1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    Buemi heeft mij ook wel verast, gewoon voor Bourdais gefinished, erg knap.

    En dat Rosberg op het eind zoveel verloor is volgens mij ook wel zijn eigen schuld, hij rijd dan wel weer de snelste ronde, net als bij zijn debuut in Melbourne, maar rijd zijn zachte set achterbanden helemaal kapot, dan is de ervaring van Button en Barrichello toch wel een groot verschil. Toch wel jammer dat ze ipv Nakajima vorig jaar geen ervaren topper in de Williams hebben gezet, dat had misschien kunnen helpen om dit soort problemen te voorkomen.
     
  2. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja tuurlijk. Ze zijn lekker ruig met de wagens. Nemen risico's en ja dan gaat het soms fout. Kubica is gewoon het leukst om te bekijken van alle rijders :9
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat heb ik me weer kapot zitten ergeren aan RTLGP zeg! Op spannende moment de reclame, die weer belachelijl lang duurde zeg! Mol weer met de nodige fouten. En de persconferentie, die echt heel erg lang was, maar RTL heeft amper wat laten zien. Heb het gelukkig helemaal op Sporza kunnen zien. Kan hier helaas geen BBC ontvangen, maar dit was de laatste keer dat ik naar RTL heb gekeken. Word voortaan Sporza voor mij.

    En daar gaan we weer.......

     
  4. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Volgens mij was het anders.

    Hamilton haalde Trulli in tijdens de gele vlag en gaf de positie terug aan Trulli. Dat gun je die man ook niet, dan heeft hij en Toyota wel een heel zuur weekend.
     
  5. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Als ie gestraft wordt, zal het wel weer zo'n tijdstraf zijn en dan is het extra zuur dat de race achter de SC is geƫindigd want hij zal daardoor wel helemaal als laatste worden geklasseerd.
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Volgens mij was dat het ook ja! Dit gun je Toyota en zeker Trulli niet!! Zeker niet na zo'n geweldige race. Norbert Haug zal vandaag ook wel een apart gevoel hebben lijkt. En wat te denken van Honda?! Zo, die zitten een partij te balen zeg.....

    Wat Barrichello trouwens nog zei, z'n diffuser brak al in de tweede bocht en nog had Barrichello een goede auto. Het is dus niet alleen de diffuser, maar de auto opzich is gewoon heel sterk, letterlijk en figuurlijk. ;)
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
  7. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie race inderdaad. Baalde van Kovalainen in de eerste bocht maar Hamilton, met enig geluk, toch nog 4e geworden!

    En natuurlijk is het mooi van Brawn GP, ik hoopte ook dat ze een 1-2 zouden halen, maar laten we hopen dat ze niet iedere GP zo snel zijn. Het zou wel mooi zijn als ze gaan vechten voor de titel, want Barrichello en Button zijn daar beide ook wel toe in staat.

    En gelukkig volgende week alweer een race. :thumbs:

    -Edit-
    Las net op een forum dat Trulli een 25-seconden penalty heeft gekregen en dus buiten de punten eindigt. Hamilton is dan derde.

    Daarnaast stond er dat Vettel volgende week 10 plaatsen moet inleveren op de grid, vanwege het incident met Kubica.

    De laatste straf vind ik onterecht en die van Trulli gewoon veel te zwaar. Ongelooflijk dat hem zo'n mooi resultaat wordt afgepakt.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Hamilton 3de =(
    En Vettel 10 plekken terug op de grid? Komaan, dat hij het podium verloor is al een straf opzich. En het was meer een race incident dan een stomme fout van Sebas.
     
  9. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    De seizoensstart van Vettel is al bijna net zo goed als die van vorig jaar op die manier.. Zonde dat ie steeds zo slecht begint aan een seizoen, dan moet ie steeds zichzelf weer omhoog werken.

    En voor Trulli is die slechte opening van Vettel nu ook heel vervelend. Twee penalties in 1 weekend voor hem :confused:
     
  10. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Vettel en Kubica hielden beiden de auto staan. Race incident, zo duidelijk. Waarom begint deze zooi al weer zo vroeg? :mad: Er is nog niks officieel, maar dat zal vanzelf wel komen...
     
  11. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat van Trulli is voor zover ik weet officieel. Vettel's straf moet ik nog zien, maar ik ga er wel van uit dat ook dat klopt.. =(

    -Edit-
    Vettel waarschijnlijk bestraft voor het feit dat hij niet direct naar binnen ging na zijn ongeluk!

    -Edit 2-
    Of toch niet?

    according to motorsport-total the 10 place grid penalty was given for the collision.
    as far as keeping on driving is concerned the team was fined with 50,000 $.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ah man dat meen je niet! Echt lekker klote dit zeg, zeker na de prachtrace van Trulli. Mercedes 1,2 en 3 vandaag dus.

    En Vettel ook bestraft:

     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Toyota gaat het aanvechten. Hamilton zou zelf de plek terug hebben gegeven namelijk.
     
  14. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Just my thoughts. Als dat zo is, dan zijn die lui gewoon te blind van de FIA.
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De FIA is sowieso retarded.
     
  16. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad.

    Maar iedereen herinnert zich Spa vorig jaar vast nog wel. Toen wou McLaren de 25 seconden straf ook aanvechten, maar volgens de reglementen is dit niet eens mogelijk. Ben benieuwd hoe dit weer zal aflopen..
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    In 2006 won Alonso de eerste GP en werd kampioen, in 2007 won Raikkonen de eerste GP en werd kampioen, in 2008 won Hamilton de eerste GP en werd kampioen, in 2009 won Button de eerste race......:+ Je snapt het wel, haha.
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Tja over 2008 kun je nog tijden over praten. Ben nog steeds van mening dat hij opdracht kreeg om Hamilton voorbij te laten gaan. Hoe vaak ik er ook naar kijk klopt er gewoon iets niet.
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    In 2005 won Fisichella de eerste race en werd... oeps :+
    Wat vonden jullie trouwens van de sprint richting de eerste bocht? De Ferrari's en Hamilton maakte echt ontzettend veel terein goed. De Renaults, Heidfeld en Kovalainen niet gezien, maar met dat lange rechte stuk in Sepang kan bijvoorbeeld Massa met dezelfde startopstelling als vandaag zo naar P2 rijden. Voordeel van KERS was goed te zien.

    @ GForce,
    Wat? Glock? You gotta be kiddin' me...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2009
  20. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja die idd.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina