit wordt spannend..
     
  4. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Hell yeah! :D Lekker hoor, van Brawn. Zeker ook van Vettel. Wat heb ik genoten van Q2 zeg :)
     
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wow, BrawnGP 1-2 met Button op pole en Barrichello op 2! Wat gaaf zeg!! \o/ Gun het ze echt allebei van harte. Heel tof om te zien ook dat Brawn iedereen in de box langs ging om te feliciteren. Echt geweldig dit! Van mij mogen ze morgen een 1-2 pakken. Vraag me af wat ze nu bij Honda denken....

    Ferrari flink tegenvallend, Renault viel heel erg tegen (jammer van Alonso's fout, anders had Q1 en een plek in de top 10 er wil ingezeten), maar het ergste is McLaren, man wat belabberd slecht. Het is misschien maar beter dat Hamilton problemen met z'n versnellingsbak had, anders had het echt een afstraffing geweest. Maar zonder problemen had ik Hamilton ook niet in de top 10 gezien, auto is niet goed genoeg. McLaren op P14 en P15, damn, echt niet ok dit, is dus geen verstoppertje geweest. Vettel zit er ook erg lekker bij hoor!

    Het ligt in ieder geval allemaal erg dicht bij elkaar!
     
  6. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Wat een toffe kwali. Ik vind het ook erg leuk voor Button en Barrichello dat ze weer eens in een wagen zitten die mee kan komen. Het seizoen is nog lang, maar hoe vet zou het zijn als het kampioenschap zo niet een gevecht is tussen een ferrari, mclaren en/of renault. Maar dat het zo gaat tussen een brawn, rtr, bmw en/of williams.
    Weet je wat, ik ga het gewoon zeggen. Dan maar flink op mijn bek straks :) Barrichello wordt wereldkampioen.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Owwww die mannen van Honda balen nu joh :cool: Hadden ze dat team maar gehouden. Mooie pole van BrawnGP. Hopen voor hun dat die achterbandjes heel blijven (schijnt nogal wat verval in te zitten). Zometeen worden ook de fuelloads bekend gemaakt trouwens.
     
  8. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Toen het team in de laatste jaren BAR was, ging het uitstekend. Nu gaat het wonderbaarlijk en in die jaren dat het Honda was, ging het rampzalig.. Alsof het gewoon niet mocht voor dat merk :+

    Jammer dat Force India toch weer heeft gebluft in de trainingen, nouja iig Fisico toch nog voor Sutil. En Kubica heel knap, de enige van de gevestigde orde van vorig jaar die nog wel z'n plek kon terugvinden.

    Ferrari had geluk dat Alonso een fout maakte, anders had Raikkonen 11e gestaan. Trulli is me tegengevallen. In de trainingen zat ie er steeds goed bij en in de kwalificatie heeft ie altijd iets extra's, dus had ik hem op pole voorspeld, maar uiteindelijk is Glock de snellere geweest.

    Vraag me af wie er betrouwbaar zijn, want dat gaat nu ook een rol spelen :)
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dat zou wel echt heel, maar dan ook heel erg tof zijn. Als iemand het echt verdient, dan is het Barrichello wel.

    En of Honda een partij zit te balen nu ja! Moest voor het eerst lachen om Mol: ''dit levert minimaal 1 harakiri op in Japan''. :lol:

    Baal wel van Alonso's fout! Had echt meer ingezeten, minimaal een top 10 plaats. Morgen dan maar stampen met dat ding Fernando.
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2009
  10. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    Geweldig, nog nix gezien, maar een Brawn 1 2 en Vettel op 3 :thumbs:, jammer alleen voor Wiliams dat ze Rosberg niet net achter die Brawns hebben kunnen zetten. Ik zou graag weer eens een Williams helemaal vooraan zien, net als vroeguh :)

    McLaren gewoon in 1 woord: Geweldig_O_
    Hamilton ga ik goed in de gaten houden, hij mag lekker gaan beuken de komende races, misschien scoort hij ook nog wel een puntje of twee.

    Ik ben ook wel benieuwd of Vettel en Kubica zonder KERS of megadiffuser morgen ook die plekken kunnen vasthouden, en of de Brawns betrouwbaar genoeg blijken en geen banden opvreten, xtra downforce achter zorgt wel voor evenveel bandenslijtage erbij achter, dat kan ook een nadeel worden als de banden daarvoor net iets te zacht zijn, ik denk dat het een interessante race gaat worden.

    Het zou me ook niets verbazen als Rubens weer een mooi truckje gaat uithalen door iedereen wat op te houden in het begin en zo Button een kleine voorsprong te geven om die eerste GP gewoon te kunnen winnen voor het team, zo'n teamspeeler is hij nog wel :+ en die twee punten maakt hij wel weer goed :)

    alleen Vettel en Kubica proberen af te houden lijkt me ook wel een erg lastige taak, waarschijnlijk zelfs onmogelijk.
     
  11. bavaria

    bavaria Scuderia Ferrari F1

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL met Kimi:

    Q: On what part of the track do you use the KERS system?
    KR: Wherever I want.
     
  12. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    God wat rijdt dat team van Brawn hard :) Ik gun het barrichello en button wel hoor, wat hadden die een rotseizoen in 2008.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Mensen nog BBC gekeken? Wat een commentaar _O_ Ook tussendoor nog scherpe analyses. Zoveel beter dan RTL. M'n ma zei 'ga is ff naar RTL, Olaf Mol is veel gezelliger' en ik hoorde gelijk 2 fouten (haalde onder andere Button en Barrichello door elkaar) en de audio kwaliteit was ook echt brak, alsof ie door een telefoon zit te praten. Hup, weer terug naar BBC. Heerlijk commentaar, enigsinds enthousiast over Button en Hamilton, maar daar zijn het Engelse voor.
     
  14. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Is Massa nou de snelste die met KERS reed?

    Ook netjes van RBR geen KERS geen lage diffusor en toch plek 3 halen. Evenals Kubica in de BMW op 4. Geef die twee zo'n diffuser en ik zie hen samen met de Brawn auto's om het kampioenschap strijden.

    Voor Rosberg en beide Ferrari's hoop ik dat ze zwaar zijn. Anders hebben ze morgen echt een probleem.

    Ik zou net een bericht van Formule1.nl kopiëren, maar ik zie nu dat hij er niet meer op staat.. Hamilton zou van de achterste rij moeten starten vanwege een penalty...

    EDIT: Button en Barrichello door elkaar halen, deed ik zelf ook.. Je moet niet vergeten dat Mol er alleen zit. Ik heb geen BBC geprobeerd. Ik ben fan van Mol en wil relaxt Formule 1 kijken. Wanneer ik naar een Engelse zender luister moet ik veel meer mijn best doen om alles te verstaan. Daarnaast vind ik het leuk wanneer ik het beter weet dan Mol of wanneer ik iets sneller zie dan dat hij het ziet.

    EDIT 2: Daar was het artikel alweer.

     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2009
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Ferrari in de problemen? Het gat tussen Vettel en Raikkonen (P3 en P9) is maar 3 tiende! Dat is echt niets. Zeker niet met verschillende brandstofhoeveelheden. En tja, Mol in z'n eentje? Hij heeft iemand die dingen in zijn oor roept, en daarnaast zit ik ook in mn eentje met twee beeldschermen. En voor mij is het mijn hobby en hij krijgt er voor betaald. Vroeger maakte hij die fouten ook niet.
     
  16. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is misschien maar 3 tiende maar er zitten wel 6 auto's tussen. Voordat hij die allemaal ingehaald heeft zijn we mooi wat rondes verder en heeft hij waarschijnlijk al een redelijke achterstand.

    Ik heb Mol overigens al jaren fouten zien maken, maar ik heb in de kwalificatie niet veel fouten gezien. Behalve dat Button en Barrichello dan. Maar ik denk dat dat iedereen kan overkomen. Volgens mij hebben beide mannen namelijk een nieuw helm design en dat moet even wennen. Heeft hij trouwens maar 2 schermen? Ik had eigenlijk verwacht dat hij er nog wel meer had. Toch blijf ik er bij dat hij een geweldige stem heeft voor zijn baan en hij van mij nog lang niet aan vervanging toe is. Zoals ik al eerder zei de enige die hem een beetje kan vervangen is die van Rally report. Die heeft ook zo'n rustige stem en kan alles duidelijk vertellen.
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Ferrari starte vorig jaar als 4de en 16de (en dus niet 15 zoals Mol zei) en haalde slechts 1 punt in Melbourne. Finishen zoals ze starten dan halen ze 2x zoveel punten als vorig jaar :+ De verhoudingen zullen we pas weten als we in Europa aankomen. Want alles kan in Maleisie anders zijn (na die afgang in Melbourne was Ferrari niet te kloppen in Sepang)

    En hij heeft 2 of 3 beeldschermen. Eén met wat wij zien en een met live timing. Wellicht nog een derde maar wat daarop te zien is, geen idee. En hij heeft een raam, waarbij hij meestal de startgrid kan zien.
     
  18. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah op die manier. Ik denk overigens dat Mol bedoelde dat Raikkonen vorig jaar ook niet reed in Q2, maar dat was inderdaad een fout van hem.

    Massa heeft overigens toegegeven dat wanneer Brawn GP deze vorm behoud ze niet te verslaan zijn voor de Ferrari's. Alhoewel ik dit niet echt geloof. Prop zo'n diffusor onder de Ferrari en dat ding gaat ook al een stuk sneller. Maar we zullen moeten afwachten.
     
  19. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Toyota is gediskwalificeerd:

    En Hamilton start achteraan:

     
  20. bavaria

    bavaria Scuderia Ferrari F1

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Ferrari en Red Bull zijn ook nog niet klaar:

    The Williams team has protested the legality of the Ferrari and Red Bull cars following qualifying for the Australian Grand Prix.

    AUTOSPORT understands that Williams's concerns are related to the aerodynamics of the Ferrari F60 and the Red Bull RB5.

    Toyota's drivers Timo Glock and Jarno Trulli have already been disqualified from qualifying after their car was deemed to contravene the regulations over the rigidity of ist rear wing. They will start the race from the back of the grid.

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/74012

    het zou hier bij zijn dat de sidepods niet legaal zijn.
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina