1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zo dan, lekker gedaan hoor McLaren en Hamilton......heel erg slim......not. Verschillende verhalen vertellen, hoe dom kun je zijn zeg damn.......Erg mooi en verdient voor Trulli in ieder geval.

    Inderdaad ja, en het is dus opgenomen.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2009
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Wat heeft hij nou tegen de stewards gezegd denk je? Dat ie motorpech had?
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het is in ieder geval echt ontiegelijk dom geweest zeg. Had de intelligentie van McLaren en Hamilton toch echt wel wat hoger ingeschat. Ik bedoel, hadden ze nou echt gedacht dat ze hiermee weg zouden komen? De FIA neemt alle gespreken tussen de teams en de rijders op, ze kunnen alles horen. Hoe dom ben je dan als je verklaring aan de FIA gewoon compleet gelogen is, wetende dat de FIA de waarheid via de boardradio kan terug luisteren? Wat staan McLaren en Hamilton effe een partij voor lul zeg. Gewoon op een smerige manier hebben ze geprobeerd om Trulli te piepelen.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2009
  4. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139

    Dat hij de instructies van de SC op zijn stuur aan het lezen was, dat staat iig op de vorige pagina.... wat een lul
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Damn he, omdat daarmee je vierde plaats te moeten vergooien. Maarja, denk dat dit niet enkel bij Hammilton / McLaren voorkomt. Denk dat aan Hammilton gewoon de opdracht is gegeven om het gezegde te zeggen. Denk dat dit ook wel eens bij andere teams voorkomt, of voor kan komen.
    Weet men iig meteen dat elke fout hard bestraft wordt.
    Heeft Vettel eigenlijk nog een straf gehad, of werd het toch nog als race incident gezien?
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2009
  6. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    Haha, net goed, dit stinkt namelijk net zo erg als tijdens die superregen race op Fuiji 2007, waar Hamilton (1e) ineens zo langzaam ging rijden achter de safety car terwijl het zicht duidelijk nul komma 1 was en waardoor Webber (2e) daardoor ineens hard op de rem moest en Vettel (3e en verweg de snelste op de baan) er toen achterop knalde en beide uitvielen, toen had hij ook gedisqualificeert moeten worden. Vettel werd toen eerst bestraft maar dat werd teruggedraaid toen er duidelijk werd dat Hamilton zowat stil stond op de baan, hij had toen nog veel geluk dat hij niet bestraft werd en die zege mocht houden, maar om datzelfde truckje dan nog eens te proberen, erg triest.

    In allebei de gevallen heeft Hamilton er plaatsen mee gewonnen, hier 1 op Trulli die veel sneller was, in Fuiji zelfs twee, want Webber en Vettel waren toen te snel voor Lewis Schumacher. Die naam verdient hij nu wel :+

    Hier de man die van wie Hamilton het heeft geleerd: Monza 2000, herstart vabachter de SC :eek: ging vlak voor de herstart ineens op zijn rem staan


    Onsportief gedrag, typisch voor een kampioen? Helaas vaak wel, maar het hoeft niet, kijk maar naar Damon Hill, the gentlemen racer, Mika Hakkinen of Kimi Raikkonen.

    En dit jaar met Button of Rubinho misschien een mooie opvolger voor dat lijstje sportieve Kampioenen.

    Hamilton vs Sutil: 0-1 :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2009
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Draag McLaren en Hamilton een heel warm hart toe, maar hier word ik toch wel flink misselijk van, vind het echt smerig...
    Dat filmpje ken ik nog wel ja, wat baalde ik toen voor Button zeg......Was sowieso nooit zo gecharmeerd van Schumi met z'n acties.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2009
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Mika Kimi, heb je nog iets gehoord op dat technische forum over die Ferrari 156 Sharknose O-) ?
     
  9. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Okééé, hoeveelste disqualificatie/straf/protest is dit?

    Hamilton -> zoveel plaatsen terug ivm versnellingsbakwissel
    Glock -> Achteraan gezet na kwali ivm illegale achtervleugel
    Trulli -> Achteraan gezet na kwali ivm illegale achtervleugel
    Vettel -> 10 Plaatsen terug ivm ketsen met Kubica -> Wordt heroverwogen
    Trulli -> 25 sec straftijd ivm inhalen onder safetycar -> Heroverwogen en 3e plaats terug gekregen
    Hamilton -> geschrapt uit GP wegens liegen tegen stewards
    Kovalainen -> geschrapt uit GP wegens liegen McLaren en Hamilton
    Brawn GP, Williams, Toyota -> mogelijk in toekomst gedisqualificeerd wegens illegale diffusers
    Red Bull, Ferrari, STR (?) -> wanneer de boven genoemde 3 teams DSQ krijgen, zal er tegen de aerodynamische onderdelen aan de spiegels waarschijnlijk wel een officieel protest worden ingediend.

    Dat was de dan Australische GP.

    Loopt een beetje uit de hand tegenwoordig. Daarnaast moet je je afvragen in het geval van Trulli en Hamilton er nu echt straffen nodig zijn.

    Er wordt ingehaald achter de safetycar met amper 100 km per uur, vrijwel gevaarloos. Echter, wanneer al die coureurs de safetycar mogen inhalen rijden ze bijna op volle racesnelheid rond.

    Er worden tegenwoordig straffen uitgedeeld op dingen die officieel niet mogen, omdat het gevaar zou kunnen opleveren. Maar dat inhaalverbod is er om te voorkomen dat coureurs tegen elkaar gaan racen. Dat was hier niet het geval. Complete bullshit dus.

    Ik ben geen fan van Trulli en al helemaal niet van Hamilton, maar hier slaat de FIA echt de plank mis. De FIA wil het racen terughalen met de nieuwe regels. Maar wie durft er nu nog te racen? Vettel en Kubica deden het, maarja, dan krijgt 1 van de 2 een straf. Iedereen die iets probeert of risceert, maakt vette kans op een straf. Well done FIA.


    Edit

    Overigens, Hamilton krijgt wel erg veel Schumitrekjes. Hadden we vorig jaar niet de Hamilton Shuffle? Dan nu dit weer. Hamilton wil winnen, of dat nou vies is of niet, het maakt hem niet veel uit. Schumistyle dus. Vooral midden en eind jaren 90
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2009
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik vond Schumi altijd geniaal, ik heb hardop zitten lachen in 2000 :D.
     
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Hoezo is Kovalainen ook bestraft? Niet dat het nu wat uitmaakt maar als hij bijvoorbeeld gewoon netjes 2 ofzo was geworden had ik dit onterecht gevonden
     
  12. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Lekker voor ze, stel klootzakken had het bij mij kwa team helemaal verpest toen ze Hamilton zo overduidelijk voortrokken terwijl Alonso alles voor McLaren had gedaan.
     
  13. Masterfragger

    Masterfragger Veluwenaar

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is er dit seizoen trouwes nog over van de "niet stoppen tijdens een safety car totdat de pitlane open wordt gegeven" regel? Want ik dacht dat tijdens de SC o.a. Alonso naar binnen ging en daar heb ik niks meer over gehoord...
     
  14. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik moet ook eerlijk zeggen het ik het nou eigenlijk ook niet echt begrijp waarom Hamilton de race kleuren van Senna op zijn helm heeft, die van Schumacher passen veel beter bij zijn persoonlijkheid en hoe hij zich gedraagt op en naast de baan.

    Zo is het geen eerbetoon meer maar slechts een belediging voor de Braziliaanse held.

    Of is er al wel een Hamilton Foundation die oa het charity werk van Senna een echte doorstart wil geven? Volgens mij zelfs dat nog niet eens. Dan is er natuurlijk wel weer een Puff P Diddy Daddy die in Monaco komt kijken en een Pussycat Doll...

    Verder vandaag in het AD stond een leuk interview met Olav Mol vanwege zijn 300ste GP als commentator (19 jaar lang!), oa over Albers "als sporter wil je natuurlijk het hoogste niveau halen, maar als je niet word gevraagd in de F1 heb je er ook niks te zoeken, en kan je beter je geld in je zak houden" vond ik wel de scherpste quote ervan. Toch ben ik erg blij eindelijk van Olav en de soms slaapverwekkende monotalk van onze belgische buren verlost te zijn. Eindelijk gewoon weer de beste F1 coverage van de BBC in alle huiskamers van Nederland, hopelijk voor nog vele jaren. Al zal ik nog wel af en toe naar de Nederlandse voorbeschouwing blijven kijken, sommige interviews van Olav zijn echt goed, en dat komt dan vooral omdat hij al zo lang meeloopt, alle coureurs kennen hem daardoor ook goed en dat vertrouwen van de (meeste) coureurs zie je terug tijdens die interviews. Het interview van Barrichello in Brazilie eind vorig seizoen bijvoorbeeld, vond ik echt super.
     
  15. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    En Senna reed altijd netjes.. LOL. Die kerel hield zijn voet gewoon vol op het pedaal om Prost van de baan te rossen, reed door de pits omdat dat korter was dan het daadwerkelijke circuit.
     
  16. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwoah, dan heb je vorig jaar niet vaak naar de Belg gekeken. Dat was absoluut niet overdreven saai, maar wel onpartijdig.

    Dat kan van Olav sowieso niet zeggen, dat is gewoon een sneue stakker. Maar ook op de BBC vond ik het in Australië ook niet geweldig. De stemmetjes gingen behoorlijk omhoog als Hamilton weer in beeld kwam. Nou is dat waarschijnlijk onvermijdelijk, maar toch proef je daar kleur in hun commentaar.

    Mijn mening over Olav, komt van een ander forum:


    Dus :9
     
  17. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Dat hebben ze aangepast. Je mag nu wel pitten tijdens de SC maar als de SC op de baan is mag je maar met een bepaald snelheid rijden (dus zelfs als je nog niet in het treintje achter de SC zit).
     
  18. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Die Belg niet saai? Tering man daar viel je gewoon bij in slaap zelfs als er actie zou zijn. Verder vind ik het mooie van Olav dat hij zich zo in leeft en zijn mening geeft. Ik wil niet van dat afstandelijke zien. Ik wil iemand horen die zich helemaal in leeft in de race en dat doet Olav prima.

    Dat OOO NEEEE is juist het mooie aan Olav, hij leeft zich mooi in. De voorbeschouwing stelt inderdaad weinig voor bij RTL. Er is veel herhaling, maar ik vind wel mooi voor de nieuwe kijkers dat ze dingen als het stuurtje uitleggen. Verder wil ik wel een voorbeschouwing zien. Hoe meer Formule 1 op tv hoe beter. De nieuwe regels en nieuwtjes uit de pits moeten gewoon behandeld worden en daar kijk ik de voorbeschouwing voor. Dingen als die banden wisselen tsja Route mobiel he.. De interviews zijn meestal een combi van serieus en dan op het eind nog een niet serieuze vraag er bij of zo nu en dan.

    Maar ja ik ga hier mee stoppen, want we worden het toch nooit eens.
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zowel het interview dat Hamilton na de race gaf als het gesprek tussen Hamilton en het team zijn te beluisteren:

    http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/f1releases/2009/Pages/f1_stewards_decision.aspx

     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2009
  20. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik check ongeveer iedere dag maar helaas blijkt het een moeilijke request. Heb dus nog geen reacties.. Hopelijk kom je er uit, maar zodra ik wat hoor laat ik het weten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina