1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Sidepods van de F60 en RB5 (en dus ook de Torro Rosso) schijnen illegaal te zijn. Ben benieuwd :9
     
  2. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Waar lees je dat? (edit: zie het al:+)

    Toyota is wel naar achter gezet i.v.m. een te flexibele achtervleugel. Snap dat alleen niet...mogen ze die vleugel dan wel verwisselen? Want anders zijn ze tijdens de race ook illegaal.8)

    edit: Kan mijn nickname nu wel weer veranderen naar mijn oude nickname.:D
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2009
  3. JeePee

    JeePee Guest

    De gewichten van alle auto's:

    1. Jenson Button - 664,5 kg
    2. Rubens Barrichello - 666,5 kg
    3. Sebastien Vettel - 657 kg
    4. Robert Kubica - 650 kg
    5. Nico Rosberg - 657 kg
    6. Felipe Massa - 654 kg
    7. Kimi Raikkonen - 655,5 kg
    8. Mark Webber - 662 kg
    9. Nick Heidfeld - 691,5 kg
    10. Fernando Alonso - 680,7 kg
    11. Kazuki Nakajima - 680,5 kg
    12. Heikki Kovalainen - 690,6 kg
    13. Sebastien Buemi - 675,5 kg
    14. Nelson Piquet - 694,1 kg
    15. Giancarlo Fisichella - 689 kg
    16. Adrian Sutil - 684,5 kg
    17. Sebastien Bourdais - 662,5 kg
    18. Lewis Hamilton - 655 kg
    19. Jarno Trulli - 660 kg
    20. Timo Glock - 670 kg

    Barrichello heeft 14 liter meer brandstof aan boord dan Raikkonen. Oh fuck :eek: (1 liter weegt ongeveer 720gram)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2009
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Button, Barichello, Vettel, Kubica. Wow! :D Wat een te gekke startrij! Ik hoop het beste voor Verttel!

    Maar even mijn verbazing uitten over het volgende:
    "Dat zal hij dan wel vanaf de twintigste startpositie moeten doen. Aangezien zijn versnellingsbak kapot ging en hij deze moet wisselen, volgt er straf. Een 'bak' moet het anno 2009 tenslotte vier Grand Prix-weekends volhouden."
    Zelfs als hij kapot gaat? Dat is toch van de zotte. Waarom zou je dat doen? De regel dwingt je een versnellingsbak te ontwikkelen die in de regel 4 races meegaat. Mocht het toch misgaan, dan hoeft daar toch niet zo'n onevenredig zware straf op te staan?
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Een bak moet 4 races mee gaan. Gaat hij eerder stuk en moet je hem vervangen, 5 plekken terug op de grid. Hamilton stond 15de, 15 + 5 = 20 ;) Nu schuiven de Toyota's daar nog achterlangs, dus 18de.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2009
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar vind jij 5 plekken terrecht? Ik weet niet wat het snelheidsvoordeel is van een nieuwe versnellingsbak t.o.v. de coureurs om je heen met een oude. Ik vind dat toch best veel. :eek: Maar dat kan ook gevoelsmatig zijn.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Een nieuwe 4-races-meegaande-versnellingsbak zal weinig voordeel hebben ten opzichte van ééntje die al in zijn 4de race zit. Maar, zou de straf minder zijn, dan maakt men gewoon een bak die het 1 race uithoudt (zoals vroeger). Deze zal lichter zijn, anders gesmeerd worden, en dus minder massatraagheid hebben en harder/sneller kunnen schakelen. Je bak moet dus 4 races aan uithoudingsvermogen hebben. Heeft ie dat niet: 5 plekken terug.

    Edit://

    Weight Fuel Laps Remain Stops
    1 BUT 664.5 59.5 20 38 2
    2 BAR 666.5 61.5 21 38 2
    3 VET 657.0 52.0 17 41 2
    4 KUB 650.0 45.0 15 43 2
    5 ROS 657.0 52.0 17 41 2
    6 MAS 654.0 49.0 16 42 2
    7 RAI 655.5 50.5 17 41 2
    8 WEB 662.0 57.0 19 39 2
    9 HEI 691.5 86.5 29 29 1
    10 ALO 680.7 75.7 25 33 1
    11 NAK 680.5 75.5 25 33 1
    12 KOV 690.6 85.6 29 29 1
    13 BUE 675.5 70.5 24 35 2
    14 PIQ 694.1 89.1 30 28 1
    15 FIS 689.0 84.0 28 30 1
    16 SUT 684.5 79.5 27 32 1
    17 BOU 662.5 57.5 19 39 2
    18 HAM 655.0 50.0 17 41 2
    19 TRU 660.0 55.0 18 40 2
    20 GLO 670.0 65.0 22 36 2

    Verbruik: 2,6 kg / lap
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2009
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wow, Button en Barrichello zijn dus niet enorm licht en toch zijn ze zo bloedsnel, echt petje af zeg!! Ben daarnaast heel benieuwd naar het Ferrari, Red Bull en Toro Rosso verhaal. Wat een seizoen is het tot nu toe al zeg, echt heel gaaf!
     
  9. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn die flapjes onder de spiegels toch? Dat is het eerste dat namelijk in me op komt. Toen ik voor het eerst vanochtend de Ferrari zag op de on board verbaasde me het al dat die flapjes onder de spiegels wel mogen.

    Bijzonder die gewichten van Brawn GP. Had niet verwacht dat ze zwaarder zouden zijn dan de concurrentie. Heidfeld en Alonso een eenstopper. Van Heidfeld had ik het wel verwacht, die doet dat namelijk vrijwel altijd. Alonso neemt meestal een kort stuk tussen de twee pitstoppen of een kort laatste stuk, maar nu toch voor de eenstopper..
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Over het aantal stops in volgens mij niks bekend. Dat is een voorspelling. De teams hoeven geloof ik alleen hun gewicht vrij te geven (althans, dat doet de FIA voor ze). Over strategie zullen de teams nu druk aan het vergaderen zijn. Zou best kunnen dat Heidfeld een lange eerste en daarna twee korte stints doet (omdat bijvoorbeeld die softs vrij kort mee gaan), of ze zijn zo beladen omdat ze veel safetycar situaties verwachten.
     
  11. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke ik dacht dat dat tweede lijstje van jou waar het aantal stops bij stond ook door de FIA was vrijgegeven en gegevens waren die de teams gaven, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Bedankt.

    Wat denk jij trouwens van die vleugeltjes aan de spiegels? Ik denk dat Williams zegt dat het aerodynamische onderdelen op de sidepods zijn, terwijl Ferrari en RBR zullen zeggen dat er in het reglement niks staat over aerodynamische onderdelen op de spiegels..
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Ik denk hetzelfde verloop als het diffusor verhaal. Hij wordt goedgekeurd en Williams gaat in hoger beroep of laat de zaak zitten en pleurt zelf een aantal vleugels op de spiegels :+
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat een super begin van het seizoen zeg. Heerlijk dicht bij elkaar. Maar wat blijven sommige auto's lelijk. Behalve de Williams. Red Bull en Mclaren.
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Williams heeft het protest ingetrokken. Vind persoonlijk trouwens de Brawn GP de mooiste auto.
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind de kleuren van de Brawn minder, maar een auto zonder een excessieve hoeveelheid reclame valt wel positief op! :)
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Die dingen op de wielen zijn echt niet mooi.
    Maar wat geweldig van Button.
     
  17. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Zijn die gewichten met coureur erin of eruit? Anders zou het ook gewoon kunnen zijn dat Barrichello wat zwaarder weegt dan Raikkonen.

    Fisico met al die verschuivingen toch maar mooi naar de 15e startplaats, Q1 overleeft :D

    Wat ik wel jammer vind, is dat wanneer die diffusers toch illegaal worden verklaard dat dan deze punten worden afgenomen. Dat vind ik onzin, ze zijn nu nog niet illegaal verklaart, dus dat betekent dat ze nog legaal zijn.
     
  18. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    ik neem aan zonder de coureur, een F1 met coureur moet regelemantair zo'n 600 kilo wegen en dan zou Kubica slechts 50 kilo brandstof hebben, dat lijkt me veel te weinig, een volle tank weegt over de 100 kilo. De coureurs worden volgens mij touwens ook altijd apart gewogen, dat zie je ook altijd na de race dat ze op de weegschaal gaan, dat gewicht kunnen ze dan optellen bij het gewicht dat ze bij de keuring van de auto meten, zonder de coureur er dan zelf in te hoeven laten zitten tot 10 uur na de race :lol:, deze tabel is waarschijnlijk het gemeten gewicht van de afgetankte auto zonder coureur erin.

    net de wagens voor het eerst zien rijden, echt gaaf, allemaal super overstuur vanwege de kleine achtervleugel en slechtere gewichtsbalans vanwege de KERS regels, zo duidelijk te zien bij bijna alle wagens behalve bij de Brawns, die wagen licht bijna net zo strak als een auto van vorig jaar, die diffuser werk dus echt supergoed. Ik moest een beetje denken aan de Brabhams met die ventilator achterop, die werden toen na 1 race verboden, maar werkte eigenlijk ook precies hetzelfde, en won met overmacht door de supergrip, als de lucht onder de auto maar goed weg kan zuigt het de auto vast aan de grond, grip. McLaren zag er wat grip betreft ook echt hopeloos uit, ze moeten zich daar echt gaan schamen, losers. Winnen 1 wereldtitel met Hamilton en meteen vallen ze in een gigantische winterslaap, echt te triest wat een afgang. Lekker doorslapen tot volgend seizoen zou ik zeggen.

    Ook mooi de openings intro van de BCC met de welbekende 'The Chain' tune van 'Fleetwood Mac' weer in ere hersteld :thumbs:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2009
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Die bak was geweldig ja.

    Het viel me ook op als de KERS systeem goed te horen was.
    Je hoorde echt dat de toeren terug gingen als de 6 sec voorbij waren.
     
  20. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit wordt 1982 'all over again' ofzo, want het zit wel heel dicht bij elkaar! Echt een raar seizoen gaat dit worden met nog meer potentiële winnaars dan vorige keer. Ben benieuwd naar morgen. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina