Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk kwa koeling/afvoering of zo en dat hij hem normaal in de kast heeft staan.
     
  2. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Na bijna 2 jaar kreeg ik ook opeens de red ring of death, helaas.

    Gelijk gebeld, via de site reparatie aangevraagd en nu even wachten op de labels.

    In een mail die ik vrij snel daarna kreeg staat dat er drie opties zijn voor verzending, maar hoe weet ik nou welke ik heb?

    /edit: Mailtje:
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
  3. NL Sander

    NL Sander Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet de harde schijf verwijderd worden als ik m'n Xbox ter reparatie naar Microsoft opstuur? En UPS is altijd gratis, toch?
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja dat moet en ja UPS is gratis. :)
     
  5. wekslie

    wekslie Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand een idee?

     
  6. NL Sander

    NL Sander Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de snelle reply _O_
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zeg bel eens dat gaat meestal makkelijker dan mailen. Maar de laatste tijd worden veel consoles toch gemaakt die buiten de garantie zitten. Dus je kan altijd een kans wagen.

    Geen probleem. :)
     
  8. wekslie

    wekslie Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb al gemaild..en moet alleen nog een afspraak maken met ups. als hun geen rrod constateren, want dat heeft hij namelijk niet altijd, zullen ze hem dan gewoon terug sturen zonder de rest te repareren? of gaan ze dan wss die dvd lezer repareren en mij daarvoor een rekening sturen
     
  9. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Bij mij hebben ze hem nu vervangen. Als het goed is kan je op de XBOX site bekijken welk serie nummer je hebt.

    Voor de reparatie registreert Microsoft ( of jij, als je er zin in hebt ) je console via de website zodat je hem kan "volgen". Dit had Microsoft zelf ingevoerd. Halverwege de rit is dat nummer veranderd. Nog nooit gebeurd en dit is toch al de 3e RROD die ik heb gekregen. Het zal hier waarschijnlijk om een nieuwe 360 gaan.

    De 360 van mij had ook niet TELKENS een RROD maar het kwam wel voor. Microsoft zal je console een kleine dag testen ( stress-test ) om te kijken of deze het wel gewoon blijft doen. Wat ze nu doen is de defecte modellen innemen en nieuwe terug sturen om jou sneller weer te laten gamen. :) Geen nood, je zal niks hoeven te betalen ... iets wat ik HEEL duidelijk heb gezegd toen ik vorige week moest bellen ;)
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Van mij heeft ook niet altijd een RROD. Soms kan ik hem met een RROD wel aanzetten, de andere keer doet ie niets. Maar daar zullen ze wel achterkomen.

    En in hoeverre krijg je dan een nieuwe? Heb zelf nog een premium zonder HDMI, maar ga er niet vanuit dat ik nu een nieuwe krijg met HDMI.

    @Centurion:
    Je krijgt nog een mail en daarin vind je links naar de labels en instructies.
    Moet zelf de labels ook nog ophalen. Ook even een doos zien te vinden waar de 360 mooi inpast. Dan nog even in de instructies lezen hoe ik een afspraak moet maken bij de UPS.
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Als je er een opstuurt zonder HDMI dan krijg je er ook nooit een met HDMI.
     
  12. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Nee, dat lijkt me logisch. Maar als je een Premium opstuurt krijg je niet eenzelfde Premium met exact dezelfde specificaties terug. Meestal krijg je een Premium die vele malen MINDER gevoelig is voor een RROD terug.
     
  13. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat is ook niet helemaal waar. Ligt er maar net aan wat ze op de stapel hebben liggen.
     
  14. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Het valt me vrijwel meteen op wat voor VERSCHIL ( kwa geluid ) er zit tussen een Arcade en Pro / Premium. Echt, niet normaal. De 360 is gewoon stil :eek:
     
  15. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Heeft minder met de xbox versie en meer met je moederbord versie te maken. :)
     
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dat klopt.

    Maar waarom zou Microsoft eenzelfde Premium naar mij terugsturen en riskeren dat ik hem voor een ( mogelijke ) 4e keer terug stuur?
     
  17. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Je moet onthouden dat het reparatiecentrum een derde partij is, ingehuurd door microsoft. En volgens mij zijn het niet de meest heldere lichten die daar werken. Ze zijn zelfs een keer een xbox die ik heb opgestuurd kwijtgeraakt.

    Tussen het vervangen van je oude console en een hele nieuwe sturen zit niet zo ontzettend veel verschil. Grote kans dat er in je oude kast sowieso een nieuw moederbord zit, maar dan heeft men gewoon de keyvault geflahed naar je oude serienummer. Enige verschil is dat je bij methode 1 je eigen kast hebt, en bij methode 2 een andere.
     
  18. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ja, maar onlogisch. Ik ben het voor de rest wel met je eens.

    Waarom een nieuwe "kast" gebruiken met een oud moederbord of een "oude" kast met een nieuwe moederbord? Of andersom, wat je wil.

    Mijn serienummer is nu ( heb hem al 2x eerder opgestuurd, dit is de 3e keer ) veranderd. Bij de voorgaande keren bleef deze hetzelfde. Ach, laten we HOPEN dat ik dit keer gewoon een model terug krijg die stiller / beter is als de vorige. We zullen zien. Ben over 3 uurtjes thuis ongeveer :)
     
  19. markje71

    markje71 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    vraagje bij UPS staat :
    FRANKFURT,
    DE 26/03/2009 9:24 RETOUR NAAR ZENDER
    26/03/2009 8:06 WORDT AFGELEVERD
    26/03/2009 5:16 AANKOMSTSCAN
    HERNE-BOERNIG,
    DE 26/03/2009 2:21 VERTREKSCAN
    HERNE-BOERNIG,
    DE 25/03/2009 23:25 AANKOMSTSCAN
    EINDHOVEN, BEST,
    NL 25/03/2009 21:30 VERTREKSCAN
    25/03/2009 19:22 HERKOMSTSCAN
    25/03/2009 13:03 AFHAALSCAN
    DE 24/03/2009 19:05 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

    Trackingnummer: 1Z ***************
    Type: Pakket
    Status: Teruggezonden naar verzender

    Geretourneerd op: 26/03/2009 9:24
    Getekend door: IA SCHMITT
    Vestiging: RAMPE
    Geretourneerd aan: FFM, DE
    Service: STANDARD
    Gewicht: 3,70 Kg

    is dit normaal?


    nja toen ik thuis was maar even gebeld naar de vriendelijke mensen van xbox support, Krijg ik een gast aan de telefoon die totaal niet wist waar mijn xbox was, waarbij ik nog een keer de status van mijn xbox ging bekijken op de website. Is mijn reparatie ineens verwijderd en er staat nu :

    * Status van de reparatie: Geen uitstaande reparatie

    dus hij maar even naar zijn 2e lijn bellen om te vragen wat er aan de hand is. Na enige tijd in de wacht te hebben gestaan weet die kerel ook niet waar mijn xbox is en het blijkt dat er wel eens wat verkeerd gaat zegt hij tegen mij met het verwijderen van xbox reparaties dat ze de verkeerde eruitgooien.. Nja mooi klote dus. Dus ik maar vragen wat ik nu moet doen, zegt tie : Ja bel volgende week maar terug misschien weten we dan waar je xbox is....

    Belachelijke k*tzooi...

    Ow ups heeft em blijkbaar toch ergens anders afgeleverd nu ....

    HERNE-BOERNIG,
    DE 31/03/2009 8:01 GEREGISTREERD BIJ IN-/UITKLARINGINST / PKT AANGEB AAN IN-/UITKLARINGSINSTANTIE
    31/03/2009 8:01 GEREGISTREERD BIJ IN-/UITKLARINGINST / VRIJG DR IN-/UITKL INST. NU IN-TRANSIT

    ben benieuwd. Wel een beetje vreemd dat op de xbox site mijn reparatie er niet meer tussen staat...
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2009
  20. DarkShark

    DarkShark Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Op het moment heb ik mijn xbox ook ter reparatie aangeboden.
    UPS laat zien dat ik die vandaag is afgeleverd in Frankfurt:

    FRANKFURT,
    DE 31/03/2009 9:06 WORDT AFGELEVERD
    31/03/2009 8:40 AFGELEVERD
    HERNE-BOERNIG,
    DE 31/03/2009 7:55 GEREGISTREERD BIJ IN-/UITKLARINGINST / PKT AANGEB AAN IN-/UITKLARINGSINSTANTIE
    31/03/2009 7:55 GEREGISTREERD BIJ IN-/UITKLARINGINST / VRIJG DR IN-/UITKL INST. NU IN-TRANSIT
    FRANKFURT,
    DE 31/03/2009 5:20 AANKOMSTSCAN
    HERNE-BOERNIG,
    DE 31/03/2009 2:24 VERTREKSCAN
    HERNE-BOERNIG,
    DE 30/03/2009 23:32 AANKOMSTSCAN
    ROTTERDAM,
    NL 30/03/2009 20:30 VERTREKSCAN
    30/03/2009 16:20 AFHAALSCAN
    DE 26/03/2009 19:04 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN


    Maar als ik inlog op xbox.nl om mijn reparatie te volgen staat er: geen uitstaande reparatie. Volgens telefonische helpdesk van xbox moet ik wachten totdat zij in frankfurt mijn reparatie aanmelden.

    Klopt dit?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina