Dode en vijf gewonden na raketaanval Kamp Holland

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door GomoRra, 6 apr 2009.

1. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Typisch dat ze beide de positieve en negatieve religeuze uitspraken over de doden belachelijk maken.

2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Echt ziekheid. Zelfs je ergste vijand gun je niet zoiets. Zegt genoeg over die lui.

3. MARK-X

MARK-X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een oorlog kent alleen verliezers.

Blijkbaar snapt niemand dat je een oorlog niet kunt winnen.

Men denkt dat men een oorlog wint, of aan 't winnen is. Maar het tegenovergestelde is waar.

Bij een oorlog is het, heel kort door de bocht, degene die de meeste 'soldaten' overhoudt 'wint'.

Irak schijnt 'veiliger' te zijn geworden. Waar? In de 'Green Zone'? In hartje Baghdad?
    Elke dag, ok misschien niet elke dag, maar toch vinden er nog geregeld aanslagen plaats. Wat wil je? Als je land bezet wordt. Als je als Amerika een leger van een 500,000 ontmanteld. Maar je biedt daarvoor niets in de plaats terug aan? Wat doet men dan? Het enige wat ze kunnen is oorlog voeren. Dus dat is wat ze doen.

Afghanistan. Weer een soldaat dood. Ik zeg weer, en een soldaat. Wat zoals iemand al opmerkte. Als zoiets gebeurt, dan is het 'wereldnieuws'. Althans voor de meeste nuchtere Hollanders. Die zich in de oorlog in Irak hebben laten praten. En nu in Afghanistan... Wat!?DeTaliban 'vernietigen', 'uitschakelen'. Dan hoor of lees ik weer dat ze 20-30 opstandelingen hebben gedood. Wow... denk ik dan..
    Er komen over de grens weer 200-300 Afghanistan binnen. What's the use?
    Wat doen we daar? Wat deden de Russen daar tien jaar lang? Verliezen. En dat is wat wij doen daar.
    Opbouwen? Terwijl we continue aan 't vechten zijn daar. Veilig(heid)? Op kamp Holland. Naar nu blijkt ook niet meer. 'We kunnen niet zomaar vertrekken?' Waarom niet? Laat die Amerikanen het maar opknappen. Die heeft de Taliban zelf van wapens voorzien. Net als zoveel landen die ze van wapens voorzien.
    Van de week een documentaire gezien; 'Devil's Bargain'. Over small arms. Handvuurwapens, en de smokkel daarin.

Wat de oplossing is? Stop met de wapenverkoop. Stop met het produceren van wapens. Of is dit een utopie? Waarschijnlijk wel. Want er zijn teveel mensen bij betrokken die er aan verdienen.

En o, ik heb 2 neven die elk een half jaar in Afghanistan hebben gezeten, waarvan er eentje ook bijna de pijp is uitgegaan toen een raket het kamp trof waar hij zat. Maar dat is een ander verhaal.

Oorlog gaat maar over 1 ding. Geld. Er geld aan verdienen. Meer niet.

4. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Kamp Holland wordt dagelijks beschoten. Alleen komt het bijna nooit in het nieuws.

5. GomoRra

GomoRra Guest

Toch is dat heel raar aangezien wij wapens hebben die hun van ver af kunnen uitschakelen...

Waar zijn onze peper dure afweergeschutsystemen gebleven? Staan die nog in zo'n Europees land ofzo?

6. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Patriot systemen zijn heel erg duur en ik weet eigenlijk niet of die hun Afghanistan staan, ik dacht eigenlijk van wel. Maar het punt is dat die raketten van de Taliban heel erg geïmproviseerd zijn, ze worden van een paar kilometer ver gelanceerd en voor hij op de radar verschijnt zijn ze al ingeslagen, je kan er gewoon heel erg weinig tegen doen en het is niet zo makkelijk als bij een computerspel om even wat afweergeschut in de basis te zetten. (Anyway afweergeschut is tegen vliegtuigen dus beetje raar dat je zegt sowieso)

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Het is niet zo makkelijk om een RPG uit de lacht te schieten. En de enige manier om het tegen te houden is als je ze eerder spot maar het gebeurd ook meestal in de nacht. :) En ik dacht dat die speciale wapens alleen op een fregat zaten?

Dit ding maar dat is meer voor raketten en of vliegtuigen.

http://www.youtube.com/watch?v=8t8ZpvW0WMo&feature=related

Laatst bewerkt: 7 apr 2009
  8. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, de enige raad die de Russen ons zouden geven is wegwezen daar, je schiet er niks mee op.

9. Sherman

Sherman Guest

Jezus wat een randdebielen. Het ergste vind ik die debieletjes die belasting betalen 'roof van de staat' noemen. Wat wil je dan halve zool, ongeasfalteerde wegen en de sharia als wet waar jij vandaan komt? Als je het niet eens bent met de staatsinrichting/cultuur waar wij als Nederlanders mee leven, waarom spreek je dan de taal, waarom woon je hier dan nog, waarom maak je gebruik van ons onderwijssysteem? Vreselijk van die hypocriete 'broeders'. Praat gewoon en denk na.

Gelukkig zijn er ook heel veel die wel bereid zijn zich aan te passen, maar een hoop moslims zijn ook zo krom als wat over dit soort thema's.

10. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Haha, zo zie je maar hoe makkelijk GeenStijl mensen kan beïnvloeden. Lekker stoken, beetje kinderachtig...

11. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Blijft altijd een beetje generaliserend niet?

12. BLACE

BLACE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    allemaal afschieten die handel, stelletje debielen die zich vastklemmen aan eeuwenoude geloven en maar denken dat iedereen dood moet die niet in hun versie van god gelooft, en dan ook nog denken dat je ermee weg komt met je 79 maagden...

Ik ben zoo blij dat wij net anderhalve week terug zijn, toch heel spijtig van deze knul, sterkte aan de familie en vrienden.

En wat die radicale moslims op marokko.nl betreft; ook allemaal afschieten, of optie 2: gewoon oprotten, ga lekker terug als t je allemaal niet bevalt, of maak anders een bom en blaas jezelf ergens op, liefst in je eigen moskee... dat doen ze toch ook in Afghanistan?

/Mod Iets normaler mag wel - Gerjan

13. GomoRra

GomoRra Guest

Het was geen RPG, gewoon een katjoesja raket, die werd gebracht door een man op een ezel ofzo. Simpel afschieten van afstand zoals een vuurwerkpijl en de man gaat er weer vandoor op zijn ezel.
    Tegen die tijd dat die apachie helicopters zijn opgestegen is die allang weer weg.

Kinderachtig?? Het is gewoon de harde waarheid, en niemand anders besteed er aandacht aan... Dus Hoi GeenStijl Thx voor dit nieuws..

Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2009
  14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vindt niet dat het de oplossing is om onze soldaten terug te halen. Dan zijn alle doden daar min of meer voor niets geweest, en hebben we eigelijk niets bereikt omdat warschijnlijk binnen zeer korte tijd alles weer tergvalt naar hoe het was. Ik denk dat we het juist harder moeten aanpakken, om zo hun veiligheid te garant stellen.

Waar ik me echter wel gigantisch aan erger is dat alleen de doden continu maar genoemd worden. Tuurlijk is het een ernstige zaak dat daar doden vallen, maar wat dachten jullie van de gewonde die daar vallen. daar hoor je nouwelijks meer iets van.

15. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Hele snuggere en vooral genuanceerde reactie. Klasse :thumbs:

Weleens aan gedacht dat de meeste vervelende Marokkaantjes hier zijn geboren? Denk je dat je die zomaar 'terug' kunt sturen naar Marokko? Of wou je ze gewoon ergens boven open zee dumpen?

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Zou ie doorhebben dat ie in principe weinig verschilt van de users op marokko.nl?

17. BLACE

BLACE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yap=P in zee dumpen vind ik trouwens ook wel een goeie optie;) daarnaast mogen ze van mij allemaal oprotten, heb je ze serieus nog nooit horen schreeuwen(want dat doen ze) ''In marokko is alles beter!'' ? Dan denk ik; emigreer dan! Jullie blij, wij blij. Anything else?

/Mod Iets normaler mag ook hier wel - Gerjan

18. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    de ironie is sterk bij jou.

19. gamekiller15

gamekiller15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    egt erg....vooral omdat een vriend van mij, in het zelfde vliegtuig zat met die jongen. zelfde lichting...alleen was mijn vriend toen naar een ander kamp gegaan gelukkig.
    het worden er te veel al..vooral omdat ik zelf ook het leger in ga.

20. acdc

acdc monsters of rock

Leuk Bevonden:
    0
    het zijn PLEUNEN ze doen er geen zak beetje stafwacht en rondjes rijden
    hou op schei uit met dat gezeik over die militairen ze worden er voor betaald.
    en als het er op aan komt hollen ze terug naar mama wel het geld willen maar uitgezonden worden zoals dat vakantie kamp daar

ik scheit op die hele hoop hete lucht

alles afschaffen

alleen de mariniers en commando s aan houden als ze echt dienst in willen en niet op vakantie kamp willen stelletje dik doeners met hun grote verhalen in het cafe steeds wordt er kots misselijk van de gene die echt wat hebben meegemaak echte vuurgevechten in plaats van een sterk verhaal op te hangen die praten er niet over

vervelend voor de nabestaande maar ze kozen er zelf voor en jaarlijks komen er meer mensen om in de bouw dan in het leger

Deel Deze Pagina